Inlägg från: Snöoväder |Visa alla inlägg
  • Snöoväder

IVF 2022

Islandinthesun skrev 2022-02-09 16:24:01 följande:
    Ja, så tänkte vi också... Men efter att först försökt  på egen hand i två år och nu tre insättningar så börjar hoppet lämna en. Men det finns inte så många alternativ mer än att bryta ihop och sen komma igen. 

Tack för tummhållningen :) Gör detsamma för er. Såg att du testat negativt idag, så himla trist. Styrkekram!
    Tack, vi kanske inte får barn 2022, men vi kan ju hoppas att vi blir gravida!!!
    Ja tyvärr så är det ju bara det, bryta ihop och sen hitta tillbaka till det där hoppet. 

Du som också har ett barn, är du väldigt överbeskyddande eller vad man ska säga?
    Jag kan uppleva att jag är det och oroar mig i onödan ofta för att saker ska hända. Inte så att jag visar det utåt, men min känsla och inre oro. Tänker att det är för att man har sån lång väg till att få barn, eller så är jag bara sån...
    Jag förstår ju att det tillkommer en oro för alla föräldrar, än hur man får barn. Men tänker att man kanske har större oro om onödiga småsaker, när man bara har ett barn och kanske inte får fler.
  • Snöoväder
    Islandinthesun skrev 2022-02-10 08:26:21 följande:
    Åh, vad jag känner igen mig. Hade kunnat vara jag som skrivit det. Och oron har bara blivit värre under den här perioden med misslyckade syskonförsök. Insikten att barnet vi har är en gåva som vi aldrig någonsin ska ta för givet bara växer. Och därmed oron.

Och på tal om syskon så oroar jag mig även för långt fram i tiden. När vi föräldrar förhoppningsvis blir gamla eller när vi inte finns mer, att vår son inte har familj kvar. Ett syskon är fint att dela sånna saker med också. När dessa tankar drar igång är det lätt att bli nere och uppgiven.

Men då vill jag bara ibland strunta i allt det här. Boka en resa, leva livet och njuta av allt fint vi har. Vi har ju det bra vi tre! 

Men samtidigt är längtan enorm... Några försök till.. Några tårar till.. Kanske går det ändå till slut.
    Vi brukar också prata om det, att det kan vara skönt med syskon när vi går bort eller om något annat skulle hända. 

Sen får man ju vara glad för det barn man har, men när man längtar efter ett till så är det inte lätt när det inte går..

Det är kanske det man behöver, släppa allt ett tag för att låta kroppen och huvudet vila. Nu får man hoppas coronan försvinner med så man vågar ta med barnet på en resa.

På ett sätt så mår man bra de månader man vet att det inte blir något och slipper mediciner, äl test och allt annat.
    Men sen det här hoppet och längtan man får de månaderna man väl gör något, nu kanske det är vår tur...

Hittade och såg den danska serien När storken flyger förbi. Den var jobbig att se, men samtidigt kan det vara skönt att se folk i samma eller liknande situation. Man blir glad när någon lyckas. Jag älskar att läsa solskenshistoria här på familjeliv om de i liknande som lyckas, då får man mer hopp!
  • Snöoväder

Skulle ringt kliniken igår och meddelat resultaten, men ringde idag istället. Och eftersom att de har så kort testtid nu på bara 16 dagar efter äp istället för 21 som de hade tidigare så vill de att jag ska fortsätta och vänta tills dag 21 efter äp och testa då igen.
    Då min mens heller inte kommit igång. Trots mensvärk i 1 vecka.

Man får ju lite hopp, men samtidigt som jag tror det är hormonerna som skjuter på den, än fast den alltid tidigare har kommit 14 dagar efter äp.

Snacka om att man får hopp än fast man vet att chansen är minimal eller obefintlig. 
    Ägget borde ha fäst för 11 dagar sedan, så nog borde testen ha visat något svagt iaf..

Sen vill jag ju sluta med alla hormoner så mensen kan komma igång.. 

Finns det någon solskenshistoria där man fått sent plus?

• Snöoväder
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-10 13:13:35 följande:

Nu har vi fått besked om äggen, av 10 stycken var 7 stycken mogna men endast ETT befruktades. Om det krävs en till IVF så måste vi göra ICSI. Det ville sig inte som förväntat. Eller förväntat och förväntat, jag VISSTE att något mer var fel. Magkänslan sa det. Det är en lättnad att de hittat ett till "fel". Återinföring i morgon om det fortsätter utvecklas normalt.

