Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

norrsken91 skrev 2022-03-08 19:51:52 följande:
    Nej inget lugnande, tänkte fråga men blev aldrig av.. Fick  2 Alvedon innan. De erbjöd Alvedon samt morfin.  Ingen invägning innan plocket och några kilo hit eller dit bör nog inte påverka så mitt tips är att skippa dieten och förbered kroppen på vad som komma skall istället :D Håller du på med sprutor nu eller väntar du också på plock? 
    Ah okej de va ju bra! Låg precis på bmi gränsen innan (inget som läkaren sa nått om dock) men eftersom ja gått upp några kilo nu så blir man ju nojig Skrattande Nej jag fick avbryta behandlingen i januari. Fick påbörja i februari igen om jag ville men va så inställd på mars så inväntar just nu mens som borde komma i slutet av nästa vecka så blir de start på nytt med högre dos från början Glad  
  • Loppan1994

Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta? Tungan ute

• Loppan1994

Hannaisabell- okej ja tog vid 20 för vill minnas att dom sa de sist :) 

Norrsken91- tack! Ja körde vid 20 för vill minnas dom sa de sist men då körde jag 20.30 ändå. Och äggen hade inte växt bra alls så jag vill ju tro att den halvtimmen va de som sabbade det haha 

• Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-03-26 11:31:04 följande:

Grattis Hannabelle! 

själv Börjar jag min 3:e ivf igår, denna gång med menopur full dos på 450. har haft gonal-f de två första gångerna, har varit svårstimulerad så fått tagit sprutor ganska länge och äggkvaliten har varit dålig. Hoppas på att menopuren kan hjälpa med bättre ägg. 

Hur stor dos har du haft på gonalen innan? 

Jag hade 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men de hände lxm inget.. 

Nu kör vi 175 från start så får se på måndag vad de visar, men känner inget så antar att de skiter sig nu med. 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-26 12:41:19 följande:

Smulis85 oj ja det var en hög dos. Håller tummarna för dig! Hjärta
    Själv mådde jag uselt av menopur och blev överstimulerad första gången på 225 andra sänkte de till 185 för att sänka ytterligare till 150 efter UL pga risk för överstimulering. När jag på tredje försöket fick bytt till gonal-f kände jag ingenting men de fick ut 20 ägg så det var ju ändå positivt. 

Vad fick du för dos på gonalen? 
    Funderar på att fråga om att byta till menopur om detta inte funkar denna gången för mig 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-26 15:04:00 följande:
    Sist fick jag en kombination, gonal-f 150 och menopur 75. Och då kände jag inga biverkningar alls! Så annorlunda mot de två första gångerna. De två första gångerna fick de ut 20 ägg men bara 5 blev befruktade så resultatet för min del blev ju bättre när 17 av 20 ägg blev befruktade med gonal-f. Så bara för att du inte känner av någon biverkning behöver det inte betyda att det inte växer på där inne Solig 
    Ska du på ul på måndag? 
    Nu hoppas jag bara att biverkningarna med rekovelle inte blir värre. Dag 2 -3 har än så länge startat med huvudvärk och extrem trötthet men så länge jag slipper växtvärken i magen så är jag nöjd Solig
    Ja jag ska på ul på måndag :) 

Nej det är klart, men hade gärna kännt lite i magen. Men får hoppas de växt på sig ändå. 
    Kände mej extremt misslyckad sist gång när läkaren bara sa - nej det är konstigt att det inte växt, du borde svarat bättre på en betydligt lägre dos oxå... 

Håller tummarna att biverkningarna stannar där för dig :)
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-26 17:22:16 följande:
    Ja usch kan verkligen inte vara lätt att höra det och veta att man måste börja om på nytt!Rynkar på näsan
    Håller alla tummar och tår att allt går bra för dig på måndag. Hjärta skriv gärna och berätta hur det har gått.
    Tack Hjärta ja visst. När får du göra ul då? 
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-03-26 22:43:19 följande:

första omgången tror jag jag fick 175 som höjdes till 250
    andra omgången körde jag 325 om jag mins rätt. fick ut 8 ägg första gången 5 befruktade men bara ett okej som sattes in på dag 5. Andra gången fick jag ut 9 ägg varav 9 befruktades men inget direkt bra så fick 2 som inte var så bra insatta på dag 5 för att få en liten chans. 

Oj de va höga doser. Men är säker så de kommer sluta för mig med. Hoppas de funkar bättre för dig denna gången. Känner du nån skillnad?
  • Loppan1994

Nu har jag vart på ul! 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de höjning till 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-28 13:32:20 följande:
    Hoppas att de växer till sig så ni slipper avbryta behandlingen! Solig
    Ja verkligen! Håller tummarna för oss båda på torsdag nu 
Svar på tråden IVF 2022