Inlägg från: Kallamakka |Visa alla inlägg
  • Kallamakka

Ivf gravid

Hej! Och grattis!

Jag är också på ruvardag 7 och fick "gravid 2-3" på testet igår. Har försökt få barn i sex år med hjälp av IVF. Detta är min sjunde graviditet, haft sex missfall innan i allt mellan vecka 4-20. Vore kul att följas åt. Vill du berätta mer om din resa? Kram 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-28 07:50:57 följande:

6år är lång tid :( vet dom varför du fått missfall? 

jag har stått i kö för utredning i 3år och nu försökt aktivt i 2 år med 3 inseminationer och en ivf än så länge, blev en operation emellan samt att jag blev överstimulerad vid ivf så allting har tagit så lång tid. gjorde nu 3 insättningen på första ivf. tog ett test idag också som var lika svagt som igår så jag fortsätter hålla mina tummar! ??

Ja det har tagit onödigt lång tid kan jag tycka, hehe. De vet inte varför jag har fått missfall. Men efter sjätte missfallet valde vi att gå vidare med donator. Så detta är första gången jag är gravid med donatorn istället för sambon. Kanske var det något som ingen kunde hitta än, om var felet på nån av oss. 

Men..Vad lång tid för kö? Antar att det skiljer sig mycket mellan olika län. Låter lovande att testet fortfarande ger utslag!
  • Kallamakka

Aha okej då förstår jag. Dryga väntan! Hoppas ditt test kommer tillbaka fin fint. Fått några symtom? 

• Kallamakka

Åh vad roligt läsning. Heja heja! Och en hel del symtom rabblar du upp också, kul! Jag har också några. Konstant värk i livmodern, känns som om man spänner magmuskler som inte finns haha. Sen mår jag lite illa mellan varven, inte så att jag spyr. Men sådär så att man inte vet om man mår illa eller ska äta lite. Imorgon är min officiella testdag så då ska jag ringa och få tiden för tidigt ultraljud! Wohoooo! 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 09:51:57 följande:

Kallmakka: då har du Ju massa syntom, såå spännande med td imorgon men jag vågar nog säga grattis redan Nu! ?? Mitt test är svagare idag så är riktigt nervös, så var det förra månaden när jag fick missfall också..

Hoppas inte att det är historia som upprepar sig, så himla tråkigt det skulle vara, blä för denna oro hoppas hoppas det utvecklar sig i dagarna framöver! Ibland är de svagare test för att urinen inte är så koncentrerad heller. Kanske kan det vara så också. 
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 18:45:28 följande:

Ja, jag hoppas det! Imorgon är min riktiga td så kommer ta ett imorgon. Man är ju så dum som sitter och testar flera dagar innan. Ett plus är ju ett plus och så får det gå som det går men man är ju alldeles för nyfiken haha. 

Håller tummarna! Jag är också en sån som testar flera gånger, dåliga erfarenheter har gjort det värre. Har tagit 2 test om dagen sedan ruvardag 3 liksom.. hehe 
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-02-01 20:57:49 följande:

Testdag var idag. Är bokad på ulj den 24/2 men hon sa själv att det inte lät så hoppfullt när jag ringde idag. så skall egentligen bara höra av mig när jag börjar blöda. Och ta ett test om någon vecka igen. Känns ju inte som om jag fortfarande Är ?gravid? och testerna blir svagare o svagare. Har dock kvar alla symtom ännu. 

ja jag vet, men allt tar sån tid, och väntan och väntan och väntan? 

Men åh! Nej nej nej! Jag lider med dig. Vet precis hur det känns när de där testen blir svagare och det är så jääkla tufft. Skickar dig en stooor kram! 
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 23:34:53 följande:

Oj två test om dagen, ser man någon skillnad då? Har hållt mig till ett om dagen och imorgon blir det digitalt och ett vanligt för att se stegringen, för nyfiken för att låta bli.  Håller tummarna!! Är såå nervös! 

Nej man ser ingen skillnad då. Det är bara för mig själv, jag behöver kontrollera att strecken är kvar. Lite sjukt, jag vet. Men det blir värre för varje gång jag plussar.. hehe, just nu är det en om dagen 
  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-01 15:05:49 följande:

Hej!

Jag är också gravid efter ivf. Blev gravid på min första ET i oktober, konstaterat MA på VUL v 8. Ny insättning av fryst blastis 14 jan, och nu plussat igen. Kommer dock inte kunna glädja mig förrän jag sett ett tickande hjärta... mår lite mer illa den här gången, och i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, det har den gjort nu. Så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre denna gång.

Hej Emma och välkommen hit.
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-02-02 07:44:20 följande:

Ja okej jag förstår! Tog ett clearblue imorse istället för ett rsfu och helt plötsligt får jag ett jättestarkt plus igen så nu är jag verkligen förvirrad. Nu får jag sluta testa och bara avvakta till ulj den 24 feb :) 

Men jaaaa!! Gud vad kul! Beror säkert på hur länge du gått med urin i blåsan innan du testat? Roligt i vilket fall!

Jag fick också ultraljud till 24/2. Går du också i Stockholm?
Svar på tråden Ivf gravid