Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF oktober 2022

Cannano skrev 2022-01-31 17:43:29 följande:
    Jag hoppar väl in och joinar er här oxå.
    Skulle gärna vara med i FB gruppen oxå, men är den sluten? Vill inte att personer i min omgivning ska veta om graviditeten än då det ännu är så tidigt. 

Lycka till till er allihopa! :) 
    Grattis till plusset :) skicka meddelande till mig så får du länk till gruppen 
  • mammamalin
    Cannano skrev 2022-01-31 17:43:29 följande:
    Jag hoppar väl in och joinar er här oxå.
    Skulle gärna vara med i FB gruppen oxå, men är den sluten? Vill inte att personer i min omgivning ska veta om graviditeten än då det ännu är så tidigt. 

Lycka till till er allihopa! :) 
    Och ja den är sluten och går ej att söka eller se för den som en är med i gruppen 
  • mammamalin
    mammamalin skrev 2022-01-31 19:13:24 följande:
    Och ja den är sluten och går ej att söka eller se för den som en är med i gruppen 
    *Ej är med
  • mammamalin
    Sabbra97 skrev 2022-02-01 10:41:10 följande:

Är det fler än jag som fått väldigt mycket symptom väldigt tidigt? Fick ju reda på att jag var gravid redan i v.4 och hade då jätte ömma bröst och kraftigt illamående. Är det nån mer i gruppen som pluggar? Kommer ha ca 2 terminer kvar när jag ska föda om allt går som det ska :)

Jaa, jag har haft ett illamående sen innan BIM, samt att jag känner av foglossning sen innan BIM, var typ så jag förstod att jag var gravid innan testet troligen hade kunnat visa nåt Drömmer

Vad pluggar du? Jag pluggade i min förra graviditet och tog inget uppehåll sen när hon hade fötts, det gick vägen trots att det såklart hade varit skönare att vara helt ledig med henne Glad
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-01 16:16:52 följande:

Å, jag var hos gyn idag, och hon kollade på VUL och kunde se att det fanns något där - kändes ändå lugnande och skönt! Sen kunde man inte se om det var ?levande?, är för tidigt (är i v 5+2). Dock såg hon två stycken ?böner? (är det gulsäcker det heter?), hon sa det bara kunde vara bilden, men det också kunde vara tvillingar. Å gud haha. Men just nu är jag bara väldigt lättad att det fanns något där att se. Hon var också otroligt förstående för att man är extra nervös efter ett mf, och skulle skicka en kallelse om 4 veckor igen :)

Ååh men vad häftigt om det skulle vara tvillingar! :D Har du det i släkten?
  • mammamalin
    Solskensdag skrev 2022-02-01 17:40:06 följande:
    Ja det är ju jätte häftigt, även om det är skrämmande haha! Både min och min mans pappor har syskon som är tvillingar, så det finns i släkten ja?
    Å men vi får se. Hoppas bara på att det faktiskt tar vägen och blir ett - eller två - livsdugliga barn Hjärta Väntetiden är så lång! 
    Wow då är det ju ändå en relativt "stor" chans att det är så! Missa inte att gå med i fb-gruppen, om du vill förstås! Den är privat och går ej att se eller söka efter den om man inte blir inbjuden :) Skicka isf meddelande till mig  så får du länken
  • mammamalin
    Liljas2 skrev 2022-02-03 07:21:10 följande:

Jag kan inte riktigt förstå att det är sant! Det gick väldigt fort för oss, vi plussade på andra försöket så vi väntar på att chocken ska lägga sig. :)
    Jag har inte mycket symptom alls, lite ömma bröst och noll sug för kaffe.

Nu håller tummarna att allt går vägen, det ska bli kul att lära känna er andra. Har vi någon i Göteborg? 

Kram på er!

Grattis till ditt plus Hjärta

Fb-gruppen är hemlig, skicka ett meddelande till mig så skickar jag länken!
  • mammamalin
    Go o gla skrev 2022-02-03 15:50:42 följande:

Hej alla! 

Jag skriver in mig, lite tidigt men ändå!

Hade mensliknande känningar/mol sen min ägglossning, vilket aldrig hänt innan... så idag, på BIM -7 tog jag en vild chansning med ett tidigt clearblue test och resultatet kom i stort sett omedelbart och tydligt. Förvånad  Så, utan tvekan väntar vi en liten fis(a) i Oktober om allt går väl. BF Oktober 18.

Grattis! Häftigt att plussa så långt innan :) 
  • mammamalin
    Nelpan skrev 2022-02-04 09:48:36 följande:

Jag hoppar också in här, fick mitt plus igår med BF 11/10.
    Plusset kom 5 dagar innan vårt återbesök hos en IVF-mottagning där vi skulle få alla provsvar och gå vidare så jag hoppas verkligen att detta tar sig nu så att vi inte behöver vänta ett år till på hjälp Hjärta
    Jag går gärna med i FB-gruppen jag med!

Grattis! Skicka ett meddelande till mig så får du länk till fb-gruppen :) 
  • mammamalin
    Leopard91 skrev 2022-02-04 10:52:35 följande:

Hej, 

vill ni hjälpa mig tyda mina test? 
    jag ska tillägga att jag tog ett digitalt idag som sa ?inte gravid? har någon av er upplevt samma? 

Jag anar något på stickan, men var ganska otydlig bild. Dom CB kan jag inte alls tyda, tycker de verkar opålitliga. Då min kompis var gravid fick hon svagt plus på en sån teststicka, men ej gravid på digitalt. Hon var gravid och pojken är 4 år nu :) 
Svar på tråden BF oktober 2022