Inlägg från: Lilleplutt2022 |Visa alla inlägg
  • Lilleplutt2022

IVF 2022

Loppan1994 skrev 2022-04-23 19:03:16 följande:
    Mensen kom, blöder som aldrig förr nu :( 

Läste på 1177 där stod de samma dag vi satte in att av 4st hade 3 av dom utvecklats och 1 sattes in, resterande 3 hade fryst dom ner? Men hon sa ju att dom skulle odla dom vidare när jag var där och varför frysa ner alla 3 om inte alla hade utvecklats? Fattar inget... ska ju ringa på måndag ändå så får kolla då.

Hur funkar de när man gör fet? Är de när du får glad gubbe du åker dit då?  Förstår de! Håller tummarna att det klarar sig. Har ni 1 i frysen kvar?
    Är så ledsen för din skull!!
    Ja tycker också det låter märkligt att de redan fryste ner äggen utan att osla det till 5 dagars blastocyst. Iaf Carl von linne kliniken har som rutin att odla vidare till dag 5 för att sen vara superselektiv med vilka de väljer ut för att frysa, allt för att maximera det ägg som återförs vid fet. Hoppas du kan få svar från kliniken imorgon när du ringer dem Hjärta

Gällande fet så kommer jag dag fr om cd 10 börja med ägglossningstest. Så snart det visar positivt ska jag ringa kliniken så bokar vi in dag för återföring. Jag kommer också ta ovitrelle denna gång vilket jag inte gjorde vid första FET i oktober. Sen kommer de byta ut så jag inte tar lutinus (vilket jag har tagit alla gånger (3xET 1xFET), istället har de skrivit ut Utrogestan men när jag försökte beställa det via apoteket hjärtat så hade de ingen leverantör. Måste kolla upp det i veckan så jag hinner få ut medicinerna innan återföring. 
  • Lilleplutt2022
    summerjam skrev 2022-04-21 12:11:21 följande:

Hej alla fina. 

mär på ruvardag 16 men fick mens nu. Detta var andra försöket för oss. Känns så himla trist. Hur svårt ska det vara? Längtar så himla mycket för en liten :( men det verkar inte bli nåt. Hopplöst :( 

Näe vad trist, ledsen för din skull då jag vet hur jobbigt det är!Hjärta
    Lyckades ni få några ägg till frysen eller måste du påbörja ny hormonbehandling? 
  • Lilleplutt2022
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-04-20 09:53:58 följande:

Så jag lider med er som inte lyckats denna vända!

Vi är igång med hormonstimuleringen iaf, dag 4 med Bemfola idag. UL och blodprov på fredag. Ska bli spännande! Känner inte av så mycket, lite svullen men inte alls farligt. Lever som vanligt med skötsel av djur osv. Men har dragit ner på kaffet ordentligt och ÅH vad jag är kaffesugen. Min underbara man har verkligen investerat emotionellt i detta och det är jag tacksam för. Men han är lite lätt överbeskyddande... Jag får inte bli kall, hungrig, bära tungt, helst inte dricka kaffe osv osv. Så ibland får jag smyga ut med vattenhinkar till djuren, haha! 

I övrigt så kommer det en avundsjukkänsla över mig så fort jag ser att folk blir gravida till höger och vänster. Det känns så orättvist på nått vis. 

Håller tummarna för dig och hoppas allt går bra!Hjärta

Jag drog ner på kaffet fr om december, tidigare drack jag 4-5 koppar kaffe om dagen men dricker i snitt 2-3 koppar nu. Jag vill fortsatt dricka något varmt och som påminner om kaffe så jag dricker istället Chikko not Coffee som går att beställa på apotea. Smakar som snabbkaffe , hjälpte mig med att dra ner på antalet koppar kaffe Solig
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-04-24 15:12:43 följande:

Håller tummarna för nästa återföring Lilleplutt! 

Tråkigt att mensen kom ?på riktigt? Loppan, vet precis hur det känns hade det exakt på samma sätt.

