johannaa9 skrev 2022-01-24 21:11:48 följande:
Tack för så utförligt svar!
Ja, min man har ju odiagnistiserad ADHD i släkten och då jag jobbar inom området så ser jag absolut att han också har tydliga drag av det..
Åh vad jag känner igen det där med toalettbesök, att hela tiden måste vara där det händer saker för att få stimulans. Jag hoppas att din son hittar en god balans ????
Vill ju såklart att det ska gå så bra för henne som möjligt i skolan och socialt, men om jag applicerar hur hon fungerar nu i hur det är i en skolmiljö ser det ut som att det kommer att bli tufft för henne.
Kanske var han 12 förresten, när han slutade följa mig på toa. Sonen har verkligen svår ADHD. Han slutade vara hyperaktiv efter puberteten och blev snarare motsatsen. Tja, det är synt att han inte orkar med så mycket mer än jobbet.
Dottern klarar det bättre, hon har sambo, vänner, hobbyn. Hon var helt annorlunda. Sonen var glad, dottern var dyster. Hon svängde också väldigt i humöret och fick explosiva utbrott.
Det som hjälpt sonen att åtminstone klara det mesta av högstadiet var att han fick medicin. Det gjorde stor skillnad. Dottern fick diagnos först i 16-års-åldern. Då hade hon fått depression och ätstörning.