Inlägg från: Snöoväder |Visa alla inlägg
  • Snöoväder

IVF 2022

Loppan1994 skrev 2022-02-05 14:26:38 följande:
    Nej precis, därför jag blev lite fundersam. Men kanske är nån mellanblödnin bara. Nej ingen ovitrelle utan jag bara slutade rakt av efter ul som dom sa Glad
    Men nej va tråkigt, men är några dagar kvar tills du skulle testa egentligen eller? 

Men vad konstigt, borde du inte få nått så du får äl om den blivit konstig efter äp?
    Okej, ja svårt att veta. Eller så har det tagit sig naturlig nu!Skrattande

Jag ska testa på onsdag, men ska ha mens på måndag och har ont i magen så som jag brukar ha.  
    Ja jag trodde det förra året när jag nämnde men de ville inte det för min kropp ska klara av det själv. Det är väl därför jag kände att enda lösning va ett nytt äp för då får man ju lutinus för att hjälpa kroppen.

På testen står det ju att man ska testa samma dag som förväntad mens. Men känns som att något svagt streck borde jag kunna få. Hade så höga förhoppningar nu med och de här ägget va så fint och delade sig så väldigt bra och allt och så blir det antagligen inget nu heller... 

Trodde denna helgen skulle bli bra, men nu är jag förberedd på kommande vecka om mensen kommer på jobbet.
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-02-05 18:28:39 följande:
    Tog faktiskt ett grav test som va negativt så är nog tyvärr inte det. 
    Jaha okej, tråkigt att dom vill de eftersom du inte får så mycket äl då tar ju allt så mycket längre tid oxå Rynkar på näsan
    Nej vad tråkigt... men håller tummarna ändå för att det hinner ändra sig!! 
    Synd, det hade ju varit något att lyckas själv! 

Tack! Jag har lite hopp som kommer ibland eftersom att det inte är såna tidiga och känsliga tester. Men tycker ändå man borde se någon dag innan ändå om det skulle vara något.

Men det är som vanligt i den här processen, bara bryta ihop och komma tillbaka, i slutändan kommer det förhoppningsvis vara värt alla vändor. Eller att man i alla fall inte behöver ångra att vi inte försökte.
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-05 22:06:32 följande:

Tyvärr Inge svar på din fråga men kan tänka mig att en avbruten behandling Kan göra att kroppen beter sig konstigt. Synd att de inte är en graviditet. 

Snöoväder skrev 2022-02-05 20:10:39 följande:
    Synd, det hade ju varit något att lyckas själv! 

Tack! Jag har lite hopp som kommer ibland eftersom att det inte är såna tidiga och känsliga tester. Men tycker ändå man borde se någon dag innan ändå om det skulle vara något.

Men det är som vanligt i den här processen, bara bryta ihop och komma tillbaka, i slutändan kommer det förhoppningsvis vara värt alla vändor. Eller att man i alla fall inte behöver ångra att vi inte försökte.
    håller tummarna för att det bara är förtidigt för test. Hela ivf karusellen är så påfrestande!

Själv tog jag ovitrelle sprutan ikväll så nu är sprutorna slut för denna gång. Har fått konstiga biverkningar av behandlingen denna gång eller om de beror på stress det vet jag inte. Har fått så kallande ögonmigrän, helt plötsligt försvinner en del av synfältet och sedan får jag blixtrande huvudvärk. Det har hänt två gånger en gång förra veckan och en gång idag. Någon annan som varit med om det? 
    Oj ögonmigrän lät inte kul, hoppas det ger med sig nu när du slutat med sprutorna! Skönt med äp på måndag, då får du mest troligen snart ruva Glad
    Man börjar tvivla så mycket på sin egna kropp... Än fast jag nog inte kan göra så mycket för att påverka resultatet..
  • Snöoväder

Vaknar upp med mensvärk och ?panikångest?.. Tar ett test som är negativt....

Skrev ett inlägg och så försvann det... Jävla sida..

Mår riktigt skit nu, vet inte hur jag ska orka ta mig igenom det här eller ens fortsätta. För varje misslyckad behandling så har jag bara mått sämre och sämre..

Känner att det är så onödigt att vi ens försöker, vi har ett barn som jag älskar över allt annat, men känslan av att inte kunna få ett syskon gör så fruktansvärt ont.
    Sen att man kastar bort så mycket pengar på det här när vi kan lägga de på att göra saker med vårat befintliga barn...

Jag vet inte vart jag vill komma, man känner sig så ensam i det här än fast jag inte är det. 

Någon som har flera barn via ivf som läser? Som kan ge något hopp.
    Eller ska man bara få ett och nöja sig där?

