-
Haha oj jag missade helt att det va din post. Jag var nog lite för trött imorse och tänkte på Skånes inlägg från igår kväll då hon sa hon skulle ta ett test på morgonen. Förlåt. Men ändå stort grattis till ett eventuellt positivt svar! Du måste skriva sen hur det går så vi får veta om det gått vägen.amandakollb skrev 2022-08-17 07:18:52 följande:Nej alltså det är skåne97 som påbörjat en ny letrozolkur, inte jag :)
-
Va synd att det blev negativt. Men nu har du iaf fått det bekräftat så du kan gå vidare med kuren. Hoppas de kommer gå bra vid nästa försök! :) Själv sitter jag i nästan samma båt fast jag väntar nu in min mens.Skåne97 skrev 2022-08-17 07:31:23 följande:Detta var dagens temp, högre än igår. Jag tog ett test i morse som var negativt, så jag antar att det var min mens bara att den betedde sig väldigt konstigt... :(
Fick inga utslag på äl denna gång heller så tror inte det blev nåt. Så jag får nog också fortsätta försöka. -
Åh va kul. Ska bli spännande. :) Jag bör ha bim runt den 29:e augusti om jag hade äl på rätt dag. Men jag tror inte den kom så kan bli förskjuten.amandakollb skrev 2022-08-17 19:51:13 följande:tack <3 ja absolut jag kommer nog hänga kvar här ett tag till, vill ju veta hur det går för er andra :)) när har du bim?
Men idag har min mage varit jätte konstigt. Har kännt spänningar och lite svullen under dagen. Nu på kvällen har jag fått många smärtsamma små hugg och känningar på vänster sida (äggblåsan var i den vänstra äggstocken vid kontroll). Tycker jag fortfarande får fertilt sekret också. Men varken temp eller test visar nåt nytt.
Så har ingen aning om vad min kropp håller på med just nu. Kanske nåt någon känner igen sig i? -
Hej
Hur går det för alla?
Själv har man kommit till dagen då appen beräknar jag ska ha mens. Men inget har hänt ännu. Men om jag ska försöka tyda min temp så hade jag kanske äl på dag 15 så har en dag till och vänta.
Men jag har haft rätt hög temp länge nu och den har inte dippat ner nåt speciellt ännu. Samt haft ont och svullna bröst sen dag 17. Men de kan jag få ibland innan mensen, så vågar inte hoppas på nåt plus just nu.
Magen känns lite svullen idag men de kan ju bero på mycket annat också.
Jag ska ju testa mig på dag 35 om inget hänt men få se om jag kan hålla mig tills dess. :) -
Den 5:e september är dag 35. Så några dagar kvar. Men jag tog dock ett test idag som visade negativt. :(amandakollb skrev 2022-08-30 12:55:58 följande:det låter ju lovande för dig med! jag har haft ömma bröstvårtor och svullen mage denna cykel så kan absolut vara ett gravidtecken :) vilken dag blir cd 35?
det går bra för mig antar jag, eller vet inte, har fått tidigt ultraljud måndag 12 sep så då får vi se hur det går! har lite symptom, som ömma bröstvårtor, lite svullen mage, lätt andfådd typ. men inget illamående ännu. det hade jag inte förra graviditeten heller så hoppas på att slippa det.
Hade lite molnande värk i nedre delen av magen igårkväll men idag känns det inget ännu. Va som mensvärk så kanske är bara mensen som kommer snart.
Men man vill veta vad det är snart så man slipper sitta och hoppas och kan börja om på nytt igen. Efter testet idag så känns de som att det inte blev nåt så nu vill jag bara börja om så fort som möjligt. :)
Får hoppas du slipper illamåendet. :) Och ska bli spännande och höra hur det gick sen efter ultraljudet. :) -
Va spännande! :) Du får skriva sen ihelgen hur det gick med testet. Håller tummarna för dig!Sarastiina skrev 2022-08-30 19:49:08 följande:
Jag har oftast 14 dagar, väldigt exakt. Så Känns bra denna gången i alla fall. Tänkte testa fredag eller lördag.
-
Jag har använt en vanlig hittills men köpte hem en basal termometer med två decimaler istället för att kunna se små ändringar. Men de kan ju räcka med en vanlig men jag ville ha den för många rekommenderar det och den va inte så dyr.Sarah90 skrev 2022-08-31 18:39:18 följande:
Vad tempar ni med? En vanlig termometern eller är det någon särskild?
-
Då kom mitt svar igår, fick en liten blödning men väntade tills idag för och bekräfta att det verkligen är mensen som kom. Och det va det! Så det blev inget denna månaden heller.
Men nu kan jag börja om igen, så imorgon börjar nästa omgång med dubbel dos letrozol. Men jag är så glad över att slippa behöva ta provera den här gången. :) Och så fick man bekräftat att jag ändå haft en ägglossning, vilket känns skönt och veta. :)
Så den 12:e september blir det ul och hoppas man har en blåsa eller två redo för nytt försök.
-
Grattis till två streck!Sarah90 skrev 2022-09-03 05:41:02 följande:
Jag tror jag fick plus precis så inga symtom betydde att jag var gravid
Visst ser ni också 2 streck?
-
Nej va tråkigt. :( Hoppas du får börja köra med letrozol snart igen. Jag har inte fått någon cysta än av det vad jag vet. Hoppas man slipper det för man vill ju helst inte avbryta med kuren allt för länge.Sarastiina skrev 2022-09-05 19:50:47 följande:
Jag har fått en cysta tyvärr så får vila lite nu från Letrozole. har ni fått cysta ngn gång av letrozolen? typiskt nu när man inte vill vänta allt för länge ;)