Letrozol 2022 - följas åt?
Hej!
Vill gärna slå följe med er här. Har nyligen fått reda på att jag har PCO/PCOS och börjar med letrozol för första gången när nästa menstruation kommer ????
Har en son som är 3 år som kom utan något, men nu har vi försökt länge att få till ett syskon och min mens har bara blivit kortare och kortare. Anledningen att jag sökte hjälp var dels att vi försökt länge och att de 2 senaste menstruationerna bara varat i 1 dag ???? Gynekologen såg att min slemhinna bara var 3cm tjock och att jag inte hade tecken på ägglossning, så det är därför jag har haft korta blödningar. Han såg dock att jag har många ägg, men att de låg som pärlband. Jag började oroa mig för att jag hamnat i klimakteriet som 32åring så lite skönt att veta att det var PCO/PCOS och inte det andra.
Jag har fått instruktioner om att jag ska ta 3 tabletter, men det verkar som de flesta börjar med 1? Hoppas detta ska fungera ? Ska på återbesök 2 veckor efter mens för att se att maskineriet reagerar på behandlingen. Håller tummar och tår att min mens kommer snart. Den brukar vara regelbunden, dock väldigt kort ????