Håller med om avundsjukan Hopplöstattkommapå, och så känner jag mig som en dålig människa när jag blir avundsjuk att jag inte kan unna andra deras lyckade graviditeter.. dålig spiral..

Jag ska ha återföring på fredag, började med lutinus för första gången idag, förra svängen hade jag crinone, vet inte om lutinus är bättre? Inte enligt läkaren men ville testa. Crinone var väldigt mycket smidigare tycker jag iofs.. Min läkare är väldigt snäll och positiv i alla fall, sa att man ska ha väldigt tur om det ska sätta sig på första och att vi har goda chanser nu på andra, men ibland känns det som att de bara försöker hålla modet uppe på en ;P

Vi ska prova ICSI nästa vända om det inte sätter sig nu, någon annan som har gjort det? Tycker det lät lite konstigt då de hela tiden sagt att min man har bra spermier, men de sa att de inte ville ta några risker då det var så få av mina ägg som befruktades vid första ägguttaget och att de inte kan veta om det beror på att äggen var omogna eller om spermierna hade svårt att befrukta? en sån djungel det här?

Hur förhåller ni er till alkohol under den här processen?
    Jag har bara haft uppehåll när jag ruvat, men också läst att det kan vara dåligt att dricka ens ett glas när man försöker bli gravid?Ger ett ständigt dåligt samvete. Tycker det är ett väldigt svårt val även om jag inte dricker så mycket är det ändå trevligt att kunna ta en öl ibland eller ett glas vin till maten. vet ju inte hur länge jag ska hålla på med det här och hur länge man ska sätta livet på ?paus?. Jag har alltid druckit också så tycker det är så jobbigt att tacka nej nu så andra tror att man är gravid när man inte är det?

Tusen tack!!Hjärta

Jag har sen december endast druckit alkohol vid ett fåtal tillfällen och dragit ner på koffeinet, även om så vitt jag vet inte finns studier på att alkohol försämrar fertiliteten. (Däremot finns det en ökad risk för missfall)
    Jag rekommenderar varmt att läsa boken It starts with the egg för tips vad man ska tänka på och göra för att öka chanserna till graviditet. Har precis sträckläst boken och känner mig mer optimistisk till kommande försök. Önskar jag hade läst boken redan när vi startade för 3 år sen.  I boken skrev hon just om alkohol och att det inte finns bevis att något glas med alkohol då och då ger någon negativ effekt men bra att man är uppmärksam att man undviker det när man har blivit gravid.
    Lycka till med återföringen!Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-25 20:56:59 följande:
    Ja väldigt konstigt att de stod så på 1177.. men idag sa hon att vi hade 3st som frysts in på dag 5-6 och dom va av topp kvalite så hoppas de är vår framtida bebis, hade vart så skönt å slippa alla sprutor :) 

Men när ska du ta ovitrelle då? Och varför? Ska man inte få naturlig äl först och sen ett par dagar efter får du ett ägg? 

Vet du varför du ska få utrogestan istället? Hmm ja de va lite knepigt att den inte finns. Håller tummarna för dig nu Hjärta
    I och med att jag har regelbunden mens och ägglossning så kunde vi köra på direkt med fet denna månad. From idag cd 10 ska jag ta ägglossningtest för att se när jag får positivt på ägglossning. Ska då kontakta kliniken för att boka in åteföringen. Räknar med att det blir 6-7 dagar efter positivt test. Ovitrelle tar jag endast för att säkerställa 100% att jag verkligen får ägglossning så min kropp bildar en gulkropp, får veta när jag exakt ska ta den när jag ringer kliniken.  Det skadar inte att ta ovitrelle och kliniken vill göra allt de kan för att vi ska lyckas med det sista ägget vi har I frysen. (Vi vet inte om vi får genomgå fler hormonbehandligar)
    Fick tag på uttogestan i Stockholm, jobbar där så kollade på ett apotek i närheten. Det visade sig att det var problem med artikelnumret som gjorde att det blev fel på nätet när man försökte beställa det där Glad
    Att jag fick utskrivet utrogestan är också för att kliniken vill testa och se om ägget fäster denna gång. Vid iaf 2 tillfällen har ju äggen varit av toppkvalitet men det fäster inte och jag har aldrig plussat på de 3 år vi har haft oskyddat sex. Hoppas innerligt nu att det blir skillnad med utrogestan även om forskningen inte visar någon skillnad mellan lutinus och utrogestan. Så nu är det bara att vänta och se vad som sker härnäst Glad

