Inlägg från: Sandra36 |Visa alla inlägg
  • Sandra36

Duschrutiner

Hej! 

Är nyfiken på vilka delar ni tvättar  med duschcreme när ni duschar? 
    Jag har duschat från fötter till ansikte med duschcreme vid varje dusch tillfälle men blivit så torr. Så undrar om man kan tvätta vissa delar men endast vatten och ändå bli ren? 

mvh Sandra 

• Svar på tråden Duschrutiner
  • Sandra36
    Billie38 skrev 2022-02-03 10:09:25 följande:

Tvålen rinner ju ner över kroppen när man sköljer av sig (samma med schampoo), så jag brukar tvåla in överkroppen där jag svettas som mest och ner till underlivet.
    Beror lite på hur svettig o smutsig jag är, ibland använder jag vara tvål i armhålor o underliv och det räcker.

Kanske du använder fel tvål och för ofta?

Tack för svar. 

Kanske dum fråga men vill bli av med min torra hy. 

Jo det har du rätt i. Tvålen rinner ju ner och kommer på hela kroppen. 

Jag tar duschcreme även på ansiktet och det är där jag är mest torr. Kanske räcker med vatten där? 

• Sandra36

Tack för svar och tips. 

Ska testa att använda duschcreme från fötterna och upp till halsen. Och tvätta öron och ansikte med endast vatten. 

• Sandra36
    Spucks skrev 2022-02-03 14:13:34 följande:

Jag använder aldrig duschtvål, tvättar mig enbart med vatten. Tvål använder jag för att tvätta händerna och på restan av kroppen endast om det finns något där som inte är vattenlöslig, tex. om jag fick olja från cykelkedjan på benet.
    Svett är vattenlöslig och hudpartikler får man såklart också bort med enbart vatten.

Intressant. Hade ingen aning om att det räcker med enbart vatten för att bli ren. Tack för ditt svar. 
  • Sandra36

Tack för alla svar. 

Kommer tvätta ansikte med bara vatten. 

Tvättar ni öronen med bara vatten eller med duschcreme och vatten? Tänkte mest på vax som bildas. 

Mvh Sandra 

Svar på tråden Duschrutiner