• Anonym (Nyfiken i en strut)

Tycker du att detta är sexigt?

Ni vet sorten - tjejerna som helst av allt vill vara influencers; som har gjort femtielva operationer med anknäbbs-läppar, jätterumpa osv till följd, och som knappt ser mänskliga ut längre... Finns det verkligen NÅGON som tycker att det är snyggt/sexigt??

Skriv gärna en kommentar också :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-01-21 15:24
    OBS!!! Jag vet att det fattas alternativ (se äv #6) men SNÄLLA!! Rösta bara om du finns med bland alternativen, så att resultatet blir så rättvisande som möjligt! Skriv i stället en kommentar om du inte finns med bland alternativen. Tack!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att detta är sexigt?
    Anonym (Fruktansvärt fult) skrev 2022-01-21 13:27:51 följande:

Jag är heterokvinna. Jag tycker att det är fruktansvärt fult med ankläppar, tjocka spindelben till ögonfransar och fejkbröst och allt annat fejk vissa får för sig att göra. 

Naturlig skönhet är det som är vackert! 

Håller HELT med!
    Anonym (123 på det fjärde ska det ske) skrev 2022-01-21 15:19:55 följande:

Jag är kvinna och hetero men röstade ändå.

Tycker det ser anskrämligt ut.

Äsch men det var ju dumt - då blir resultatet ju missvisande! Vilket alternativ valde du då, så att man vet var man ska räkna bort en röst?
  • Anonym (Jo)

Nej, det tycker jag inte

• Hotelliggaren
    Anonym (Nyfiken i en strut) skrev 2022-01-21 15:22:53 följande:
    Äsch men det var ju dumt - då blir resultatet ju missvisande! Vilket alternativ valde du då, så att man vet var man ska räkna bort en röst?
    Varför? Tror du inte att straighta kan tycka att andra av eget kön ser sexiga ut? Jag har ju självklart massor av sexiga mans-förebilder. Några av dem är så läckra att jag nog kunde suga av dem bara för att! Är straight....
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Hotelliggaren skrev 2022-01-21 22:10:28 följande:
    Varför? Tror du inte att straighta kan tycka att andra av eget kön ser sexiga ut? Jag har ju självklart massor av sexiga mans-förebilder. Några av dem är så läckra att jag nog kunde suga av dem bara för att! Är straight....

Oj oj, nu blir man nyfiken:) Vem vem??

Jag som kvinna kan tycka att ankläppar och sillisar är snyggt. har många väninnor som har valt att se ut just så.  Visst är det sexigt. Absolut. Brukar passa på att känna lite på brösten ibland:)

Jag skulle nog inte sätta in det i fack att det är status. Utifrån de väninnor som jag isf har står det mer för en slags osäkerhet i sin egen person. Nu tänker jag inte på om en som bara opererat brösten utan mer det här kittet vi pratar om. Läppar, fransar, bröst. 

• Anonym (Annsen)

Som en kroniskt sjuk kvinna i sina bästa år (är 28) så ser jag på hela plastikoperation/filler-trenden från infallsvinkeln att det för mig, som är helt beroende av livsavgörande behandlingar, operationer och som knaprar läkemedel och får saker inskjutna i kroppen bara för att ÖVERLEVA och ha en hyfsad tillvaro, är helt obegripligt hur man frivilligt kan utsätta sig för nålstick, narkos, smärta m.m. för något så trivialt som sitt utseende. 

Sedan är jag säkert påverkad utifrån min situation som funktionsnedsatt, att det också påverkar vad för syn jag har på min kropp, mitt utseende och vad för plats utseende och snygghet har i mitt liv. Är man upptagen med att 1) leva med fysiska begränsningar och 2) lägga all övrig tid på saker som gör en lycklig, umgås med människor som får en att må bra, lägga energi på sådant som ger inre frid så finns inte så mycket tid eller engagemang till att tänka på hur ens näsa ser ut, ifall ens läppar är för smala eller storleken på pattarna. 

Kan tillägga att jag tycker jag är skitsnygg men jag tror också att jag tycker  jag är skitsnygg för att jag föddes med ett dolt handikapp som tar förjävla mycket tid och att jag därför värderar livet på ett annat sätt, och tar motgångar på ett annat sätt, och lägger tid på sånt som fyller upp mig från insidan och inte tvärtom, sånt som får mig att skratta och vara glad när sånt jag inte kan påverka är skit. Det är det som gör mig vacker.

Och det här är min personliga take på det hela. Sedan kan vi sätta det hela i ett feministiskt och kapitalistiskt perspektiv men det pallar jag fan inte ens ta nu.

• Anonym (Clue)

Är straight kvinna -oftast- och kan tycka att kvinnor som gjort diverse ingrepp visst kan vara snygga/sexiga. Kanske inte nödvändigtvis pga operationen utan mer för att hon är mer nöjd med sitt yttre och har ett bättre självförtroende. Mer bubblande skratt, mer svaj på höfterna och glimten i ögat.. så jag är helt klart för operationer och dess positiva bieffekter i människan. 

• Hotelliggaren
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2022-01-21 22:47:34 följande:

Oj oj, nu blir man nyfiken:) Vem vem??

Jag som kvinna kan tycka att ankläppar och sillisar är snyggt. har många väninnor som har valt att se ut just så.  Visst är det sexigt. Absolut. Brukar passa på att känna lite på brösten ibland:)

Jag skulle nog inte sätta in det i fack att det är status. Utifrån de väninnor som jag isf har står det mer för en slags osäkerhet i sin egen person. Nu tänker jag inte på om en som bara opererat brösten utan mer det här kittet vi pratar om. Läppar, fransar, bröst. 

Som du säger, men är ju inte immun mot sexappeal bara för att man är av samma kön.
    för egen del gillar jag Billy Idol och Axl Rose. Självklart James Dean om man ska vara sån. 
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Hotelliggaren skrev 2022-01-22 00:22:37 följande:
    Som du säger, men är ju inte immun mot sexappeal bara för att man är av samma kön.
    för egen del gillar jag Billy Idol och Axl Rose. Självklart James Dean om man ska vara sån. 
    Bra smak på killar. Fast föredrar nog dem i deras yngre version:)
  • Någon snubbe

La ner min röst men kommer ändå ge min två ören.

Det kan vara snyggt med "plast barbies" samtidigt som det kan vara snyggt med naturliga kvinnor. Visst lockar synen åt de som är plastiga och det kan vara skönt att vila ögonen på. MEN som Morrissey sa "Pretty girls make graves". Allt handlar inte om utseende, om en naturlig smal/platt tjej gör ifrån sig mer i sängen och man har mer och prata med henne om samt att hon är snäll och inte egoistisk är hon ett förstahandsval. 

Min fördom vackra människor är ofta elaka för de tror de kan bara få som de vill. Jag vet att mIndre vackra kan vara likadana samt att vackra människor kan också vara bra men det brukar väga över att människor som är vackra drar sig till det elaka hållet.

Svar på tråden Tycker du att detta är sexigt?