• Skåne97

Letrozol 2022 - följas åt?

amandakollb skrev 2022-08-15 22:04:54 följande:
    Lite nyfiken på hur det gick för dig, tyckte du såg ut att ha en lovande tempkurva! Tog du något mer test?:) 
    Min mens kom i lördags men den har betett sig sjukt underligt. Började blöda vid 03 på natten lördagen och blödde i 1.5 dygn, det slutade alltså vid 15 söndagen. Blödde inte något alls efter det och tänkte att min mens brukar vara kort (4 dagar) men ett och ett halvt dygn var lite väl kort.

Vid 15 igår (dvs 1dygn senare) blödde jag lite, kanske fyllde en halv tampong och efter att jag tog ut den 2h senare har jag inte blött mer sedan dess.

Jag har aldrig varit med om att den slutar och börjar såhär och att det är så pass lite, var egentligen bara första dygnet det kom riktigt annars har det bara varit li sk/mörkrött och annars mest rosa/ljusrött. Nu blev det väldigt detaljerat men jag har som sagt aldrig varit med om detta tidigare, är det någon annan som kanske haft likadant eller håller min kropp bara på försöka göra allt för att inte fungera som normalt? 
  • Skåne97
    Vigge85 skrev 2022-08-16 14:21:50 följande:
    Hej
    Jag har haft korta mensperioder på två dagar. För mig är det inte ovanligt att det ibland blir så. Om du inte haft de innan så tänker jag ju direkt på en nidblödning. Men sen vill jag inte heller ge falska förhoppningar.

När jag hade nidblödning så fick jag bara i princip en lite större blödning på morgonen och sen va de så lite så jag kunde ha trosskydd bara i princip tills de slutade helt dagen efter.
    Men alla kvinnor är ju så olika. Jag skulle ta ett graviditetstest om jag vore du innan du börjar med en ny kur. Bara för att checka av läget. :)
    Jag förstår. Jag tänker dock att tempen sjunkit rejält, det hade den väl inte gjort ifall jag var gravid? Jag började tempa förra månaden så har inte riktigt hunnit bli hajj på hur alltid funkar än :) 
  • Skåne97
    amandakollb skrev 2022-08-16 14:45:06 följande:
    jag har ganska sparsam mens överlag, men dock utdragen över flera dagar. förra mensen var dock som du säger, typ 1,5 dagar men tror det berodde på att jag inte hade någon ägglossning förra cykeln så hade inte så mycket att blöda ut. och det hade väl du? 

och har du tagit nåt till gravtest förresten? nu när kurvan vände upp igen så skulle jag gjort det! :) 
    Precis, jag har inte heller mycket men oftast 4 dagar. Har varit 5 några gånger och någon enstaka 3 men då blöder jag sparsamt men "konstant" tills sista dagen då det börjar bli mindre och mindre. Nu var det som sagt 1.5 dygn med mest i början innan det tog slut, kom tillbaka 1 dygn senare med lätt blödning och sen inget igen..

Jag har inte tagit något test sen jag tog det testa tidigt jag skrev om som var negativt, då på äl 11/12! 

Och ja, jag hade äl både enligt äl test samt at tempen steg. Hade även väldigt mycket känningar så har svårt att se att jag inte skulle haft äl! 
  • Skåne97

Jag får ta ett test imorgon bitti helt enkelt bara så jag vet. Har ju påbörjat nya omgången med letrozol eftersom jag då blödde och ingenting var konstigt än. Känner ändå att jag vill veta innan jag tar nästa tablett imorgon :)  

• Skåne97
    amandakollb skrev 2022-08-17 06:36:33 följande:
    ja Låter bra att ta ett test idag, hur såg tempen ut imorse? Och har du tagit ett test?:)) 

Detta var dagens temp, högre än igår. Jag tog ett test i morse som var negativt, så jag antar att det var min mens bara att den betedde sig väldigt konstigt... :(
  • Skåne97

För mig verkar det inte bli någon denna månaden heller, var omgång 4 med letrozol. Är så fruktansvärt trött på att aldrig få se något annat än en blank sticka.. 