Vilket tråkigt besked när ni hade så många ägg, men det krävs bara ett för en graviditet, hoppas att allt ska gå bra för dig! Hjärta
  • Snöoväder
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-11 15:10:15 följande:
    Tack för peppen {#emotions_dlg.flower} Nu är det befruktade ägget i mig. Herregud! Gick så himla bra och smidigt. Nu vågar jag inte skriva mer på ett tag. Loggar ut. Men kommer väl läsa om symtom tills ögonen blöder om några dagar. Trevlig helg tjejer!
    Skönt att det gick bra! Njut nu så hoppas vi allt går bra Hjärta
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-12 17:14:06 följande:

Jaha då var jag också ruvare. men inte allt för hoppfull då mina embryon delar sig långsamt så de har dålig kvalitet Obestämd så de förde in 2 på en gång för att ge oss en liten chans, inga till frysen alltså. 

Kul att du får ruva nu, men kanske inte det man vill höra om sina ägg..
    Men för att ge dig lite hopp, de sätter bara in embryon om de tror att det finns en chans och att ni även att få två tillbaka Jan ju också öka chansen! 
    Försök tänk positivt Hjärta
  • Snöoväder
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-19 15:59:43 följande:

Nu har jag börjat få en blödning så även denna gång blev ett misslyckande. Känner mig så jävla infertil och som ett mänskligt misslyckande. Nu ska jag alltså genomlida två menscyklar tills jag kan få göra ännu ett vidrigt äggplock Rynkar på näsan Jippi så kul. Det enda jag hoppas just nu är att mensen drar i gång ordentligt så jag får supa ner mig. Tyvärr. 

Nej vad tråkigt... Hjärta
    Tyvärr är dessa negativa tester och sen att mensen kommer ett hårt jävla slag... 
    Varför måste du vänta två menscyklar?
    Fick min blödning den här veckan och får vid kommande mens köra igång inför FET. 
    Trodde de skulle vilja att jag väntade en till riktig mens men de sa inget om det och vi bryr oss inte när på året barnet blir född om det är därför ni väntar.
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-18 15:17:34 följande:

Tror jag kanske har fått ett plus men väldigt svagt är
    bara på ruvardag 6 så allt kan ju hända 

Grattis!Hjärta
    Det syns ju ett till sträck och det borde bli starkare! 
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-21 13:53:37 följande:

Så tråkigt att det inte går för någon av er än Rynkar på näsan
    Vi avbröt ju vår behandling 24e jan och än har ingen mens kommit... 
    Ska på ul på onsdag för att kolla slemhinnan och är den tjock så skulle jag få tabletter så mensen startar. Sen är det bara att åka dit igen för ul under mensen och sen start på nytt.. går otroligt segt nu. 
    Är det nån annan av er som fått tabletter för mensen att komma igång? Min har ju alltid kommit exakt på dagen innan gonal och fyramadel sprutorna togs. 

Fortfarande inte och det gått så lång tid, hoppas allt ser bra ut för dig imorgon!
    Har tyvärr aldrig fått eller ens hört om en tablett som kan starta mensen, men det hade ju varit skönt för dig. Man vill ju inte vänta på den hur länge som helst när man ska påbörja en ny behandling....Rynkar på näsan
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-22 22:20:51 följande:
    Idag kom mensen faktisk! Första gången man blir glad över den. Men jösses vilken mensvärk... ul imorgon ändå och planering om det blir start imorgon eller nästa månad! Hur går det för dig? Jag har inte alls orkat va aktiv här inne på ett tag men har för mig att jag läste att din mens kom? Rynkar på näsan
    Vad skönt att den äntligen kom! Synd bara med mensvärk... Upplever att jag fått mer efter behandlingar....

Vid nästa mens så ska jag få börja med letrozol inför att göra FET. Så att äl kommer som den ska, kan väl även bli aktuellt med ovitrelle men det får jag veta då efter ul.
    Så nu väntar jag och ser när nästa mens kommer om det blir redan nu i mars eller om vi väntar tills i april. 
    Men är rädd att det ska krocka med röda dagar runt påsken.. Brukar alltid ha den turen.
    Samtidigt nu när blödningen kom senare så kommer väl bf bli runt jul om det skulle bli en graviditet.
    Vet inte egentligen om det gör oss något, men vi får se hur vi känner när väl mensen dyker upp. 

Jag är inte heller in lika ofta just nu, går in mer när man går igenom en behandling. Just nu mellan vill man glömma ibland vad det är man går igenom Oskyldig
Svar på tråden IVF 2022