-
Haha ja det kanske kan funka, jag skrev svaret i ovan inlägg så du kan läsa därMangal skrev 2022-02-08 14:08:40 följande:Jag undrar samma sak. Hur ska man lyckas få ett så tidigt UL? Säga att man inte vet när man hade mens o att man tror man är i v 8? Haha
-
Det hjälpte jätte mycket, fram tills jag kom hem och det var som att det började brinna i ländrygg/korsryggen typ lite ner mot skinkorna, Blev genast orolig att det är MF på g ändå, men jag hade besvär med foglossning min förra graviditet och läste att de kan komma tidigare då om man hade det innan. Står och går mest hela dagarna med och upp och ner för långa branta trappor. Men försöker finna tröst i att jag faktiskt såg idag, ska ju vara maximal otur om det är över nuMangopassion skrev 2022-02-08 19:26:40 följande:Så roligt att läsa! Grattis! Jag hoppas att det lilla pickande hjärtat kan få dig att slappna av, för mig har det hjälpt enormt mot oron :D
-
Man kan ju få blödning av orgasmer också så det är säkert ingen fara, om du dessutom somnade direkt efter <3 Tänk att lilla mår bra, detta behöver absolut inte vara något att oroa sig för. Igen förresten? Har du haft tidigare också?Mangopassion skrev 2022-02-09 14:54:09 följande:
Hej på er igen. Inatt vaknade jag och skulle gå på toaletten och när jag torkar mig ser jag att det är blod på papperet igen... Dessa blödningar gör mig tokig. Jag fick orgasm igår kväll och somnade ganska direkt efteråt så jag hoppas att det bara är det som gör att det spökar och att det inte är ett missfall på gång :( Är i ungefär samma tidpunkt nu också som jag var i sist när jag fick missfall. Det hade varit så otur om jag fick se ett tickande hjärta i måndags och att det nu skulle ha dött. Det känns ju lite för "dåligt" för att vara sant?
-
Solskensdag skrev 2022-02-09 11:28:53 följande:
Å vad tråkigt nervositeten inte helt försvann Samejentan, men låter som foglossning? Hur mår du idag?
jag har försökt boka tid till UL men det är så svårt alltså? hoppas jag lyckas! Har symtom och så, men tycker de har blivit mindre (vilket likaväl kan vara något jag inbillar mig). Har skrivit in mig hos bm idag och fått första tid 28/2. Hoppas inte jag jinxar det!
Ja verkligen, men jag får försöka hålla mig lugn, en dag i taget. Det är så jobbigt när man har så svaga symtom också, vilket jag haft typ hela tiden, men det oroar ju också :-P BM sa att det absolut inte kunde vara foglossning såhär tidigt (Fast jag har läst på 1177 att om man hade problem me foglossning tidigare graviditet så kan de komma tidigare nästa och vara värre...) Men BM sa att det är växtvärk. Återstår att se vad det kan vara, det kändes inte så mycket imorse, kom sen mitt på dagen typ.
Vad säger dom när du försöker boka då? Kan du inte dra till med något? Men du, det gjorde jag med! Fick tid 22/2 så i så fall har vi jinxa det tillsammans! Men försöker tänka att oavsett om man bokat tid eller vad man nu gjort, så det som ska hända det händer oavsett, ingenting vi gör påverkar det och vi planerar ju ett barn, inte ett missfall (säger den mest nojiga människan på jorden just nu haha)
-
Solskensdag skrev 2022-02-09 17:25:06 följande:
Haha men precis man väntar barn och inte missfall? Count me in som mest nojig också XD Jag fick en tid i morgon faktiskt, men får betala en f ö r m ö g e n h e t för att det är en privat ivf klinik i grunden men de ville göra detta för att de hade tid. Men tänker det är värt det för att få svar!
