Anonym (Postcovid) skrev 2022-01-20 16:07:34 följande:
För TS del är det ett säkert val. Hon kan välja mellan vaccin eller den ohyggligt smittsamma omikronvarianten. Hennes man jobbar med ungdomar och kommer med 100 % sannolikhet att ta med det hem innan barnet är fött.
Nu förutsätter jag att han inte bär skyddsutrustning när han är med ungdomarna.
Jag som fick deltavarianten jobbade hemma i ett år, träffade ytterst lite folk och endast utomhus med mask. Ändå fick jag hem det från skolan via åttaåringen. Och då är delta mindre smittsamt än omikron.
Det var nära att åttaåringen blev föräldralös.
Det finns en anledning till att jag blir arg, irriterad, men främst förtvivlad över att kvinnor hänger upp sitt och sitt barns liv på en magkänsla av "tänk om det är farligt" och ignorerar ett väl undersökt och bekräftat "Det är jävligt farligt".
Så roligt var det heller inte att ligga på BB där närmaste grannen hade förlorat sitt barn (numera för 9 år sedan). En kvinna som förlorat sitt barn är ett fönster mot helvetet. Jag önskar att ingen av okunskap eller irrationella beslut hamnar i samma sits.
Kalla det för en urgrinig variant av solidaritet med andra mammor.
Jag vet vad de innebär att förlora ett barn.
finns Inga studier på barn som är i 3-4 års ålder där mamman tagit vaccin i graviditeten.