Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

TBSB123 skrev 2022-05-15 21:26:35 följande:

Lilleplutt: mensen har fortfarande inte kommit men slutade med lutinus och progynon igår enligt direktiven om testet var negativt, så jag utgår ifrån att den dyker upp snart, eller så har min cykel blivit galen av det här :/ Hur mår du? 

loppan: skönt att operationen gick bra och att du är hemma igen <3 känns konstigt att man får en utsedd testdag och uppmaningar att sluta medicinera om det är negativt den dagen och så finns det ändå en chans att det kan vara positivt ändå? :/ jag får lita på kliniken och utgå från att det stämmer, men är nog klokt som du säger att testa om någon vecka igen om mensen inte dyker upp.

jag mår jättekonstigt sedan igår förmiddag, skakar och känns som att jag ska svimma då och då, känner mig snurrig och svag, jag vet inte om det beror på att jag slutade med lutinus och progynon direkt och inte trappade ner, men enligt kliniken skulle jag göra så. Någon som har erfarenheter? 

Ok hoppas innerligt att din mens inte har kommit för att du faktiskt kan vara gravid, hcg nivån kanske inte är så hög än! Hjärta
    Jag mådde fruktansvärt dåligt första gången jag slutade med lutinus tvärt, de andra gångerna har gårr desto bättre. Min mens blev också ca 6 dagar försenad. 
    Jag känner knappt någonting. Är så van att ha massa gravidsymtom (kanske pga lutinus) har lite tryck på nedre delen av magen ,kan ju bero på middagen eller så är mensen på väg. Bara så trött på att vänta. 

Jag vet däremot om jag går igenom en ny hormon behandling så kommer jag be dem att skriva ut Utrogestan istället för Lutinus! De är inte torra, de rinner inte lika mycket och kladdar inte som Lutinus. Verkar ju heller inte få några biverkningar av Utrogestan som jag får av Lutinus, hellre att jag inte känner något alls än som alla andra gånger att jag får biverkningar som påminner om gravidsymtom Obestämd
  • Lilleplutt2022
    Rebecca1983 skrev 2022-05-16 11:06:10 följande:

Hej allihopa!
    Ny här ???? 
    Jag och sambon 38 och 39 år går på IVF i Malmö på reproduktionsmottagningen. Han har inga barn sen tidigare och jag har en son på 14 år och lätt för att bli gravid annars. Men hans spermier är lite slöa så vi kör microinjektion.
    Satte in en blastocyst 11/5 och väntar nu på att testa den 23 maj. 
    Väntan är olidlig och jag känner ingenting än. Vilket man nog inte gör heller. 
    Vår resa inom IVF har ännu inte varit så lång men jag förstår verkligen hur tungt det varit för er som varit i detta ett tag. 
    Usch känner mig jättenedstämd sen igår. Kan det ha med Lutinus att göra? Fy för de där vidriga slemmiga tabletterna. 

Välkommen till klubben ingen vill vara med i Flört
    Önskar dig all lycka till och håller tummarna för att du lyckas på första försöket ! Hjärta
    Jag fick hemska biverkningar av Lutinus vid min första behandling, den senarelade min mens också. 
    Vi hoppas att du inte behöver genomgå fler behandlingar men skulle du mot förmodan göra det, fråga kliniken om du kan få utrogestan istället. De tabletterna innehåller solrosolja så det fastnar bättre och håller sig inuti istället för att rinna ut som lutinus. Jag fick det nu för första gången och tycker de är sååååå mycket bättre än Lutinus. 
    Fick du över några ägg i frysen?
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-16 20:29:14 följande:

Loppan1994: ah smart av dig, ska göra det nästa gång också tror jag, fortfarande lite skakig men blivit bättre idag.

Lilleplutt2022: Mensen kom idag, lite lättad över det ändå var rädd att min cykel skulle bli helt galen nu efter både lutinus och progynon. Så nu är det bara att börja om på ny kula. Kände ändå en nytändning idag, när man har en uppgift ?att lösa? typ ta sprutor i rätt mängd och tid känns det som att det rullar på. Ruvning tycker jag däremot är en mardröm, att bara gå runt och vänta och undra om man är gravid eller inte. Sen kommer ju känslorna av hopplöshet och misslyckande då och då, och undran om man någonsin kommer att bli mamma. . . 

