BF oktober 2022
Hej, inte skrivit här tidigare men väntar mitt andra barn och är i vecka 10 (9+5) och tycker att mitt illamående jag haft sen vecka 6 har börjat lägga sig redan. Det är helt borta stundtals och de känns så snopet då jag har nästan legat och gråtit i 4 veckor pga sånt illamående. Blir lite orolig då jag hade illamående i min första graviditet men i mkt mindre omfattning, typ endast kopplat till hunger, de illamåendet försvann vecka 13-14.
Långt utlägg här nu hehe men har någon med mkt illamående redan börjat må bättre runt vecka 10?
Har läst att hcg börjar stabilisera sig från vecka 10, men tycker man hör att de flesta som mår illa inte blir av med de förens vecka 12 och framåt..
Har inte så mkt andra symptom men jättetrött hela tiden, problem med mage så lite andra symptom är väl oförändrade.. Gjorde ett tidigt ultraljud vecka 8 pga tidigare missfall men just nu känns de väldigt länge sen och 2veckor kvar till KUB. Är i valet och kvalet att boka ytterligare ett privat ultraljud men samtidigt kan man ju spara den tusenlappen och invänta KUB för man kan ju inte göra något åt de om man har ett missfall på g ändå..
Tack <3
Alltid haft spökveckor vecka 10-16. Om du kikar på en graf över mängden hcg ser du att den börjar sjunka rätt snabbt i vecka 10. En del mår ända illa längre än så, andra märker av nivåminskningen direkt. Jag tycker inte du behöver oroa dig alls, försök njuta av att slippa må illa. :)