Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

Snöoväder skrev 2022-05-02 10:40:02 följande:

Planen var att göra FET nu i maj, så har gjort ett ultraljud på dag 10, tyvärr var slemhinnan bara 4mm och största folliklarna 11mm.
    Då säger de att ultraljudet gjordes lite väl tidigt och jag ska göra nytt. Men de va ju de som bestämde datum....

Blir så trött på alla dessa besök och att det var för tidigt, för sent blablabla.. 

När ni gjorde ultraljud hur såg er slemhinna ut?
    Tidigare har jag alltid haft tjockare och tredelad men runt dag 12. Blir så besviken, det krockar alltid med helgerna för oss annars, och så har vi ju bara en månad kvar sen är det semesterstängt, så man känner ju lite att man måste göra det nu. Men man vill ju inte betala massa pengar om förutsättningarna inte ser så bra ut..

Ja usch det är ett riktigt pussel med alla dagar git och dit man måste ta ledigt i sista minuten. Dag 10 låter ju ldigt tidigt, har det sagt varför de bokade in det så tidigt? Gör du ultraljudet på den kliniken som utför själva återföringen eller är det en samarbetspartner som utför ultraljudet?
    Normalt har jag gjort ultraljud dagen före återföring då det är 2 timmars bilresa till kliniken för att säkerställa att allt ser bra ut. Haft tidigare 1 FET pga totalfrys + en avbokad och nu på söndag  planerad FET  med en fem dagars. Då är jag på dag 19 i cykeln. Kliniken kommer själva utföra ultraljudet samma morgon så hoppas innerligt att allt ser fint ut så återföringen verkligen blir av. 
    Förra gången hade jag 14 mm slemhinna och en fin utvecklad gulkropp men tyvärr överlevde inte embryot upptining så det vara bara att vända om igen Rynkar på näsan
  • Lilleplutt2022
    Snöoväder skrev 2022-05-02 12:59:46 följande:
    Nej, fast man ska ju sätta in 5-6 dagar efter ägglossning så det borde inte vara för sent om du testat.
    För mig när de var för tidigt så vill de att jag gör ett nytt på dag 16 även om jag haft äl. De verkar säga så olika.
    Jag går också på livio men annan klinik, vill inte hänga ut de. Tyvärr känner jag mig missnöjd, de säger olika till mig och min partner och olika saker gäller vid varje behandling och om man pratar med olika sköterskor med.

Vi hade paus nu i en månad och ska jag vara ärlig vill jag bara skita i allt nu, mådde så bra när vi hade uppehåll och nu blev allt bara skit efter först ultraljudet. Ja eller den känslan har jag just nu. Så less, arg och irriterad.
    De som jobbar verkar inte heller förstå hur jobbigt det är att gå igenom detta, alla undersökningar, mediciner osv.
    När man säger att man mår dåligt över det och ändå måste man tjata i flera månader innan de går med på att min äl inte är regelbunden längre, att man tycker det är jobbigt med alla resor.. 
    Förlåt, men tror ni här kan förstå mig bättre än alla andra just nu!
    Näe vad jobbigt och sån besvikelse att det blir uppskjutet.  Förstår dock inte varför ni måste vänta en månad. Är det inte femdagars ni har i frysen?
    Får inte ni besked om att ta ägglossningstest för att se när det blir positivt och då ringa kliniken för att boka in dag för återinsättning? 
  • Lilleplutt2022
    Snöoväder skrev 2022-05-02 18:09:44 följande:
    Vi har långt till kliniken så gör ultraljudet på ett annat ställe, men har långt dit med... Nej och alla man pratar med på kliniken säger ju olika. Har pratat med en nu på eftermiddagen som kändes bra att prata med, så får vi se om vi hoppar över denna månad med.
    Vill ju ha en bra start och inte få höra efter första ul att det inte ser bra ut, tappade ju allt hopp direkt Skrikandes
    Då har du en bit med, men vad jobbigt att det inte klarade upptining... Jag ska hålla tummarna för dig på söndag! 
    Vad skönt med en klinik som har öppet även på helger, för mig har det ofta krockat med helg och därför har vi fått avbryta...
    Tack! HjärtaJa har verkligen varit en fördel att de har öppet på helgen, tredje gången nu som vi har fått en tid för återföring på helgen.