Hur går det för dig?? Har du slutat blöda än eller är det lika rikligt?

Jag har vanligtvis väldigt riklig mens men nu senast när återföringen misslyckades tyckte jag att blödningen var ännu kraftigare och jag hade mer ont. Men kanske inte så konstigt att kroppen reagerar, har ju ändå gjort 4 hormonbehandlingar och 4 äggplock på 7 månaderRynkar på näsan Sen ännu sjukare att de har fått ut ungefär 80 ägg och ingen av dessa har varit bra nog, fruktansvärt irriterande när man tänker efter.
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-27 18:17:16 följande:
    Aha okej då förstår ja varför du ska ta ovitrelle :)  men annars tar man inte varken ovitrell, lutinus eller liknande vid/efter fet i vanliga fall va? 
    Varför skulle ni inte få genomföra flera behandlingar? 
    Okej men va tur då att du fick tag på det! :) 

Det känns som att det är lite mindre idag iaf så hoppas de slutar snart :) 

Oj starkt kämpat av dig att köra på så många på så kort tid, jag är redan less efter första haha. 
    Ja de förstår ja verkligen!! Så sugit att det aldrig kan gå vägen.. 

Men håller verkligen alla tummar att erat sista ägg är guldägget nu
    Lutinus fick jag ta förra gången jag gjorde FET, kliniken vill väl säkerställa att man inte har för låg progesteronhalt även om man inte har genomfört en hornombehandling i samma cykel Glad
    Jag fyllde 43 i januari, chansen blir ju mindre och mindre men samtidigt har jag amh på 3.1 och regelbunden cykel så vi ska diskutera vidare om det blir negativt igen.
    Så orättvist, jag känner mig som 33 men inte min kropp verkar det som. Tungan uteBodde utomlands i nästa 10 år så har liksom nu kommit till att skaffa hus och vilja bilda familj . Hoppas bara att det inte är försent!

Vad bra att det blir mindre! Men visst har ni beslutat att ta en paus till hösten? Då kanske ni t om lyckas bli gravida naturligt, många par som lyckas bli det är de tar en paus under sommaren!! Solig
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-04-29 07:04:05 följande:
    Okej det är klart :) 

Okej men eftersom ditt amh är bra så är ju de jätte posetivt ju. Ja jag tycker oxå det är orättvist, majoriteten som skaffar barn nu för tiden är ju äldre så tycker verkligen dom borde se över gränsen som är på ivf nu och höja den! 

Ja vi har bestämt att vänta till hösten, får hålla tummarna för det Glad

Hur går det för dig? 
    Ja man kan hoppas att de ser över åldern och kan höja det ett snäpp Solig

Än så länge går det bra! Känns så skönt att inte har ont eller molnande värk hela tiden. 
    Tog ägglossningstest igår och idag och har fått blinkade smilet så jag förväntar mig att smileyn slutar blinka imorgon eller på söndag och då får jag ringa kliniken Solig
    Känner mig väldigt optimistisk denna gång, kan ju också vara för att man överlag är på bättre humör nu när våren sakta men säkert visar sig Tungan ute
  • Lilleplutt2022
    Anonym8787 skrev 2022-04-30 09:21:19 följande:

Hej, 

Är på min första ivf-behandling och satte in en tvådagars 4-celligt embryo igår, 29/4. Inväntar besked om övriga ägg men är orolig att inget klarar sig till frysen. Av nio ägg som kom ut klarade sig 3, varav två är toppkvalitet och ett något sämre. 

men störst fokus på det jag ruvar på såklart. Testdag 13/5 (fredag den 13:3?) och känns som lång tid. Har gjort inseminationer tidigare och vet att väntan är knäckande. Vad har ni för strategier för att få tiden att gå? 

