• Afterrain

Letrozol 2022 - följas åt?

funderandetjej skrev 2022-10-04 07:49:34 följande:
    Letrozol 2022 - följas åt?
    Hej!

har nyss fått pcos konstaterat och började med enkeldos letrozol första gången denna cykel, dag 3-7. Redan på dag 9 började CB advanced ägglossningstest att blinka och fortsätter göra det idag på dag 11.
    Någon som varit med om samma sak? enligt beskrivning ska ju ägglossning skenen vecka efter sista letrozol tablett.
    Har VUL på cykeldag 13.
    Hej. Haft samma problem som dig, smileyn har blinkat för att sedan avlösas av en blödning lika kraftig som min mens runt dag 15. Detta ska tydligen ha och göra med att östrogenet i kroppen ökar, vilket är det hormon som mäta för blinkande gubbe. Vid fast smiley är det LH hormonet som frisätts. Vilket innebar att jag ej fick ägglossning men hade östrogen ökning. Rekommenderar inte den typen av ägglossningstest till dem som inte har regelbunden ägglossning.

Lycka till 😊
  • Afterrain

Wow grattis till er JSAG och FRÖKENGG. Vet att vi alla 3 hade samma cyklar typ och följdes åt lite under min första omgång med letrozol, jag har dock inte varit så bra på o följas åt i dessa två andra omgångar jag kört pga besvikelsen över negativa äl-test. Tog ett test igår morse och vi fick oss en extra julklapp hemma!

2 positiva gravtest trots att jag lyckats missa ÄL på testen. Vi är alltså gravida vi med på 3e omgången med enkeldos på letrozol.
    Antar att vi alla lär ha BF nästan samtidigt  Hjärta

• Afterrain

Jag äter ju primolut-nor från dag 23 fram till ca dag 30, får alltid mens 2-3 dagar efter jag slutat med det. Nu hade det gått 6 dagar sedan sista primolut tabletten och ingen mens. Fatta chocken när jag fick ett så tydligt positivt, jag som inte fick några positiva ÄL test. Jag och sambon fick en så stor chock att han åkte o köpte fler test inkl det digitala. Jag har ätit folsyra, d-vitamin och e-vitamin(den sistnämnda har jag dock inte fått tag på på apoteket så inte ätit dem på kanske 2 veckor) som min gynekolog ordinerat 🥰.
  • Afterrain
    JSAG skrev 2022-12-25 11:21:39 följande:
    STORT GRATTIS TILL ER❤️❤️❤️ 
    Vi lär ju ha BF ungefär samtidigt 🤣 så sjukt med tanke på att du var den första jag skrev med här för att vi låg ungefär samtidigt i våra cyklar 😍 har räknat ut att BF är ungefär i mitten på augusti för mig, men det kan säkert ändras efter UL 😍
  • Afterrain

Tyvärr kan jag inte alltid citera, knappen verkar inte få o trycka på 🤣 men skriver vanliga inlägg isåfall. När har du UL? 😍

• Afterrain
    JSAG skrev 2022-12-26 21:09:39 följande:
    Vi tänkte boka in ett tidigt ultraljud i vecka 8, det blir typ i mitten på januari isåfall🥰 själv?
    Jag har inte fått tag på gyn då dem har stängt just nu, men bokat första besök hos BM 29e dec 😊 min födelsedag förövrigt, så hoppas på en fin födelsedagspresent. Det var rekommenderat att boka mellan vecka 6-8 för första besök hos mvc och jag misstänker ju att jag är i vecka 6 🤣.
  • Afterrain
    Fridissi skrev 2022-12-29 20:31:08 följande:

Grattis till alla er som plussat <3

Jag kör min andra omgång Letrozol/Ovitrelle/Lutinus och har cirka 3 dagar till testdag. Känner dock absolut inga symptom så det känns typ kört? inte ont i brösten, ingenting. Har varit gravid fyra gånger tidigare (missfall, har inga levande barn), men har nu inte varit gravid på 10 månader, men vill minnas att jag hade lite mer symptom innan BIM tidigare gånger. Så trött bara, nu i mellandagarna är det också 3 år sedan vi började försöka få barn.

Jag hade inga symtom innan jag plussade i v5+2. Eller jo, jag tyckte kebab luktade köttdisk runt BM. Det var inte förrän mensen inte hade dykt upp på 5 dagar efter avslutad primolut-kur som jag ba jag måste ta ett test, kände inte alls mycket förrän jag fick plussat på stickan 😊 håller tummarna för att det går bra. Jag har verkligen valt att inte stressa och då gick det på 3e försöket trots dåliga tidiga erfarenheter. Och den lugna inställningen var det bästa jag gjort 😍
  • Afterrain
    Olli85 skrev 2023-01-01 17:34:50 följande:

Hej 

började ta dubbla tabletter med d vitaminer. 

vet inte om den förstörde mina chanser men har fortfarande inte fått glad gubbe på ägglossningen. 

skulle fått de torsdag fredag. 

aja hoppas på att de kommer. Ägglossningsstickorna var lite halvt mörka i torddsgs Och nu är dem nästan obefintliga. Kan jag ha fått ägglossning tidigare denna månaden ?!?!? 

blir knäpp ????

Jag ville köpa multivitamin för gravida, så frågade dem i kassan eftersom jag äter d vitamin, e-vitamin och folsyra. Dem rekommenderade inte att jag köpte multivitamin i och med att det kunde bli för hög dos med D-vitamin och folsyra. Äter du folsyra? 😊
  • Afterrain

Grattis Sandrew89. 