å vad tråkigt att BM bara sa det inte kunde vara foglossning, förstår på mammamalin att hon också känner av foglossnin? ibland tycker jag man får så himla otrevligt bemötande från BM, där de pratar till en som man var efterbliven / de ger olika råd eller säger mot något man VET har händ andra också. Så tycker faktiskt ändå du ska lita på dig själv :)
i fall jag får positivt besked i morgon bitti ska jag försöka dämpa oron också! Men mår sååå dåligt alltså, är trött, mår illa och har kramp. Har fått ställa typ alla avtal in, ligger bara på soffan och är helt slut. Ville gärna vara en tuff gravid men klagar ganska mkt här hemma haha
Hahaha skönt att man inte är ensam xD Åh men så härligt! Du ska se att det kommer gå jätte bra, du verkar ju ha bra med symtom med så så länge du har de skulle jag inte oroa mig så mycket. Jag har haft symtom som kommer och går och det är så frustrerande eftersom jag tappade alla symtom sist jag fick missfall, såklart behöver det inte ha med saken att göra men det sätter sig som det :-/
Kan vara värt att betala en slant för att stilla oron tycker jag, så bra att du får komma dit och att du fick tid så snabbt och inte behöver vänta
Ja jag tyckte det var konstigt att hon sa att det inte kan komma såhär tidigt, när det står till och med på 1177 tänker jag. Som du skriver så har ju mammamalin också känningar och jag har ju läst om fler som fått känningar super tidigt så känns ju inte direkt omöjligt som hon fick det att låta som :-P
-
det känns ju absolut inte som att det är ett missfall på G i alla fall eftersom de stannar och kommer stannar och kommer. Skulle det vara missfall skulle det ju fortsätta tänker jag? Känns mer som du kanske har känsliga blodkärl/tapp som släpper igenom blod. Men jag skulle oroa ihjäl mig om jag vore du, därför jag inte törs vara intim de första veckorna pga livrädd att jag ska blöda för jag vet att jag skulle inte kunna hantera det just nu :-P försök att inte låta boosten försvinna, även om det är svårt jag förstår att du är orolig eftersom det är runt den tiden du fick missfall sist men också vad är oddsen att du ska ha samma utfall exakt samma vecka igen? framför allt har du sett hjärtat slå nu och då hade du ändå blött lite innan du fick se det också, det kanske bara är en sån graviditetMangopassion skrev 2022-02-09 17:36:25 följande:Ja jag fick missfall i somras i slutet på vecka 7. Det var första graviditeten någonsin för mig och då blödde jag ingenting alls förrän jag faktiskt fick missfall och då var det som en vanlig mens bara. Minns inte att jag hade nämnvärt ont heller. Men den gången hade jag inte gjort något tidigt ultraljud så det är oklart om hjärtat ens hade börjat slå då. Den här graviditeten verkar jag ju blöda hejvilt till höger och vänster och ändå verkar det som att embryot klarat sig. Jättekonstigt det där. Men blödningarna verkar ha avtagit nu i alla fall. Får väl hoppas att jag bara har kärl i livmodertappen som spruckit och att det inte är nåt fel på själva embryot. :( men min boost jag fick i måndags är som helt bortblåst nu iallafall :(
-
Men gud va roligt! Stort grattisSolskensdag skrev 2022-02-10 11:07:29 följande:
Å jag var till VUL idag och det var värt pengarna - fick se inte bara ett, men två hjärtan! Lite i chock, men också väldigt magiskt :) är lite mer lugn och glad nu, även om jag också vet det fortfarande är osäkert ett par veckor till :)
-
Mangopassion skrev 2022-02-10 15:24:08 följande:
Jag har förövrigt drabbats av det här hemska gravid-illamåendet nu. Blödningarna har avtagit helt nu *pepparpeppar* och det känns lite bättre ändå nu när jag fått mer symtom, trots att jag mådde illa och spydde som en gris imorse när jag kom hem från jobbet(jobbar natt). ???? Är det bara jag som redan kan känna att det är nåt där nere i magen? Det känns som en dov mensvärk mest hela tiden.