• Skåne97

Jag har precis ätit dubbeldos för 5e månaden, får alltid fina blåsor och ägget släpper men ändå händer det ingenting. Nu är det bara att vänta 2v igen för att se om det tagit sig, men med tanke på att det inte hänt något alls hittills så kan jag inte påstå att hoppet är så stort.. 

• Skåne97
    JSAG skrev 2022-10-02 15:11:32 följande:

Håller tummarna att de tar sig denna gången! Har din partner gjort någon utredning, så att de inte ligger hos honom?

Jag fick äntligen glad gubbe på ÄL-test imorse🙏🏼

Han har lämnat prover 3 gånger och har alltid sett bra ut så problemet ligger inte där heller. Jag har pco och har ingen egen ägglossning så att vi inte kunnat bli gravid innan när vi försökte själv är inte konstigt om än frustrerande, men som sagt så ser allt ut som det ska nu och alla förutsättningar finns men fortfarande har det inte hänt något trots att vi alltid tajmar helt rätt...

Jag kommer ringa min klinik imorgon och be om möte med in läkare för att få en remiss skickad till ivf, sen hålla tummarna att det går naturligt innan det.. 

Med tanke på att jag bara är 24 och alltid har haft regelbunden mens och cykel hade jag aldrig trott att det skulle vara problem, ingen i min familj har haft det heller så blev verkligen som en käftsmäll Rynkar på näsan
  • Skåne97

Jag fick mens igen och är nu på cd 3, så jag har idag påbörjat min 7e omgång dubbeldos nu.. Är så fruktansvärt less på att det aldrig händer något...

Vi har möte på kliniken i början av december iallafall där de ska ta tester och skicka vidare remiss för ivf så det är vad jag försöker se fram emot just nu och hålla fast hoppet vid. :( 

• Skåne97
    JSAG skrev 2022-12-13 17:39:00 följande:

Ja verkligen!!
    Dock har jag legat magsjuk hemma i en vecka, så de känns ganska kört för min del? men hoppas fortfarande!

Vår läkare skulle skicka en remiss i mars, men vi skickade faktiskt in en egen vårdbegäran (egen-remiss) nu i helgen! Känns skönt eftersom vi ligger tre månader ?före? jämfört med om vi skulle väntar till mars❤️

Du får gärna uppdatera hur det går med remissen när det kommer till hur lång tid det tar att få svar och liknande. Vi ska skicka in remiss till RMC i Malmö i slutet på Januari, hade varit roligt att få lite update på hur väntetiderna ligger till just nu Glad
  • Skåne97

Trots 9 cyklar med letrozol där allt ser rätt ut men trots det händer inget ska jag idag iväg till läkaren för att skicka iväg remiss till ivf. 

Har längtat så mycket efter denna dagen då det nu känns lite närmre att något händer igen. Hade samma känsla inför letrozolen men efter några månader tappade man hoppet litegrann. Så jag hoppas verkligen att ivf kan hjälpa oss nu så det inte blir samma sak där, månader utan ett enda positivt resultat Rynkar på näsan

Kommer dock fortsätta letrozolen fram tills dess ändå. Det hade varit så himla skönt om det tog sig så man slipper genomgå en ivf, än om jag inte har några större förhoppningar på det för tillfället... 

• Skåne97

Efter 2.5års försök och 10 omgångar med letrozol (skulle anmäla mensstart till helgen som kommer för att få påbörja ivf) har vi fått vårt första plus någonsin!

Är på äl+8 idag och är nu livrädd att jag ska få missfall och att det ska behöva ta lika lång tid igen.. Jätteglad men som sagt svårt att glädjas helt när vägen hit varit så lång och krokig.. 
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?