IVF 2022
Då borde man inte se med ultraljud ännu och negativt test förra veckan kan vara för att du hade lite för lågt just då.
Håller tummarna för dig!
UL idag och blev riktigt besviken, planerades in för äggplock på måndag, stimuleringsdag 14, känns sjukt sent.
Förra gången hade jag äggplock stimuleringsdag 12.
Anledningen är väl att de inte jobbar på helgen, men de vill hävda att vi ska ?prova något annat? då förra plocket inte var så lyckat, känns bara som de ljuger och att det kommer vara försent på måndag, sjukt frustrerande, man har ju inget att säga till om?
Vilken stimuleringsdag har ni haft äggplock?
Tack för tipset Noran89 ska kolla in den :)
hoppas att du mår bättre Lilleplutt, jag känner mig deppig idag också :(
Ni som gjort FET
Hur ligger det till med dagar?
Våra blastocyster ska vara odlad i 6 dagar.
Vid sprutstart och när man tar tabletter så räknas första mensdagen som dag 1.
När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså
Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?
Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången
Ni som gjort FET
Hur ligger det till med dagar?
Våra blastocyster ska vara odlad i 6 dagar.
Vid sprutstart och när man tar tabletter så räknas första mensdagen som dag 1.
När man ska göra FET räknas tydligen dagen efter man fått glad gubbe på stickan som dag 1........ Asssså
Jag har nu fått en tid vad jag tycker är dag 7. Om dag 1 är dagen jag fick glad gubbe... Hur ska jag tänka?
Läser på internet och då står det att 6 dagar efter äl så tar inte livmodern emot embryon längre...
Samtidigt så tyder glad gubbe på att äl kommer ske inom 1-2 dygn. När jag läser det känns det bättre. Någon kanske förstår vad jag menar. Vill ju att allt ska gå bra den här gången
Jag gjorde FET i torsdags 2/6, jag frågade då om jag skulle ta Lutinus som förra gången (ET). Men fick förklarat att det ska inte behövas vid FET om den görs i naturlig cykel då äggblåsorna beter sig normalt och producerar eget progesteron, jämfört med i ET då man tar hål på äggblåsorna och det kan störa deras normala funktion. Däremot ska jag få ta blodprov på tisdag för att se progesteronvärdet, men för att fånga högsta nivån skulle jag nog behövt ta provet nu under helgen, och provtagningen är inte öppen på måndag heller.
Dessutom sa hon att blastocyter odlade till dag 5-6 är lite klibbigare i ytan och kan därför ha bättre chans att fästa. Så nu är det bara att vänta!
Jag gjorde FET i torsdags 2/6, jag frågade då om jag skulle ta Lutinus som förra gången (ET). Men fick förklarat att det ska inte behövas vid FET om den görs i naturlig cykel då äggblåsorna beter sig normalt och producerar eget progesteron, jämfört med i ET då man tar hål på äggblåsorna och det kan störa deras normala funktion. Däremot ska jag få ta blodprov på tisdag för att se progesteronvärdet, men för att fånga högsta nivån skulle jag nog behövt ta provet nu under helgen, och provtagningen är inte öppen på måndag heller.
Dessutom sa hon att blastocyter odlade till dag 5-6 är lite klibbigare i ytan och kan därför ha bättre chans att fästa. Så nu är det bara att vänta!
Nu är återföringen gjord, testdag 20e juni! Iiii så spännande! Nu ska resten av dagen tillbringas i soffan framför Netflix
Snöoväder, hoppas det går bra idag
Snöoväder och Carina82, vad jag hoppas att det är er tur nu! Håller alla tummar
För oss är det dags att börja med ÄL-tester på söndag för en FET i naturlig cykel. Jag blev överstimulerad efter äggplock så det blev totalfrys. Av 24 ägg var 23 av bra kvalitet, 13 befruktades och 4 hamnade i frysen. Hoppas att något av dessa ska stanna hos oss!
Lite trist att kliniken har helgstängt, så hoppas att ägglossningen inte blir på en söndag eller måndag. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att min kropp inte strulat med varken första blödningen eller första riktiga mensen efter äggplocket iaf! För nu vill jag inte vänta mer