Är i v8(7+1) nu. Så verkar knappt vara en vecka mellan oss 🥰

• Afterrain
    Ciaaliaa skrev 2023-01-10 20:31:15 följande:

Fridissi 

De gnäller bara på att jag är ?för ung?. Blir 24 i sommar. Vi som trodde de kunde se förbi min ålder med tanke på att det är fel på oss båda 🥴 

men vi ska pröva stimulera min äl med gonal-f, hoppas det ger mig ägglossning!🙏🏽 

uppnår vi ändå inte graviditet så är insemination nästa steg. Vi skulle få pröva diverse för att dryga ut tiden tills jag är ?tillräckligt gammal? för att få göra ivf 🙏🏽

Gonal-F var det enda som fick mina ägg att växa tillräckligt förra omgången jag försökte bli gravid. Då testade jag även letrozol och bemfola. Håller tummarna för dig ????
  • Afterrain
    Pcostjejen skrev 2023-01-12 21:10:05 följande:

Hade en så bra känsla kring denna cykel men verkar som mensen kommer ändå Gråter även om det bara är andra försöket känns det piss? jag får aldrig omslag på ältesterna, men mens får jag ju samt smärta över äggstockarna så lär ju ha ägglossning ändå? Eller ökar chanserna för att det tar sig med ovitrelle?

Jag har haft mens utan ägglossning se varje månad. Jag blev ju gravid utan utslag på ÄL test, nu visar det sig dock att ägglossning förmodligen skett runt dag 18 i menscykeln. Däremot behövde jag inte ovitrelle, men ovitrelle ser ju till att ägget lossnar. Tror att det är bra att du tar det med gyn, att du inte får utslag på ÄL stickorna så får dem göra något åt det 😘
  • Afterrain

Ciaaliaa

Jag hade ett jävla kämpande i min förra relation, mina äggblåsor växte inte, till slut blev jag överstimulerad på bemfola sprutor. Sen sprack relationen som inte heller var så bra.

Nu blev jag gravid på 3e månaden med enkeldos på letrozol, utan ovitrelle eller annat för att hjälpa till med ÄL. Skillnaden denna gången är en sund relation och att jag varit lugnare denna gången och vi började 1 år innan vi tänkte att vi ville bli gravida så att stressen inte skulle finnas med i bilden. 

Det kommer ❤️ jag lovar ❤️. Stressa ner och gör sådant du tycker om 😘

• Afterrain
    Ciaaliaa skrev 2023-01-14 09:31:42 följande:

Afterrain 

Vi har dessvärre försökt bli gravid i 6 år. Vad jag än gör så har det inte gått fortare eller lättare.. nu ligger inte problemet i dålig relation 🙈 
    utan att jag har ingen ägglossning (PCOS) och min sambo har dåliga spermier. Så vi har tyvärr liten chans att bli gravida.. 

Grattis till graviditeten och att det gick så pass fort! ❤️

Oj, det var ett bra tag, då förstår jag, jag antog inte att du var i en dålig relation, utan syftade bara till att omständigheterna kan spela roll ibland, rent generellt. 

Jag har också PCOS utan ägglossning. Svårstimulerad har jag också varit, därför jag blev så chockad över plusset. 

Det kommer säkert gå för er med, håller alla fingrar och tår för er. Har ni testat IVF? ❤️
  • Afterrain
    Swn skrev 2023-01-16 21:11:07 följande:
    Tack så mycket Hjärta kan inte fatta det! 
    Stort grattis till graviditeten 😍😍😍
  • Afterrain
    Fruu92 skrev 2023-01-17 19:36:53 följande:

Hoppar in i tråden😊 Har börjat med Letrozole idag! Har regelbunden cykel men ÄL runt dag 21-25 och sedan bara 7 dagar lutealfas. Nu testar vi Letrozole + Lutinus denna cykel och ser vad som händer.

Håller tummarna för er! Jag hade troligtvis ÄL runt dag 18-20 i min senaste cykel då jag blev gravid 😊
  • Afterrain
    Vigge85 skrev 2023-02-09 23:50:10 följande:
    Jag fick till mig att de viktigaste var dagen innan och samma dag som sprutan. Men det gör ju inget och köra lite extra efter. Ta dock gärna nån dag eller två uppehåll innan ni börjar köra så spermierna får ladda lite. Har läst de ska hjälpa.
    När jag fick ovitrelle sa läkaren att jag skulle ha sex varannan dag i en vecka efter ovitrelle, då fick jag två sprutor, som jag skulle ta två dagar i rad.
  • Afterrain

Pcostjejen.

Exakt samma sak hände mig, inget utslag på ÄL stickorna men gravid är jag, v 13 dessutom. Grattis till dig 😍.

• Afterrain

Angelita86

Har också pcos. Man kan ÄL testa, det är dock viktigt att man köper ägglossningstest som läser av LH stegring och inte östrogenstegring. Man kan få falska positiva om det är östrogenstegring då det är ett av de hormoner som påverkas av obalansen våra hormoner har. Däremot funkar det bra med dem som ENDAST reagerar på LH stegring 😊. Sen är det bra att veta att ägget kan släppa senare än vad man tror. Jag missade min ägglossning någon dag efter jag slutat testa, runt cd 18, 19. Beviset var att jag blev gravid 😊

• Afterrain
    Olli85 skrev 2023-04-28 21:28:06 följande:
    Jag gjorde det i vecka 8. Det var riktigt tråkigt men jag hoppas på att bli gravid snart igen 😍
    Det gick bra här, blev gravid på 3e letrozolförsöket, utan att plussa på ÄL testerna. Jag har BF nu på tisdag 😊
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?