Inlägg från: Utepålandet |Visa alla inlägg
  • Utepålandet

BF oktober 2022

Bebbo2019 skrev 2022-03-30 21:16:27 följande:

Hej, inte skrivit här tidigare men väntar mitt andra barn och är i vecka 10 (9+5) och tycker att mitt illamående jag haft sen vecka 6 har börjat lägga sig redan. Det är helt borta stundtals och de känns så snopet då jag har nästan legat och gråtit i 4 veckor pga sånt illamående. Blir lite orolig då jag hade illamående i min första graviditet men i mkt mindre omfattning, typ endast kopplat till hunger, de illamåendet försvann vecka 13-14.

Långt utlägg här nu hehe men har någon med mkt illamående redan börjat må bättre runt vecka 10?
    Har läst att hcg börjar stabilisera sig från vecka 10, men tycker man hör att de flesta som mår illa inte blir av med de förens vecka 12 och framåt.. 

Har inte så mkt andra symptom men jättetrött hela tiden, problem med mage så lite andra symptom är väl oförändrade.. Gjorde ett tidigt ultraljud vecka 8 pga tidigare missfall men just nu känns de väldigt länge sen och 2veckor kvar till KUB. Är i valet och kvalet att boka ytterligare ett privat ultraljud men samtidigt kan man ju spara den tusenlappen och invänta KUB för man kan ju inte göra något åt de om man har ett missfall på g ändå.. 

Tack <3

Alltid haft spökveckor vecka 10-16. Om du kikar på en graf över mängden hcg ser du att den börjar sjunka rätt snabbt i vecka 10. En del mår ända illa längre än så, andra märker av nivåminskningen direkt. Jag tycker inte du behöver oroa dig alls, försök njuta av att slippa må illa. :)

• Utepålandet

Åhåjaja, jag har fått en jättehärlig växtvärk (antar jag) i livmodern. Känns som om den försöker växa åt alla håll samtidigt och jag är lika smidig som en 85-åring. 

Kan glädja mig med ännu ett avklarat MVC-besök i alla fall och att jag fått upp järnvärdet. Däremot verkar det trögt att bli beviljad ett planerat snitt. Jag trodde att det skulle vara rätt enkelt med tanke på mina tidigare förlossningar, men icke.

• Utepålandet
    Rosen3 skrev 2022-04-01 14:45:11 följande:
    Kommer med tråkiga besked. Åkte in till gynakuten för att jag fått lite blödningar. Det visade sig att jag fått missed ab och barnet dog tyvärr runt vecka 6. Kroppen har inte stött bort det. Då var min magkänsla rätt. Nu mår man såklart väldigt dåligt och man är ledsen. 

Så nu lämnar jag denna sida, håller tummarna för er andra! 

Hjärta

Ta hand om dig!

• Utepålandet
    majarg skrev 2022-04-02 15:26:54 följande:
    Oh hade jätte mycket växtvärk igår,

hur lång tid tog det för dig att få upp järnet? :)
    10 dagar cirka. Snabbt upp men också lika snabbt ner om jag slarvar.

Bortsett växtvärken verkar jag ha hamnat i spökveckorna nu. Alla symptom är som bortblåsta. Jag tänker inte oroa mig utan njuter av att ÄNTLIGEN känna mig som en människa igen. Woooah!
  • Utepålandet
    Kallamakka skrev 2022-04-03 17:25:58 följande:

Mitt ultraljud i fredags gick bra. Var då i vecka 13+0 och liten mätte precis rätt på dagen. Jag gick därför med i Facebook gruppen, men kommer fortsätta att logga in här då och då ändå

Grattis! Jag väntar också med Facebook tills jag varit på KUB. Hoppas det finns plats kvar då annars kommer jag få hålla monolog här. Flört

• Utepålandet
    sigridgunnar skrev 2022-04-04 05:56:04 följande:

När har ni tänkt berätta för era nära och kära? Solig
    Vi är inne i vecka 15 nu (14+2) jag känner mig själv ogravid och har därför inte börjat prata om det ännu.

Vi har redan berättat (fast med tillägget att vi inte gjort något ultraljud än). Jag har alltid fått gravidbula snabbt och nu när det är fjärde barnet var mina magmuskler chanslösa. I vecka 8 syntes det rejält i tajta kläder, så vi tyckte att det var lika bra att berätta. Nu i vecka 13 ser jag ut som många gör i vecka 20-25. ?Kul.? Jag kommer att bli en badboll. :D

• Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-04-04 13:23:33 följande:

Vi har berättat för närmaste familjen, och några få utvalda vänner och arbetskamrater. Här är också magen, och rumpan (!), svår att dölja. Går ju upp så sablans fort i början med så har fått köpa större byxor men hänger mest i myskläder nu för tiden. Tur man arbetar hemifrån och bara behöver fixa till överdelen inför möten. Jag har dock ingen som helst aning om hur jag endast skall gå upp 9kg under denna grav som jag blev rådd av BM. Har redan gått upp 3 och brukar gå upp 20 totalt.... ufff 

Finns det något skäl att försöka hålla det till 9 kilo? Jag har bett mina barnmorskor om att slippa väga mig överhuvudtaget under 3 av 4 graviditeter och det var inga problem. Spontant känns det som att ett av de sämsta tillfällena att kämpa med vikten måste vara när man är gravid.

• Utepålandet
    Go o gla skrev 2022-04-06 15:29:45 följande:

Steffqw: Krya på er!!

w00t! Just känt första mini-buffarna från pyret! Hjärta Små toc tocs på vänstersidan och inga tvivel på vem det var som buffade! Hjärta  Känner mej nyförälskad, haha! 

Åh så mysigt! Vilken vecka är du i? Minns att jag kände barn 2 och 3 i vecka 16/17, så förhoppningsvis är det inte så himla långt bort nu. 

• Utepålandet

Idag har jag sett bebisen. Skrattande Det var en livlig krabat som vinkade och studsade hela tiden. Däremot blev jag tillbakaflyttad 9 dagar så det var för tidigt för att göra några KUB-mätningar. Men det känns bra att ha sett en levande bebis och vi halkade åtminstone inte ur oktober, nytt BF 24/10. En FN-bebis. ;)

• Utepålandet
    Mangopassion skrev 2022-04-07 17:05:27 följande:

Citat: Utepålandet

Vad roligt att få se den lilla krabaten. Är det första ultraljudet du gjort? Tråkigt att bli tillbakaflyttad men i det stora hela gör det väl inget egentligen, den kommer väl ut förr eller senare vilket som Skrattande

Haha, ja, det får man hoppas. Det var första ultraljudet så jag var inställd på att det kanske inte ens skulle finnas något därinne. Blev så glad när det flimrade till och man såg profilen och ett hjärta som slog. Insåg också att jag kände ett av hoppen den gjorde, men det var så snabbt att jag aldrig hade fattat att det var fosterrörelser om jag inte legat på en ultraljudsbrits.

Nu blir det till att räkna ned två veckor tills jag får komma tillbaka och göra KUB. :)

Svar på tråden BF oktober 2022