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-06 10:19:35 följande:

Ååå vännen massa styrkekramar! Förstår din frustration helt och hållet även om du har ett barn innan, det spelar ingen roll längtan finns ändå där och de är så frustrerande när nått som ska gå inte gör det. Hjärta

försök tänka positivt ni har några i frysen och ni lägger faktiskt pengar på ert barn med genom att ge hen ett syskon! 

Tack Hjärta 
    Det har du helt rätt i, ska försöka tänka lite positivare än om det är några jobbiga dagar framöver.

Hade varit så skönt att pausa allt och kunna fokusera här och nu och slippa behandlingar, stress, resor och allt vad det innebär. Men samtidigt när man vill så gärna så vill man inte vänta..
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-07 12:21:56 följande:

ja jag vet att de inte är lätt och som du säger man vill att de bara ska gå nu nu nu.. Hjärta

själv gick äggplocket bra idag fick absolut mer morfin än förra gången, blev lite snurrig hehe gjorde lite ont men absolut inte som förra gången. 9 ägg fick vi ut så nu hoppas vi på många befruktade också Skrattande

Så skönt att det gick bra för dig idag och att det blev ett helt gäng! Jag hoppas många kommer utveckla sig fint nu och att du snart får plussa! Hjärta
    Håller verkligen tummarna! Hoppas detta blir ett år för oss som har det lite svårare att bli gravid, vi förtjänar att plusa nu!
  • Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-08 12:06:56 följande:

tack Hjärtaabsolut hoppas verkligen alla här få ett plus detta år!  Än så länge verkar de gå riktigt bra För äggen alla 9 blev befruktade Glad

Grattis vilket resultat!! 
    Det är ju hur bra som helst, nu får du snart också ruva Glad
  • Snöoväder
    Islandinthesun skrev 2022-02-09 09:37:01 följande:

Hoppar in i tråden...

Var börjar man? 

Har en son på 5 år (naturlig väg) som vi önskar ge ett syskon. Försökt i många år själva men i oktober 2021 började vår IVF-resa. Ett äggplock med återföring och två FET senare sitter vi fortfarande med samma önskan och ett stort hål i hjärtat. Plussade den här månaden men fick tyvärr missfall i måndags. Fråga mig inte var man hittar styrkan att orka kämpa vidare för det vet jag ännu inte. Tårarna sköljer över en när man minst anar det och varje dag börjar med ångest. Sån enorm besvikelse.

Kliniken har gett klartecken att göra ett nytt FET efter kommande mens, vi har två blastocyster i frysen. Så vi tar väl nya tag när det är dags.

För att ge dig ett litet hopp, så måste ni ju ha riktigt bra chanser om ni fått ett barn på naturlig väg. Men jag vet din känsla, man vill ha plussat direkt och att det ska gå vägen.
    Det här är jobbigt att gå igenom, både när man ska ha första barnet eller syskon. Det är verkligen en prövning på psyket och förhållandet.

Två kvar i frysen är bra, så jag håller tummarna att det snart är er tur!
  • Snöoväder

Testdag idag och negativt test.
    Min mens brukar komma igång 14 dagar efter äp men den här gången har den inte gjort det riktigt.
    Men när testen är negativa med så finns det ju ingen chans.

Nu blir det vänta till mars/april för FET, men min mens och äl kommer va helt i obalans som den blir efter dessa behandlingar....

• Snöoväder
    smulis85 skrev 2022-02-09 17:40:01 följande:
    Nej va tråkigt! Hoppas verkligen att mensen och ägglossningen förvånar dig och blir stabil istället! <3
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-09 15:19:58 följande:

Hej! Vill gärna vara med i denna tråd. Gjorde ÄP idag (vidrigt!) på 18 äggblåsor, vilket resulterade i 10 ägg. Diagnostiserad med PCOS. Letrozol- och Menopurbehandling i över ett år som gav ägglossning, men ingen graviditet. Mannens spermier är bra. Så nu väntar jag...

Då ligger vi väldigt lika fick ut 9 ägg i måndags :) hoppas att vi snart är ruvade båda två :) ÄP är vidrigt absolut fick superont första gången men denna gång gick de mycket bättre då de gav mig massa morfin. 
    Tack! Ja jag hoppas det, funderar på att bosta kroppen ordentligt med vitaminer och allt som finns. Någon som har bra tips?
    Vi äter och lever ganska nyttigt och tränar, men kanske bra att ge kroppen ännu bättre förutsättningar.
    Äter idag omega 3 och en tablett som innehåller folsyra och några andra bra vitaminer för kvinnor.
    Sen hoppas jag på embryo glue, man gör ju allt för att få upp hoppet.
Svar på tråden IVF 2022