Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF oktober 2022

majarg skrev 2022-02-23 12:24:21 följande:
    Ahaaa! Vart bor du någonstans? erbjuds ni kub iaf? 

har ej tjejkompis som bor i Umeå och där får de enbart erbjudande om det när de är 35år
    Norrbotten, nepp man erbjuds inte kub här oavsett ålder :/ jag har dock bokat in nipt privat som jag ska göra v 11+0. Så räknar ner till det nu. Såg ett hjärta i v 6+4 men mycket kan ju ja hänt sen dess.. 
  • mammamalin
    Sellcarro skrev 2022-02-23 20:58:21 följande:
     vi i Västernorrland blev erbjuden kub men får betala den själv! Är du över 35 år tror jag man får det gratis! Men har fått ett till ultraljud i v.12 bara för att stilla min oro då jag fick missfall i v.14 i min förra graviditet.
    Vad fint att de är så tillmötesgående, kan tänka mig att det gör mycket för din oro Hjärta
  • mammamalin
    Nejlika08 skrev 2022-02-27 14:55:53 följande:

Hej tjejer, hur har ni det? Nu med kriget i Ukraina och allting. Det är svårt att ta in att vi har krig i Europa. Jag läser mycket nyheter men samtidigt så är jag extra känslig av graviditeten och det är svårt att värja sig. Man blir extra orolig. Imorgon ska jag på mitt första ultraljud i alla fall. Jag hoppas så mycket på tredje gången gillt. Dom två flera ultraljuden jag har varit på så har skärmen varit svart, inget hjärtljud. 

Åh, igenkänning. Allt det här med kriget har gjort mig mkt orolig, löser och ser nyheterna hela tiden. Oroar mig för framtiden och börjar tänka på om kriget kommer hit och man ska ha en liten bebis.. ja, katastroftankar helt enkelt.. gjort att glädjen över graviditeten kommit lite i skymundan. Tyvärr.
    Jag håller alla tummar för dig imorgon, hoppas du vill gå med i facebookgruppen sen då du SETT det lockande hjärtat för det tror jag absolut att du kommer få se Hjärta
    Själv går jag in i vecka 10 imorgon. Sjukskriven från jobbet just nu, mår såå illa. Hoppas det ska vända snart Obestämd
  • mammamalin
    mammamalin skrev 2022-02-27 21:13:49 följande:
    Åh, igenkänning. Allt det här med kriget har gjort mig mkt orolig, löser och ser nyheterna hela tiden. Oroar mig för framtiden och börjar tänka på om kriget kommer hit och man ska ha en liten bebis.. ja, katastroftankar helt enkelt.. gjort att glädjen över graviditeten kommit lite i skymundan. Tyvärr.
    Jag håller alla tummar för dig imorgon, hoppas du vill gå med i facebookgruppen sen då du SETT det lockande hjärtat för det tror jag absolut att du kommer få se Hjärta
    Själv går jag in i vecka 10 imorgon. Sjukskriven från jobbet just nu, mår såå illa. Hoppas det ska vända snart Obestämd
    Pickande hjärtat ska det förstås stå Drömmer
  • mammamalin
    Nejlika08 skrev 2022-02-28 07:25:12 följande:

mammamalin: tack! Du anar inte hur mycket det hjälper att höra såna ord den här morgonen. Det värmer. Jag mår rätt dåligt just nu, ska till sjukhuset om ett par timmar. Jag försöker att vara i nuet och bortse från dom där katastroftankarna. Ja, kriget alltså, det förtar stämningen på det mesta. Jag läser också en massa nyheter men egentligen borde man väl avstå. Skönt ändå att du får vara sjukskriven och bara ta det lugnt. 

KRAM PÅ DIG! Det kommer gå bra, tänk på att du har oddsen på din sida Hjärta
  • mammamalin
    Krusbärskompott skrev 2022-02-28 07:21:12 följande:

Hej!
    Jag vill gärna gå med i favebook-gruppen om det finns platser kvar!

Absolut! Skicka meddelande till mig så får du länken :) 
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-02-28 11:14:44 följande:
    fy, låter inte alls kul med så mycket illamående :( har du haft så hela tiden eller har det eskalerat med veckorna?
    Jag har mått illa sen plusset men första veckorna var inte så farliga och påverkade mig inte så mkt. Men senaste typ 12 dagarna har varit väldigt jobbiga Skrikandes
  • mammamalin
    majarg skrev 2022-02-28 12:54:54 följande:
    Oh :( hoppas det vänder för dig snart! 

jag får ofta akut illamående, var inte så farligt i början men nu kommer dessa som en käftsmäll. kommer verkligen som en attack
    Fy vad jobbigt :( hoppas du blir kvitt med det snart. Funkar det att jobba? Det är ju hemskt då man ska försöka "dölja" det..
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-28 15:42:21 följande:

Hur ser ni på att vara i riskgrupp efter graviditetsvecka 20? På min arbetsplats har kollegor blivit avstängda då. Pratade med min chef om det, som påstår att det inte gäller för att det inte är en pandemi' längre. Men på Försäkringskassan står det att vi ändå är i riskgrupp. Hur tänker ni? 

Oj, vad konstigt resonerat av din chef.. 

Jag har tagit upp det med min chef, vi kommer att ha möte inom kort för att göra riskbedömning hur jag ska kunna hållas undan smitta, om det är möjligt osv. Jobbar som förskollärare så alla barn är ju ovaccinerade och vi jobbar utan varken skydd eller avstånd. Jag har sagt att jag känner oro inför att behöva jobba i barngrupp efter vecka 20. Studien som visar att gravida riskerar att föda för tidigt vid smitta gäller ju fortfarande liksom, risken upphör ju inte och smittan är ju fortfarande stor i samhället. Det ska heller inte vara en "tryggande åtgärd" att kvinnan är vaccinerad, det räcker inte som grund för din arbetsgivare om hen menar att det är tillräckligt för att undvika att bli smittad på jobbet.

Får väl se hur det blir för mig, hoppas kunna få andra arbetsuppgifter alternativt bli avstängd för känner mig inte trygg med att jobba på som vanligt... Vad jobbar du med?
  • mammamalin
    Kallamakka skrev 2022-02-28 17:54:43 följande:
    Jag håller med om att det var märkligt. Arbetar också i förskola och resonerar precis som du, vi har ingen skyddsutrustning och nu springer ju alla in och ut hur de vill. Så säker är man ju inte. Tredje dosen har jag inte hunnit med heller, enligt barnmorskan får jag ta den först efter vecka 16. 
    Ta med dig lite underlag till chefen om detta, känns inte som personen har så mkt insikt i frågan faktiskt.. en riskbedömning ska göras oavsett! Nä exakt, håller med dig. Har heller inte tagit tredje sprutan. Fhm säger efter vecka 12, varför säger din bm vecka 16? Vill inte ta för tidigt!
Svar på tråden BF oktober 2022