Rebecca1973: Välkommen, håller alla tummarna att din ruvning går bra! Väntan är olidlig, ruvat två gånger nu och bävar redan inför nästa gång, men nu får jag försöka fokusera på stimuleringen istället och ta resten när det kommer. Jag hade Crinone som progesteron första ruvningen och föredrog ser verkligen framför lutinus, jag har inte haft biverkningar av progesteron under tiden jag tog det (vad jag vet) men nu när jag slutade tvärt i lördags började jag må jättekonstigt! 

Åh vad trist att det inte lyckades men såååå bra att du är pepp inför nästa gång.Solig 
    Ja förstår vad du menar. Det är så mycket lättare under behandlingen och som du säger när man har uppgifter man ska utföra. Ruvningen väntar man bara och ingenting sker. Jag förstår inte på min kropp alls denna gång. Har 0 symtom, ingen molvärk, inte uppsvälld, inte ömma bröst som jag annars alltid har. Antar att det är nya medicinen som är skillnaden. Skulle ju tro att det skulle ge mer biverkningar än Lutinus eftersom det är dubbel dos jag får av progesteron?! Iaf är jag supernöjd med Utrogestan, det rinner inte alls som Lutinus och att jag slipper biverkningarna är ju helt underbart! 
    Mensen har fortsatt inte kommit men jag känner på mig att det är pga medicinen som den är försenad Obestämd
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-19 06:20:23 följande:

Lilleplutt2022: Stort lycka till idag! Hoppas så på ett plus! Solig Hur mår du? 

har läst klart boken nu, fråga, dricker du kaffe? Det gjorde mig väldigt ledsen när hon uppmanade till att sluta helt, jag har redan dragit ner till en kopp om dagen från två koppar, men att sluta helt känns ju tungt, kaffe är min glädje i livet :P 

Hur har ni andra i gruppen här gjort med kaffe/te eller annat koffeinintag? 

Noran89: tråkigt att höra att det inte blev något, håller tummarna för nästa insättning :)  hur gick det på ultraljudet? 

Tack! Tyvärr tog jag test idag som var negativt. Har fortsatt inte fått mensen. Tog ingen progesteron tabletter idag så märker nu att mensen är på väg, har molnande värk.
    Det sorgliga är att jag inte ens gråter längre när jag får negativt test,  blir bara tom och så trött på det hela. Nästa månad när jag har ägglossning är jag sannolikt bortrest så den månaden går till spillo den med .Rynkar på näsan

Lycka till Noran89 med ultraljudet!

Loppan1994, hur mår du?Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-19 18:02:10 följande:
    Å tråkiga nyheter, vad ledsen jag blir Rynkar på näsan Förstår tomheten, hoppas ändå du kan gråta så småningom - tänker att sånt är läkande Hjärta Kanske är bra med paus en månad så du får samla energi och bara (försöka) njuta av sommaren ett litet tag Hjärta
    Tack snälla! Hjärta Ja det har du så rätt i, det är nog skönt att ta en paus från allt nu, känns som att hela ens förhållande har kretsat kring mediciner och läkarbesök sen september när vi startade hela IVF snurran .

Hur går det för dig? Kommer inte ihåg om du väntade på nästa omgång eller FET?Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-20 00:09:43 följande:
    Ibland är nog paus det bästa man kan göra för själen, är en himla påfrestande process det här Hjärta

Jag skulle gjort fet förra månaden men det visade sig att min kropp inte ville ägglossa.. 'kul' Obestämd Men igår kom mensen så nu hoppas vi på den här cykeln istället, heja heja kroppen! 
    Just ja så himla snopet! 
    Nu håller vi tummarna att din kropp är redo att ägglossa den här månaden!! Solig
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-20 21:29:20 följande:

Lilleplutt2022: vad tråkigt att höra :( vet precis hur det känns. Vi får kämpa på och peppa varandra! Jag har fått lite hopp efter att ha läst boken och börjat äta vitaminer, men det kanske är lite naivt att tro att att kommer lösa sig bara man följer instruktionerna i den såklart, hur länge har du ätit kosttillskotten? 

