Inlägg från: Anonym (ABC) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ABC)

Flytta 15h bort från familj och vänner.

Jag har inga tips för själva flyttandet men för beslutet. Passa på att göra det nu när du är ung och vänta inte tills du blir gammal. Jag ångrar så att jag inte flyttat längre som ung. Visserligen har jag bott utomlands ett halvår och inom Sverige 50 mil bort ett halvår. Men i övrigt så har jag aldrig bott 1 timme längre från där jag växte upp och det känns tråkigt att jag inte passade på att testa att bo på fler ställen innan jag fick barn. 

• Anonym (ABC)
    Anonym (J) skrev 2022-01-25 17:20:22 följande:

Tänk bara på inte skaffa barn däruppe för då är risken stor att du aldrig kan flytta därifrån. Kul att vara ensamstående med 2-3 barn och inte har några vänner eller familj i närheten...

Eller så blir det jättebra om man trivs. Jag har en vän som flyttade norrut till kärleken och skaffade barn. När de sedan skiljde sig så blev det först jobbigt och att hon stannade för barnen men sedan så bestämde hon sig för att på riktigt skapa ett eget liv där och hon har det fantastiskt bra nu (och har hittat en ny kärlek på orten också, men hon hade det jättebra även innan det). Det är faktiskt henne jag tänker på när jag längtar mig bort och önskar att jag hade tagit större kliv. 
Svar på tråden Flytta 15h bort från familj och vänner.