Önskar dig all lycka till och hoppas du lyckas få ett Plus den 13/5 Hjärta håller tummarna att du får något ägg som klarar sig till frysen också!
    Tiden kan verkligen gå sakta när man ruvar och väntar på testdagen. Ska i nästa vecka påbörja mitt femte försök och det jag försöker göra för att få tiden till att gå är att ha en välfylld kalender i väntan på test. Göra så mycket som möjligt för sitter jag bara hemma  så tänker jag allt för mycket på vilka symtom min kropp påvisar och googlar istället ihjäl mig. Ska också denna gång inte testa mig för tidigt och väntar tills det är testdag. Solig
  • Lilleplutt2022
    Anonym8787 skrev 2022-04-30 12:10:23 följande:

Tack för ditt svar! ?? 

En välfylld kalender är bra. För mig har det tidigare dragit igång mest på kvällarna och nätterna, att jag ligger sömnlös och får använda all min viljekraft för att inte gå upp och testa. Det är helt sjukt. Som en kraft utanför mig själv som gör allt för att få mig att testa. Blir värre efter 10:e dagen efter att Ovitrelle gåttt ur kroppen - varje gång.  Men med en välfylld kalender och att följas åt kanske kan hjälpa ?? 

Jag önskar dig stort stort lycka till med din femte omgång ????? 

Tack!Hjärta

Oh låter tufft att det kommer på kvällen och sömnlösheten, har du annars svårt att somna på kvällen  eller är det bara när du har ruvat? Vi får stötta varandra så hoppas jag att vi båda plussar i maj Skrattande

Jag sov väldigt lätt tidigare och kunde vissa nätter vakna varannan timmeSkrikandes
    Men nu sover jag mycket bättre när jag har iaf dragit ner på koffeinet. Dricker max 2-3  små koppar kaffe på morgonen och ingen läsk med koffein. Resten av dagen dricker jag istället cikoriarotpulver så jag fortsatt kan njuta av kaffesmaken Solig
    Sen har jag börjat träna regelbundet igen, ca 3 dagar i veckan och de dagar jag har tränat sover jag också mycket djupare.
  • Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-04-30 19:57:31 följande:

Anonym8787: då kan vi följas åt och peppa varandra också, hade också insättning igår :) Men jag fick testdag den 14e
    och Lilleplutt2022 också såklart! Hoppas det blir en fast smiley vilken dag som helst :)

Tycker också att tiden går sjukt långsamt, är så svårt att inte tänka på det när man bli påmind 3 gånger om dagen med Lutinus och jag tar progynon också morgon och kväll

Beskrev de era blastocyster med bokstäver och dagar också? vid min första insättning var det en 5 dagars AA och igår en 6 dagars AB? Någon som vet vad dagarna och bokstäverna innebär? Glömde fråga

Håller tummarna för dig att du fick återfört ett guldägg!!Solig
    Är så sjukt pepp på att få återföringen känns som att det faktiskt kan lyckas denna gång!
    Men håller med dig ser absolut inte fram emot att medicinerna , alla fyra gånger tidigare har jag fått utskrivet lutinus men denna gång ska jag ta utrogestan så har ingen aning hur min kropp kommer reagera.

Jag frågade Carl von Linné gällande kvalitet på ägget och de är otroligt selektiva så de behåller endast ägg som är av toppkvalitet till frysen.
    Dagarna du fick däremot är hur många dagar ägget är odlat, man kan max odla ägget utanför livmodern i 6 dagarGlad
Svar på tråden IVF 2022