Inlägg från: mammamalin |Visa alla inlägg
  • mammamalin

BF oktober 2022

Kan inte låta bli att oroa mig över att strecken är så svaga :( tagna på äl +13 och äl+ 15, dock aldrig med morgonurin. Någon annan som fått svaga plus?

• mammamalin
    NIML skrev 2022-01-25 15:04:08 följande:

Massa oro här också. Känner ingenting speciellt jag heller. Lite trött men det kan lika gärna bero på att jag hade covid förra veckan. 
    Detta blir min åttonde graviditet och jag har tre barn, så statistiken är ju inte så kul. 

Jag har fler test liggandes men har egentligen lovat mig själv att inte testa fler gånger för man blir ju lika knäpp. Har ni testat fler gånger sen ni plussade? 

Jag har TYVÄRR testat flera ggr och oroar mig för att strecken är svaga. Så dumt, stressar bara upp mig!  Har du bara testat en gång? Min förra graviditet testade jag bara en gång, det var ett svagt streck, sen testade jag inte mer... Och det gick ju bra ändå! Hjärnspöken är så jobbiga :/
  • mammamalin
    Rebeccaengen skrev 2022-01-25 17:08:18 följande:

Hej! 

jag hoppar in här. plussade igår. BF 6;te oktober. detta blir vårt andra barn. 

rädd för om och när illamåendet tar fart, förra graviditet hade jag hyperemesis gravidarum och gick ner 9 kg i början. har köpt hem hårda godisar och tänkte köpa hem lite mer mat som man kan småäta på och se om det kan hålla borta illamåendet ?.

Grattis och välkommen hit :) 

Huja, låter fruktansvärt så hoppas verkligen du slipper så kraftigt illamående denna gång. 
  • mammamalin
    NIML skrev 2022-01-25 17:36:41 följande:

Grattis till nytillkomna! ??

jag förstår att svaga streck oroar dig. Det sätter igång så mycket tankar. Jag är likadan och därför har jag bara låtit bli helt att ta fler test. Men, trots att det är svagt är du ju trots allt gravid. Vilken dag är du på idag? När tog du sista testet?

Jag tog mitt I onsdags då jag stensäker på att det inte hade blivit något denna månaden. Testade mig på äl+10 och på äl+11. Helt blankt. Med alla övriga 7 graviditeter har jag plussat äl+10. Så det är något som oroar mig? varför blev det såhär denna gången? haha 

För övrigt kunde jag inte hålla mig från att testa efter att jag sett att ni också tog flera tester. Det var olika märken, så kanske det spelar roll men var ändå nöjd med att strecket blivit starkare. I oktober testade jag varje morgon för att se om strecket blev starkare men då slutade det i MA v. 7+2 efter typ 20 undersökningar. De vågade inte avsluta för att graviditeten växte, men för långsamt. När de till skut bestämde sig för att det var läge att avsluta hade jag gått 3 veckor. Värsta veckorna i mitt liv, när man inte vet något. 

Såhär såg det ut, det gröna är från i onsdags och det rosa från idag. Hoppas denna lilla stannar ??

Idag är jag på äl+16, tänkte ta ett imorgon bitti för att se om strecket blivit starkare. Sen måste jag ge mig haha

Ditt streck var starkt och fint idag !! Hjärta
  • mammamalin
    Gerberan skrev 2022-01-25 20:47:08 följande:

På tal om att testa så har jag använt 20 stickor ???? behövde också se att det blev starkare! Så ni är inte ensamma

Jäklar det var många! När började du och hur många dagar efter äl är det nu? Blev det starkare ?

Jag köpte två nya stickor idag, ska testa imorgon bitti i hopp om ett starkare plus Foten i munnen
  • mammamalin

Mitt test var starkare imorse så nu ska jag ge mig med testandet haha. Var skönt att få en stegring i alla fall Drömmer

• mammamalin
    Theresia92 skrev 2022-01-26 08:17:06 följande:

Grattis alla som plussat :D jag joinar också den här tråden, fick ett lite starkare streck imorse och mensen dök aldrig upp igår så nu känner jag mig lite lugn. 
    Om allt går vägen så har vi BF 4 oktober, det blir vårt andra barn, storebror blir 2 år nu i februari :) 

Grattis till ditt plus! Skrattande
  • mammamalin
    Angelika07 skrev 2022-01-26 13:36:54 följande:

Har BF I oktober. Tror jag är i v. 4 eller v.5. Hade ett utomkvedskap förra året så det satte sin skräck och oro. Försökt att få barn i flera år utöver det utan resultat.

Äntligen kom det en plus oväntat förra veckan. Som ökar i färgen, skönt att se då förra gången var det svagt hela tiden.

En del symptom har redan försvunnit och fått mensvärk både i livmodern och ryggen, men det är vanligt enligt BM. Kanske man oroar sig lite mer om man har förlorat ett barn tidigare. 

Senaste plusset från igår ser ut såhär, rätt starkt :D 

Vilken historia du har bakom dig, håller tummarna för att det är er tur nu! Hur tidigt i graviditeten kunde du känna att allt inte stod rätt till? 

Relaterar till oron om symptom som kommer och går, trots att jag inte varit med om det du varit.

Wow jättestarkt plus!! Grattis :) 
  • mammamalin

Usch, nån annan som har problem med illamående redan? Har vekrligen fått kämpa mig igenom dagen på jobbet idag Foten i munnen Jobbar som förskollärare så man kan som heller inte få må illa ifred haha

• mammamalin

Okej jag fixar en Facebookgrupp då Flört Jag gör den osynlig så ingen kan se den eller söka efter den. Antar att ni måste skicka meddelande till mig så kanske jag kan länka gruppen? Eller vet nån hur det funkar för att jag ska kunna lägga till er?

Svar på tråden BF oktober 2022