Inlägg från: Snöoväder |Visa alla inlägg
  • Snöoväder

IVF 2022

ananna skrev 2022-01-22 19:46:25 följande:
    Jaa okej, då förstår jag! Glad 

Vilken häftig erfarenhet att lyckas på första försöket. Men jag kan tänka mig att det också bidrar till mer jobbiga känslor när det inte går lika smidigt gången efter. Starkt av dig att fortsätta! Jag hoppas så innerligt att det nästa insättning blir med guldägget för din skull. 

Jag har inte ens gjort mitt första försök, men börjar redan fundera på plan B hos privata utförare om de försök som finansieras av regionen inte skulle ge resultat eller om resan till eventuella syskon blir längre än tänkt. #kontrollfreak Tungan ute
    Ja det var underbart att det gick på första försöket. Vi trodde inte det då vi hade många befruktade ägg och inget som gick att frysa. Men lite tuffare nu när man får negativa tester, än om vi har några blasto i frysen nu... Tack Hjärta

Sen är det skönt nu, forskningen går ju hela tiden framåt, så man får hoppas att procenten kommer stiga så att de flesta som vill kan få barn genom lite hjälp Glad

Det är nog bra att man har en plan B, än om negativa resultat är jobbiga. Då vet man ändå hur man ska gå vidare. 

Men vi hållare tummarna för alla i den här tråden att nu är det vår tur! Många bebisar 2022-2023 ska det bli!
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 19:46:22 följande:

Snöoväder- okej men det låter ju bra Glad
    Ja det är verkligen det jag hoppas på, att man får ha kvar i frysen så det räcker att man betalar för dom om man ev vill ha syskon sen Skrattande

Ja men eller hur! Sen om man inte gör något äp, än fast man tagit sprutor och allt, blir det avbrutit så ska det inte räknas som en behandling Glad
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-22 22:03:48 följande:
    Verkligen! Men det var ju oxå skönt att höra, var lite orolig för att detta nu skulle räknas som ett försök om dom inte växt till sig till på måndag Glad
    Har du tagit din spray nu? Skrattande
    Ja nu är sprayen tagen, bara att vänta tills på måndag och hoppas att det blir några ägg! 
    Hoppas även att de inte ser någon vätska och att jag ska slippa överstimulering den här gången Skrattande
  • Snöoväder

16 ägg blev det, allt gick bra har lite mens liknande värk och lite trött. Nu är det den jobbiga väntan tills imorgon Tyst

• Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-24 11:19:16 följande:
    Men gud va bra med så många ägg!! Hur gick det med sprutan, fick du ta den? 
    Ja hoppas resultatet imorgon är bra med nu bara!
    Jag fick ta lite av den, det var för att livmodern och äggstockarna inte skulle kollapsa fick jag som förklaring. Jag va trött och orkade inte fråga så mycket mer. Fick även hormonplåster som jag ska byta var tredje dag eller så. Är väl för att hjälpa kroppen inför insättning
  • Snöoväder
    Hur har det gått för dig idag? Om du fått gjort ul än
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-01-24 14:02:54 följande:

Snöoväder- jaha okej men då gör den någon nytta iallafall Glad
    Verkligen!! Hoppas många blir befruktade Skrattande

Inte växt mkt alls, ingen va över 10... han tyckte det var konstigt för dom borde växt på bra till och med med en lägre dos än 125, för äggreserven hade jätte bra värden. Och nu tog ja ändå 125 i 7 dagar och 175 i 5 dagar. 

Så nu avbröt han behandligen och ska vänta in mensen när den kan tänkas komma? Då ska jag tillbaka för ultraljud och sen starta på nytt i mars med 175 direkt..
    Känns bara som att kroppen sviker en..

Nej vad tråkigt att det inte hänt så mycket.... Men bra att värdena på din äggreserv ser bra ut. Hoppas att din kropp svarar bättre på en högre dos Glad
    Ja asså man undrar varför just vi ska behöva gå igenom detta? Obestämd
    Jobbigt när man försökt ett tag med och äntligen får påbörja behandling och så kommer man inte ens till äp. Läste någonstans att första omgången kan vara som ett test, för sitt se hur kroppen svarar. Man kanske behöver annan dos/läkemedel eller så för att få ett bra svar från din kropp. Så nu hoppas jag att du i mars får fina ägg och ett plus i april!Hjärta
  • Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 14:36:35 följande:

Ja absolut. 
    Har gjort 2 äggplock, sista gången fick de ut bra många ägg så jag kunde frysa 7 st. (Så tacksam för det)

Har fått tillbaka 5 blastocyster, ruvar på en nu dag 10.
    Tyvärr har den heller tagit sig då testen borde visa något nu.

Problemet tror de är min slemmhinna som inte blir mer än 7 mm. 
    Vet inte riktigt vad jag ska göra mer =(

Skönt med så många i frysen, men tråkigt att du inte fått ditt + ännu.. Rynkar på näsan
    Vad säger kliniken om din slemhinna? Tänker att eftersom att de gör återföring måste de ändå tro att det ska gå.
    Det finns kanske något som kan hjälpa dig så att den blir tjockare. 
    Någon som vet hur tjock den ska vara för att vara "bra"? Om det finns något sånt.
  • Snöoväder
    Izza8511 skrev 2022-01-24 16:58:36 följande:
    De säger över 6mm är ok men optimalt är 9-11

De säger inte så mycket faktiskt.
    Läkaren vill att jag gör ett hysteroscopy.
    Svin dyrt o göra privat, känns så obehagligt också. 
    Men jag har väl inget val antar jag.
    Jag har läst en del om akupunktur, ska prova det. 

Någon som Någon erfarenhet av slemmhinna?
    Okej, ja då är de svårt om de ändå säger att det är ok. 
    Måste ni bekosta det själv? Kör ni privat och betalar eller genom landsting själva ivf?
    Har läst bra om folk som testat akupunktur, så kan ju vara ett  billigare och trevligare alternativ.
  • Snöoväder

6 ägg har klarat sig tills idag och blivit embryon, så på torsdag blir det ET om allt fortfarande ser bra ut Glad

Svar på tråden IVF 2022