Inlägg från: Solskensdag |Visa alla inlägg
  • Solskensdag

BF oktober 2022

Haha, känner igen det! De dagarna där jag har mer energi har jag verkligen betalat dagen efter - firade ju sambon i lördags och jag rörde mig knappt ur soffan igår heller. Precis som man tror man är tillbaka som före har man typ 2% batteri kvar fler dagar efter. 

Åh fattar det, men ja kanske mer en lättnad att berätta! Jag upplever de flesta har väldigt bra förståelse för att det är tidigt och man inte vill ?tro på det? än. Så jag tycker bara det är skönt att de vet, också så man inte behöver förklara man är ledsen skulle något gå fel. Men är ju verkligen beroende av hur man mår och vännerna etc. 

Idag är en dålig dag! Så seg och trött i kroppen. Men kräktes inte och fick jobbat! Sov hela lunchpausen i stället för att njuta solen, så sorgligt. Sambon har matat mig med tårta för att försöka få mig på bättre humör haha, gulle. Hjälpte inte men nu är jag åtminstone mätt och arg ;)

• Solskensdag

Å en jobbig dag här :( Igår hade jag en så konstig känsla av att inte vara gravid, började nästan gråta för att jag fick feeling av att det var slut. Har ingen riktig anledning så tror det bara är känslor som kommer av nervositet, men ändå jobbigt. 
    Sen, i natt, har jag haft så djävulsk ont i magen och mådde riktigt illa faktiskt. Sov inte från kl 2, hade galen kramp i tjejmagen, ljumsken och ont i magen. Och bara almen obehag i kroppen. 

Har ingen blödning eller sånt men mår riktigt dåligt utan riktigt att kunna sätta fingret på symtom utöver den ihållande kramp. Har ingen blödning eller sånt och håller tummarna jag inte får det. Misstänker UVI så ringde min BM mottagning, hon sa att urinprovet för en vecka sen var OK men om jag var sängliggande (vilket jag är), tyckte hon jag skulle åka till gynakuten vilket jag inte orkar, så jobbigt att sitta där!

Har bara haft UVI en gång i mitt liv, vissa har det ju ofta, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga :( Hoppas också det bara är gravid-grejer och växtvärk men mår så otroligt dåligt, orkar liksom inte ens stå upp i duschen :( Är så rädd om lilla räkan i magen!

• Solskensdag

Tack alla! Jag ringde både läkaren och min barnmorska, men fick det bättre under dagen. Som tur kunde jag lämna urinprov hos min BM i morse så jag slapp sitta länge hos läkaren. Men tror kanske det var jätte starka kramper samtidigt med någon grej med magen, är iaf väldigt lättad över att må bättre idag!
    Dock meddelade mitt jobb igår att de kommer göra en gigantisk omorganisation och i princip 20% kommer få sparken nästa vecka, så det var en lite onödig stress att få i stället.
    Så nästa vecka blir både KUB samt vänta på samtal om att få sparken ev inte. 
    Ändå bra vi ska på spa i helgen så man kan hämta lite energi! 

vad spännande med alla som ska till Ultraljud i veckan, håller tummarna för alla :) 

• Solskensdag

Miisery: Jag har haft jätte mycket huvudverk ibland och uppfattar det som ett väldigt vanligt symtom! Man blir överraskad över hur mycket som följer med som gravid?

förstår det känns jätte långt till UL. Jag fick bokat ett tidigt, privat UL i vecka 8 och 10 och betalade själv (1500kr och 400kr). Det var galet mycket pengar men för mig värt varje krona att få se ett pickande hjärta och veta allt är okej :) Sen kan det ju ändras snabbt så man blir ju i princip nervös dagen efter om något inte känns rätt.. men tyckte det var skönt att veta det faktiskt fanns något därinne :)

• Solskensdag

Hej alla. Hoppas ni mår bra :) Ett par tankar och frågor:

1) Har ni köpt gravidförsäkring? Jag har inte köpt än men uppfattar det är en bra idé? Funderar på Trygg-Hansa.

