• Sarah90

Letrozol 2022 - följas åt?

amandakollb skrev 2022-05-03 15:59:21 följande:
    vad tråkigt att höra att inte slemhinnan växt :( vad innebär att ha en cysta där? kommer det bara försvinna av sig själv eller måste man göra något? 

vet inte hur det blir med mens utan ägglossning, det enda jag kan tala är utifrån egen erfarenhet. iom att jag har pco och ägglossar väldigt sällan och oregelbundet så har jag också väldigt sällan mens, så antar att om man inte haft ägglossning så får man ingen mens? någon annan som vet kanske kan inflika=) jag har iaf fått hjälp med provera för att få igång mensen när jag velat börja med letrozol
    Jag har regelbunden mens, men sällan ägglossning. Min mens har varit extremt kort när ägglossningen uteblivit. Typ mens I 1-2 dagar bara. 
  • Sarah90
    palettjunkie skrev 2022-05-05 22:59:43 följande:
    Mensen knackade på för några timmar sedan så det blev inte roligare än så denna gång :( Då blir det 4:e cykeln med Letrozol som inleds på söndag.
    Fan det känns som att det inte kommer gå och det blir IVF för oss. Jag har aldrig flyt. 
    Hur många tabletter tar du? 
  • Sarah90
    Hanwe skrev 2022-05-06 06:44:24 följande:
    nej jag tror att jag säkert kommer behöva en högre dos men får se på UL nästa vecka:) jag har ju ingen mens så fick bara börja med tabletterna men då tänka att första tabletterna togs CD 3. Så idag sista dagen, alltså CD 8 antar jag:) 
    Välkommen Hjärta Hoppas kuren fungerar. 
  • Sarah90

Tror min mens är på väg Obestämd Har ont och känns konstigt. Köpte test igår, men tänkte vänta till imorgon. Gissar att jag får spara dem tills nästa försök... Den har inte kommit ännu, men det känns som den kommer när som helst. Går till toaletten och kollar hela tiden Gråter

• Sarah90

Idag kom mensen Obestämd Tråkigt, men skönt att veta att systemet fungerar. Får ta nya tag den här månaden och hoppas att det fungerar bättre. 

• Sarah90
    Baconpie skrev 2022-05-07 15:27:50 följande:

Åh vad tråkigt, beklagar! Fortsätter du på samma dos? 

Jag har BIM i morgon enligt mitt vanliga mönster med 13 dagars lutealfas, men på Letrozol har jag haft 16 dagar senaste två cyklerna. inget tecken alls på mens nu, brukar ha spottings någon dag innan. Hoppas på ett plus om några dagar, även om det tyvärr känns osannolikt. En cykel Letrozol kvar och sen blir det remiss till IVF. 

Jo, fick ju 3 tabletter från början och svarade bra på det. Två ägg, varav ett på 19mm och ett på 22mm. Tyvärr blev det inget ändå, men det finns ju fler faktorer som spelar in Skäms Blöder mycket nu till skillnad från innan så tabletterna har gjort att mensen kommer i tid och i "rätt" mängd. Hoppas på nästa kur istället Hjärta Hoppas du får ett +! 
  • Sarah90
    amandakollb skrev 2022-05-10 10:30:19 följande:
    nej vad är det? :) 
    Ska vara bra för oss med PCO/PCOS. Är något typ av kosttillskott tror jag Skäms Funderar på att testa. 
  • Sarah90
    amandakollb skrev 2022-05-10 15:49:49 följande:
    Okej ska googla lite! 

Hur går det för dig, börjar du om med letrozol nu i dagarna? samma dos? :)
    Det går bra :) Började med 3 tabletter i 5 dagar nu i måndags. Ska träffa gynekologen och göra ett ultraljud på onsdag nästa vecka. Håller tummarna att det blir ägg den här gången med Hjärta 

Biverkningarna är annorlunda den här gången. Får värmevallningar och är tröttare än vanligt, men inget illamående som jag hade förra gången. 
  • Sarah90
    Hanwe skrev 2022-05-11 22:57:55 följande:

Jag har också PCO och har läst om Femifert som jag tror innehåller inositol och lite sugen på att testa också. Men vet inte om det finns någon kontraindikation till att börja eller om man bara kan köra på! Ska till Gyn imorn så kan ju dubbelkolla????

Ja, gör det :) Har faktiskt fått hem inositol nu som både jag och sambon ska ta. Vet inte om man får ta det samtidigt som letrozol bara. Kanske triggar igång massor av ägg om man tar båda samtidigt.  Vi får se hur det ser ut på vul på onsdag Glad Håller tummarna att det inte gör det konstigt. Läste att både ägg- och spermiekvalité blir bättre av inositol, men sedan stod det på en sida som sålde så det kan ju vara mumbo jumbo (skitsnack) också. 

Har också gjort det misstaget med smilisar haha. 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?