Vårdnadshavare anträffbar?
Anonym (??) skrev 2022-01-28 08:11:39 följande:
Ett par timmar ja men flera dagar och ibland längre än så?Just i detta så handlar det ju om rätt viktiga frågor som egentligen borde vara av intresse för den andre vårdnadshavaren..
Det finns ju självklart en ocean av gradskillnader mellan alltid och alltid och det finns lika många orsaker till varför det är något av det. Men en sak kan man aldrig göra: utgå från sig själv och tro att det gäller för alla.
Jag kan tänka mig en uppsjö olika anledningar till att det handlar om flera dagar, sjukdom exempelvis eller faktiskt jobb. Jag har flera i bekantskapskretsen som har jobb med mycket lång jourtjänstgöring där konsekvensen är att de är okontaktbara uppemot ett par veckor i taget.
Konsekvensen är att om man ska uttala sig något om det här så måste man veta en massa andra saker, bland annat för det 100% skriver, att det är ett helt spektrum att ta hänsyn till från en frånvarande till en kontaktterroriserande förälder.
Jag tänker att frågan istället bör landa i hur du får kontakt på ett så neutralt sätt som möjligt.