IVF 2022
Det var en fem eller sex dagars (minns faktiskt inte exakt) som sattes in.
Tog ett test igår som var helt blankt om där är en liten där bör jag vara v4+3 idag, men tycker att det borde visat ett svagt streck åtminstone. Har typ slutat blöda, totalt tre dagar, brukar annars ha mens 5-7 dagar. Vet inte om jag ska ringa Livio redan imorgon eller vänta till faktiska testdagen på onsdag. Oavsett hinns det nog inte med något nytt ÄP innan dem har semesterstängt
Snöoväder och Carina82, ni har testsdag samtidigt va? Hur mår ni? Känner ni något?
Noran89 hur går det för dig? Har du pratat med kliniken?
Vi har satt in ett 5-dagars idag, fått 2 stycken till frysen och det fjärde skulle de odla vidare tills imorgon. Är så himla glad och lättad att det blev något. Man vet ju aldrig om det kommer fungera, varje steg är bara en enda lång och plågsam väntan på om man tar sig vidare till nästa moment. Jag hade ingen aning om att det skulle vara så dränerande. Men, sista steget den här omgången, testsdag 28/6. Försöker hålla tillbaka förhoppningarna men det är svårt! Är så himla glad att vi kommit såhär långt och VILL verkligen inte falla på målsnöret.
Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha!
Carina82 Grattis!
Familjeliv strular som vanligt och mitt gamla konto är borta. Fick göra ett nytt nu för det verkar inte komma tillbaka heller.
Jag har också fått ett plus på rd 7. Det var ett svagt men solklart sträck. Jag ville veta vad mina symtom berodde på och om jag skulle få mens snart eller inte.
Kommer nog testa igen både i helgen och på måndag den 20 som är min testdag.
Nu håller jag tummarna att det går bra för er andra som är här med, och att jag och Carina82 kan se fram emot våra ultraljud snart.
Hur mår du Carina82, några symtom?
Jag har lite ont i brösten och växtvärk i livmodern.
Det känns så overkligt!
Grattis Carina82 och soldröm till plusset!! Så glad för er skull att ni lyckades!!
Smulis85 lycka till med ruvningen!
Själv tar jag en välbehövlig paus från alla hormoner, känner att kroppen verkligen behövde det.
Både jag och sambon äter vitaminer och tillskott till vi kan komma igång med en ny behandling i höst. Tempar också under tiden för att se hur min kropp reagerar och för att lära mig tyda kroppens signaler bättre. Ska bli riktigt intressant att se om det gör någon skillnad i äggkvaliten och antal befruktade ägg till hösten behandling, hoppas verkligen det!
Önskar alla en fin sommar!
Mitt test i onsdags var negativt
Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli.
Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst.
Vi va på nytt ultraljud idag efter vår första behandlingsstart förra torsdagen. Fortfarande bara två äggblåsor som vuxit till sig så vi får avbryta behandlingen. Läkaren valde dock att konvertera oss till insamination på måndag så ska ta ovitrellen imorgon och sen hoppas på det bästa. Skönt att ha liten gnutta hopp kvar, och att behandlingen inte va förgäves. Har ju stopp i ens äggledaren men en äggblåsa på vardera sida just nu så hoppet är det sista som sviker.
Känns jävligt tråkigt att vi blev avbrutna och kliniken vi går till via regionen stänger också under juli så hoppas på nya tag i augusti med en ny behandlingsplan.
Stort grattis till alla som fått senaste!!
Idag var det testdag RD 13. Fick så svagt svagt svagt streck. Vet inte vad jag ska tro.
Har testat för några dagar sedan och fått svagt men positivt och nu är det väldigt svagt.
Har använt olika märken så har beställt hem mer tillförlitliga tester, får se vad de visar om någon dag.
Kliniken sa bara att lutinus kan skjuta på mensen då jag valt att ta det. Inget om att svagt streck kan vara positivt.......
Oj vad jag är otålig! går upp och ner med ömmandet i ljumskarna och börjat i magen nu med och den är helt uppblåst. åkte Och köpte test så klart och det blev ett ganska klart kan inte tro de men nu börjar ju rädslan för kemisk graviditet eller mf suck. Kan aldrig riktigt vara glad.
Grattis till ni som !
Här försvann det, även alla symtom har försvunnit. Har inte fått mensen ännu. Den kommer väl snart....
Carina82 jag vet inte hur jag mår, känns skönt att vi fick ett plus efter två et och två fet. Sen väldigt jobbigt att det nu inte blir något. Han ju bygga hela mitt liv genom det där plusset känns det som. Än om det bara var för någon dag.
Vi försöker tänka som så att det var bättre såhär, än ett missfall längre fram. Det finns ju en anledning till varför det inte gick nu. Sen vad det var för någon anledning det vet man ju inte. Försöker fokusera på annat och ja bara kommer över den här första jobbiga tiden.
Jag håller tummarna för er alla, lycka till på kommande ul! Jag får se hur ofta jag kommer gå in nu när vi får ledigt från det här under sommaren. Jag hoppas verkligen det är vår tur nu snart.....
Fin sommar till er alla
Hej allihopa!
Har hängt med lite i bakgrunden i denna grupp under min första IVF-behandling.
Är nu inne på min första FET (fick inte göra ET pga lätt överstimulering) och är på RD5 med ett femdagars 4AA embryo. Testade negativt idag med Clearblue 6 days early. Känner mig helt sänkt. Vet att det är tidigt men borde varit pos idag så har redan gett upp denna cykeln.
Har lyckligtvis 10 ägg kvar i frysen vilket jag vet är mycket så borde kanske fokusera på det men hade så höga förhoppningar. Värsta var också att CB visade ett streck när jag tittade på testet efter 3 min så började gråta och blev så glad och sen tog jag ett till likadant med samma urin som var TOKblankt. Sen försvann strecket på det tidigare testet också. Jävla spökstreck asså, så fruktansvärt besviken.
Hur klarar man att vänta in nya månader hela tiden? Just nu känns det som att jag aldrig kommer få min lilla bebis.
Stort grattis till er som fått plus!
Jag tänkte höra om någon haft erfarenhet av positivt ägglossningstest flera dagar i rad? Vanligtvis brukar jag få utslag 1-2 dagar och därefter sjunkande LH, men nu har jag haft positivt i 5 dagar!
Jag gjorde ju FET 2/6 men fick en tredagars blödning på rd 7 och testade negativt rd 11 och 13 samt onsdag förra veckan som skulle varit rd 20. Jag har till och från mått väldigt illa, särskilt igår och idag.
Borde haft ägglossning i måndags eller tisdags.
Är det någon här som har erfarenhet av att inte ägglossa inför FET?
Jag tog Letrozol CD 3-7 fick positivt ÄL-test CD 17 (i söndags). Är nu på CD 19 men min temp har fortfarande inte höjts. Fick bokad tid för FET på fredag vilket dessutom är en dag tidigare än man vanligt gör med 5-dagars.
Känner sån jävla stress över detta och vill ju inte kasta bort ett embryo helt i onödan. Kliniken säger att dom inte kan se om jag har haft ägglossning så ett VUL kommer inte göras.