Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Språkförsening

Det var så med min son också. Han låg efter på alla områden, även förståelsen. Och han började egentligen först prata när han var nästan 3 år. Det märktes fortfarande lite på låg-och mellanstadiet, att han inte var så bra på svenska. Men f.o.m. högstadiet var han ikapp och läste sedan gymnasiet och högskola. Det kan växa ut sig helt. 

• AndreaBD

Hm... men att bygga med lego är ju inte så enkelt heller?  Kanske är han lagt åt det tekniska hållet. Kolla om han har koll på hur saker fungerar. Min son gjorde allt möjligt med datorn i den åldern - han visste precis hur man öppnar olika mappar och vad som finns där. Det kan ju vara så olika. Vissa har lite udda intressen ett tag. Pussel var min son bra på, medans hans bror avskydde det (han pratade däremot mycket).

Jag glömmer tyvärr också lite hur det var, det är många år sedan. Har du frågat barnläkare och logoped om de tycker att det ligger inom det normala eller om de ser några tecken på att något skulle vara fel? Dagispersonalen också! De har ju många barn att jämföra med. 

Svar på tråden Språkförsening