Noran89: Jag förstår, segt med cystan men bra att den inte stör dig. hoppas att allt klaffar så ni får köra den här månaden! :)

Tack, ja det tog extra hårt denna gång. Det ska vi absolut göra, förr eller senare blir det vår tur också!
    Jag håller med om att boken ger lite nytt hopp. Jag har bara knaprat vitaminerna i en månad så det har ju inte heller påverkat äggen än. Ska verkligen följa rekommendationerna under sommaren och hoppas det gör skillnad. Funderar om jag även ska lägga till melatonin några månader. 
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-22 11:02:41 följande:
    Jaa jag hoppas, kommer bli så fruktansvärt ledsen om det inte blir insättning- isf kommer vi bli tvungna att vänta till augusti vilket känns som år bort.. 

Hur känns det för dig nu? Hjärta
    Ja förstår det.Tiden stressar en verkligen när månaderna bara tickar på och inget händer. Att det ska vara så mycket som ska klaffa, rätt sjukt att överhuvudtaget någon ens blir med barnFörvånad
    Men visst ska du börja med ägglossningstest fr cd 10 denna gång?

Jag mår verkligen dåligt denna gång. Har ingen ork eller lust med något. Mensen kom iaf igår men nu kommer jag såklart ägglossa när jag reser och inte är med min sambo. Men får försöka se det som att kroppen får vila och förhoppningsvis kickar vitaminerna igång och förbättrar äggkvaliten de kommande veckorna. 
  • Lilleplutt2022
    Carina82 skrev 2022-05-22 22:19:29 följande:
    Japp, ska börja med test på cd10- är nog mest orolig för om kroppen inte vill ägglossa den här månaden heller eller att återföringen hamnar på en helg.. Läkaren sa att 'det är därför dom använder ägglossningsspruta' men det är lite svårt att lita på och förstå :/ Nåja ska försöka hålla modet och humöret uppe :) 

Usch förstår att du mår dåligt, visst var det här sista frysisen ni hade? Hjärta Jag tänker att det nog är bra för kroppen med en paus ibland, du kanske kan hitta på nåt roligt projekt att fokusera på? Matprojekt, måla, sticka eller så. Inte för att det är nån tröst men det får ju iaf tiden att gå Hjärta
    Jag håller verkligen tummarna att det går som det ska med ägglossningen! Hjärta

Det stämmer, det var sista ägget vi hade kvar. Ska prata med läkaren på torsdag så ser vi om vi kör en till behandling i Sverige . Alt ska jag och min partner bestämma oss om vi ska försöka utomlands. Och sista alt skulle vara äggdonation.
    Skönt iaf att sommaren är på väg, blir så mycket lättare med allt Solig
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-25 20:03:52 följande:

UL idag och blev riktigt besviken, planerades in för äggplock på måndag, stimuleringsdag 14, känns sjukt sent.
    Förra gången hade jag äggplock stimuleringsdag 12.
    Anledningen är väl att de inte jobbar på helgen, men de vill hävda att vi ska ?prova något annat? då förra plocket inte var så lyckat, känns bara som de ljuger och att det kommer vara försent på måndag, sjukt frustrerande, man har ju inget att säga till om?

Vilken stimuleringsdag har ni haft äggplock? 

Tack för tipset Noran89 ska kolla in den :) 

hoppas att du mår bättre Lilleplutt, jag känner mig deppig idag också :( 

Åh vad stressande när helgdagar ska ställa till det, är ju nog stressigt som det är med IVFRynkar på näsan
    Kollade min kalender och äggplock för mig har skett dag 13 eller 14. Jag har 2 av 4 ggr börjat med sprutorna på dag 1.
    Fick du veta hur många äggblåsor du hade?
    Förstår att du är nervös, vore ju otroligt jobbigt om man missar pga ägglossningen och har gått igenom hornombehadlingen i onödan. Men eftersom det inte gick så bra för dig förra gången tänker jag att det är bra att de väntar en extra dag? Jag håller hårt I tummar och tår att du får ut massvis med ägg!!Hjärta

Tack snälla,  nu mår jag lite bättre. Vi har samtal med läkaren på torsdag och vi ska planera hur vi gör till hösten. Men nu ska vi bara njuta av sommaren och att jag slipper en massa sprutor och hormoner i kroppe ! Solig
Svar på tråden IVF 2022