Nu vet jag inte exakt hur snabbt slemhinnan växer varje dag men du fick kollat det tidigt så jag tror absolut den hann växa till sig Hjärta
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-02 20:18:00 följande:

Snöoväder: Kunde inte citera av någon anledning. Vad skönt att ni ändå lyckades få ett barn så smidigt, jag hade varit tacksam om vi ens får ett barn, men förstår självklart frustrationen för er när det gick så smidigt första gången och krånglar nu, det är så jobbigt när man gjort en livsplan och så blir det inte som man hade tänkt sig. Håller alla tummar för er att det går bra när det blir en insättning :)

Jag är snart 33 och min man precis fyllt 36.

lilleplutt; vill du säga vilken klinik du går på? Helgöppet låter ju väldigt lyxigt, inte hört om någon innan som haft det :)

Vi går till Carl von linne i Uppsala, vet inte om det endast är en privat klinik eller om de tar emot regionfinasierat också? Tyvärr fick vi inget gratis via regionen då vi startade efter att jag fyllde 40 så alla behandlingar betalar vi själva. Ville inte sätta i gång IVF under pandemin Skrikandes
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 02:07:50 följande:

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

Så bra att du åkte in speciellt när du har blött så länge nu.  Hoppas allt går bra för dig och att det inte uppstår några komplikationer! Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 07:11:42 följande:
    Tack Hjärta blodprovet visade 961. Men har legat med kramper i magen hela natten och nyss rann de lite blod när ja va på toa så vet inte vad som händer :( blev så glad igår när cb visade gravid men känns som det är kroppen som spökar bara, tycker jag borde fått utslag förra v när ja hade test dag eftersomde visar 2-3v nu :( 
    Stackarn förstår att det är jobbigt när man inte vet vad blödningen beror på !Rynkar på näsan
    Nu hållet vi tummarna att det är en riktigt graviditet och att du bara inte plussade tidigare för att du hade lågt hcg nivå i kroppen!!Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 16:48:59 följande:

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökar med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

Ja stackarn, lider med dig och förstår att det är tufft att gå med ovissheten, speciellt nu när det också blir helg och inget kan ske förrän på måndag. Jag fortsätter fock hålla tummarna att du verkligen är gravid och att det förhoppningsvis blir bekräftat nästa vecka! Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj SoligSolig
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-09 15:56:02 följande:
    Tack Hjärta Fick kasta oss iväg idag igen för nytt vul. Syntes inget någonstans nu heller. Ska ta nytt hcg prov på onsdag och har de inte sjunkit då så blir det metotrexat. Gravid är jag ju men dom hittar inte graviditeten. Får ja ondare eller blödning igen så skulle vi åka in tidigare. Rynkar på näsan
    Fy vad hemskt, lider med dig och hoppas nu att ni får de svar som behövs för att gå vidare imorgon! Kram!!Hjärta
  • Lilleplutt2022

Lopan1994 hur går det för dig?Hjärta

Några fler som ruvar just nu?
    Jag blir koko, har alla andra gånger känt mycket biverkningar av medicinen. Denna gång känner jag knappt något vilket i och för sig är postivt men undrar också om det kan vara något fel? Kliniken bytte från Lutinus till Utrogestan. Någon annan som har tagit utrogestan? Biverkning eller kände skillnad mellan lutinus och utrogestan?
    Försöker intala mig att det är bra att inte känna symtom då det kan betyda att jag faktiskt äntligen har en hormonell balans. Men samtidigt nedslående då man bara väntar på symtom som illamående , metallsmak i munnen eller en nidblödning som kan bekräfta att något är på g.
    Mens beräknad till 15 maj och testdag 19 maj

Svar på tråden IVF 2022