2) Hur mycket har ni gått upp i vikt / hur känner ni er? Jag har gått up ca 2,8 kg nu (v 13). Är liten (162cm) och ganska smal så är märkligt att ha rumpa + mage + bröst. Känner mig verkligen svullen! Har inte riktigt motionerat sen jag blev gravid heller så allt är väldigt mjukt haha. 

3) Har ni köpt gravidkläder än? Jag tänkte köpa efter KUB på torsdag om det går bra, lite rädd att jinxa annars. Men vet inte riktigt vart jag ska köpa, funderat på HM eller Sellpy, men vill gärna ha något man känner sig ok snygg i när jag känner mig som bulldeg XD

hoppas ni får en bra dag, jag vet inte om jag förlorar jobbet och mår riktigt jävla illa, så är inte på topp, men solen är framme iaf :)

• Solskensdag

Tack för bra svar! 

Jag tänker nog också vänta med gravidförsäkring till efter Kub, får researcha då :) Och får börja motionera lite mer? men att ha kvar mina kläder hela graviditeten tror jag fett jag kan glömma, min mage ser redan ut som en halv fotboll? 

Har kvar jobbet! ändå skönt, så nu ser veckan lite ljusare ut iaf.

• Solskensdag

Å var på KUB ultraljud idag, var så nervös! Men allt så bra ut, och fick låg risk på kromosomfel, så verkligen lättad :) Den sprattlade som en liten cirkus-artist!

• Solskensdag

Välkommen till emissss och grattis :)

Nejlika08 vad skönt att illamåendet har släppt lite! Men å vad jobbigt du har såna tankar inför UL <3 Jag tänkte exakt samma, var närmast övertygad om att något hade hänt och var så nervös :( För mig hjälpte det lite ändå att tänka på hur låg risken är för ma, och tänka på de symtom jag ändå har också är ett riktigt bra tecken. Tänker samma gäller för dig! De absolut flesta jag har pratat med var också jätte nervösa inför KUB så tror det är väldigt normalt att man är rädd.

Jag mår fortfarande väldigt illa men det är bättre ändå. Kunde simma i lördags vilket var super skönt men igår låg jag i sängen hela dagen med ont och illamående så två steg fram och ett tillbaka?

• Solskensdag

Ja faktiskt, tycker absolut jag känner igen som du skriver majarg att man har en viss (låg) mängd energi och man kan liksom inte sno sig till mer! Jag har precis som ni också känd att 1-2 dagar med energi sen koster lika mycket i ett par dagar efter? too bad! Kräktes i morse och sitter på badrummet igen nu med super illamående. Hade verkligen tänkt det skulle sluta i v 14 så lite av en bummer :/ Vad skönt Rosen3 att du inte alls ha haft illamående, vilken dröm! 

Nejlika08 jag förstår verkligen precis, jag tycker också fl svämmar över av folk med ma historier :/ Men man får också komma ihåg att det inte är representativt, det är ju ofta dem som har en historia som behöver skriva <3 Men det sitter väldigt djupt när man varit med om mf/ma, så jag förstår dig 300%. Hoppas du kan distrahera tankarna lite och göra mysiga saker för dig själv nästa veckan :)

• Solskensdag

fick ett mindre break-down igår, jag kräks fortfarande ibland och mår super dåligt. Låg i sängen hela söndag och var helt slut igår - min man kom däremot hem från kontoret och var super aktiv och sprang en vända medans jag sov på soffan.. klart det är super tufft att göra en människa ju! Men tycker det är svårt att acceptera man är så ?lat? och mår så dåligt. Brukar tex gå till kör och fler kommer dit gravida, men känner Jag inte orkar när jag mår så dåligt :( Är liksom inte en enkelt grej men det att må lite illa / ha lite huvudverk / lite ont i magen / lite kramp / trött etc i en härlig cocktail. Asch.

Svar på tråden BF oktober 2022