Inlägg från: Anonym (Vad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad)

Covid och gravid

Vad är du oroad för? Vad tror du ska hända?

De har ju sert en svag länk mellan dödfödslar och covid 19, kom en rapport på det i december

https://www.forbes.com/sites/joshuacohen/2021/12/02/dutch-study-confirms-that-covid-19-in-pregnant-women-can-lead-to-stillbirths/

Så är du oroad skulle jag prata med MVC om det också. Sedan är det väl så att i de allra flesta fall går allt bra, men det är ju värt att tänka på att även covid som gravid kan vara en risk då, om än låg. 

Det är ju dock en riskbedömning du måste göra själv.

• Anonym (Vad)
    Räkmacka skrev 2022-01-20 16:00:21 följande:
    Tack snälla för svar! Känner mig så dum för att mvc säger inget om vaccin medan hela min familj är på mig. Jag har 4 månader kvar och de är så mycket ångest 
    Men vad är du orolig för? Det är lättare att förstå då, om du beskriver oron och på vilka grunder. Särskilt nu med studier som visar på vissa risker för barnet att vara ovaccinerad. Som gravid.
  • Anonym (Vad)
    Räkmacka skrev 2022-01-20 16:12:04 följande:
    Jag vet vad de innebär att förlora ett barn.  
    finns Inga studier på barn som är i 3-4 års ålder där mamman tagit vaccin i graviditeten. 
    Finns mig veterligen heller inga vaccin där biverkningar på barn dykt upp först 3-4 år efter de fötts, och där man kan härleda det till vaccinering av gravid.

Eller vet du något?
Svar på tråden Covid och gravid