Åh va skönt för dig att det känns bättre
Förutom att jag har känningar i korsrygg/längdrygg från mitt på dagen tills jag lägger mig så fick jag idag som en mer "skavande" känsla (som jag har haft innan) som att det växer där inne, som gick över till molande och så pendlade det, helt plötsligt blev brötvårtorna super känsliga igen (men det har gått till sig nu) och det kändes liksom ner mot blygdbenet. Kändes som att livmodern ba Nuuuuuu ska vi vääääxaaaaa, men det har lugnat sig nu Illamåendet kommer och går under dagen, väntar jag för länge med att äta blir det värre och när jag väl ska äta så växer det mesta i munnen på mig haha
-
Nejlika08 skrev 2022-02-11 09:52:51 följande:
Jag hoppar in här, är i v.6 och bf är 15 oktober. Jag har haft två tidiga missfall innan så jag är beredd på att det kan bli det igen. Har ett barn som är fött 2017. Jag har mått dåligt i graviditeten hittills, humörsvängningar och illamående. Trots att det är så tidigt. Jag har mått så i mina andra graviditeter också och räknar dagarna tills det går över (för mig så har jag börjat må bra i andra trimestern). Någon annan med humörsvängningar?
Välkommen och grattis till plusset Jag har själv två tidiga missfall i bagage och ett barn född -17, håller tummarna för oss båda! Imorgon går jag in i 7+0 så har kommit lite längre än den tiden jag fick missfall sist. Har du pratat med BM om att få göra ett tidigt ultraljud?
Jag har lite humörsväningar ja, blir lättare irriterad och gråter för helt orimliga saker. Häromdagen tog min sambo upp min favoritserie som inte finns på Netflix längre och jag började gråta direkt, haha.
-
Vill säga grattis och välkomna alla nya
-
Nejlika08 skrev 2022-02-12 09:25:27 följande:
Till samejäntan: tack! Ok, då låter det som om vi har samma situation, hoppas att det går vägen för oss båda! Jag har ett privat ultraljud inbokat i v.9. Nu är jag i v.6. Vill inte höra av mig till Mvc ännu för jag vill inte jinxa något. Förra gångerna jag har fått missfall så har jag haft kontakt med Mvc och hunnit göra blodprov och gå på första kontroll och sen har det blivit så himla snopet när det ändå har blivit missfall. Vill inte råka ut för det igen. Dom har varit så beklagande och det är bara jobbigt. Ja, känner igen det där med gråtmildheten :) Jag är så trött också, somnade 20.00 igår!
Känner samma sak, jag har fått avboka tidigt samtal båda gångerna. Nu har jag varit på ul i tisdags som visade ett pickande hjärta och då bokade hon in mig den 22a och den 9e mars har jag ultraljud igen så får vi se vad som sker då Förstår att det blev snopet, måste ha varit jätte jobbigt, beklagar verkligen Men denna gången hoppas jag det går vägen för oss båda
-
håller verkligen tummarna att det inte är ett MF, blod är ju ändå normalt så behöver inte vara det, håller tummarna för digMandyyy skrev 2022-02-12 15:39:49 följande:
Är i vecka 6 och fick idag lite rosa blod på toapappret. Har inte direkt haft några symptom ännu. Mer än mer kissnödig.
Känns som det är ett missfall på g här.
:(
Hoppas ni andra mår bra!
-
Sellcarro skrev 2022-02-12 16:16:58 följande:
Har oxå bokat in ett vul i 7+5, men får ett tidigt pga min första graviditet var en partiell mole, ägget blev befruktad med två spermier och delade inte på sig som vanligt, upptäcktes i v.14 men hade avstannat i v.8. Men bokade ändå in mig på ett besök hos BM pga skulle ändå dit och ta cellprov. Men åkte på corona i onsdags :/ så fick skjuta fram det en vecka. Hade tänkt vänta tills efter VUL den 23/2 för att inte jinxa något men känner mig positiv för denna graviditet då jag plussade starkare än mina andra två missfall mellan första och denna graviditet!
Jag bokade inte heller in med BM fören jag hade varit på tidigt ultraljud, det var jag i tisdags i 6+2 och såg en liten filur i rätt storlek och ett pickande hjärta. Ska på nytt den 9 mars, känns som en evighet dit.
Kul att du känner dig positiv inför denna grav, att man kan se tillbaka och jämföra ändå för jag känner samma sak. Första plussade jag jätte svagt, andra plussade jag inte vid BIM och hade en liten liten mens, plussade två veckor senare. Men denna gången plussa jag ganska starkt direkt vid v4+ sen blev de andra starkare