• Carina82

IVF 2022

Noran89 skrev 2022-06-11 00:09:24 följande:
    Försöker intala mig att det skulle kunna vara nidblödning, men känns för likt en mensblödning tyvärr. Är så svårt att avgöra då jag alltid haft så sparsam mens, så hoppet finns varje gång att det ska kunna vara något ändå istället för att kunna släppa det när man inser att man blöder Obestämd
    Det var en fem eller sex dagars (minns faktiskt inte exakt) som sattes in. 
    Å hoppas hoppas på att lilla blastisen håller sig kvar, oavsett blödning är det ju inte kört ännu tänker jag (även om jag förstår att det känns så ) Hjärta Kram!
  • Carina82
    Noran89 skrev 2022-06-12 13:33:08 följande:

Tog ett test igår som var helt blankt Rynkar på näsan om där är en liten där bör jag vara v4+3 idag, men tycker att det borde visat ett svagt streck åtminstone. Har typ slutat blöda, totalt tre dagar, brukar annars ha mens 5-7 dagar. Vet inte om jag ska ringa Livio redan imorgon eller vänta till faktiska testdagen på onsdag. Oavsett hinns det nog inte med något nytt ÄP innan dem har semesterstängt Obestämd

Å vad tråkigt Rynkar på näsan Jag tror att livio kommer be dig ta testet på onsdag oavsett - och höra av dig efter det - så tycker du ska ha lite is i magen och vänta. Tänker att det inte behöver vara kört även om det känns så Hjärta Håller alla tummar!! Kram 
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-14 15:21:29 följande:

Snöoväder och Carina82, ni har testsdag samtidigt va? Hur mår ni? Känner ni något?

Noran89 hur går det för dig? Har du pratat med kliniken? 

Vi har satt in ett 5-dagars idag, fått 2 stycken till frysen och det fjärde skulle de odla vidare tills imorgon. Är så himla glad och lättad att det blev något. Man vet ju aldrig om det kommer fungera, varje steg är bara en enda lång och plågsam väntan på om man tar sig vidare till nästa moment. Jag hade ingen aning om att det skulle vara så dränerande. Men, sista steget den här omgången, testsdag 28/6. Försöker hålla tillbaka förhoppningarna men det är svårt! Är så himla glad att vi kommit såhär långt och VILL verkligen inte falla på målsnöret. 

Jag har testdag den 20e men funderar på att smygtesta imorgon Oskyldig Min kille åker till USA på torsdag och vore skönt att ha med honom när testet tas. Kanske lite farligt däremot aaa, hade gärna väntat ett litet tag till iaf! Inbillar mig såklart att jag känner saker, men är ju svårt när man tar lutinus och det kan vara biverkningar av den jag känner Glad

Åh vad spännande att ni satt in en 5-dagars, hoppas hoppas! Håller helt med om att det är dränerade, denna jäkla väntan och osäkerhet. Men försök att släppa det tillsvidare och njut av att ni är ett steg närmare Hjärta Kommrr du kunna hålla dig till testdag?
  • Carina82

Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha! Solig

• Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-15 11:11:50 följande:
    Jaaaaa men hurra!! Herregud vad underbart, stor grattis till er! Förstår att det känns overkligt, jag kan inte låta bli att le av bara tanken på att ha ett embryo insatt, känns helt overkligt Drömmer Men det kunde ju inte bli bättre nyheter för er nu innan din man reser iväg.
    Skrattande 
    Jag kommer inte kunna vänta till testdagen, ska försöka hålla mig till rd10 som är nästa fredag, då kan vi antingen njuta och glädjas av ett plus eller krascha i ett par dagar om det blir negativt. 
    Ja så sjukt! Har aldrig sett ett streck på testet innan så bara stirrar på det Förvånad Nu gäller det bara att den klänger sig fast!
    Tycker det låter smart att testa på en fredag, så man har helgen att landa i det hela oavsett vad svaret blir. Då borde väl svaret vara ganska slutligt också, ofta får man ju en testdag som är några dagar efter beräknad mens Hjärta Håller tummar och tår för dig! 
  • Carina82
    smulis85 skrev 2022-06-16 14:07:02 följande:
    Jadu vet inte men slemhinnan var som den skulle efter äl så då antar jag att jag haft det! Ja lite konstigt tycker jag med  allt gick bra och embryot såg fint ut Glad så nu är man ruvar igen och testdag 29/6 
    Hurra! Vad skönt att det gick bra, nu håller vi tummarna Hjärta
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-16 19:00:13 följande:

Carina82 Grattis! Hjärta
    Familjeliv strular som vanligt och mitt gamla konto är borta. Fick göra ett nytt nu för det verkar inte komma tillbaka heller.

Jag har också fått ett plus på rd 7. Det var ett svagt men solklart sträck. Jag ville veta vad mina symtom berodde på och om jag skulle få mens snart eller inte.
    Kommer nog testa igen både i helgen och på måndag den 20 som är min testdag. 
    Nu håller jag tummarna att det går bra för er andra som är här med, och att jag och Carina82 kan se fram emot våra ultraljud snart.

Hur mår du Carina82, några symtom?
    Jag har lite ont i brösten och växtvärk i livmodern. 
    Det känns så overkligt!

Hej! Åh grattis till ditt plus, vad roligt! Trist med ditt konto, är det snöovöder ditt tidigare konto? Glad Kommer också testa några gånger till haha, känns som att man behöver se att det inte var en dröm eller så Flört Min testdag är också 20e, vet inte riktigt vad som är symptom eller bara biverkningar av lutinus. Men drar lite i livmodern och är rejält trött hela tiden. Hoppas verkligen symptomen blir fler, känns som att jag verkligen behöver nåt konkret att hänga upp det här på Glad

Ja huuuuu det där ultraljudet, nåt mer att oroa sig för! Det står att man ska göra det tre veckor efter positivt test, men då är jag i Spanien. Undrar om man kan göra det efter två veckor Obestämd

Så sjukt overkligt! Vet inte var jag ska ta vägen haha! 
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-16 20:18:08 följande:
    Ja det är jag! Hade inte försvunnit härifrån kom bara inte in. Så nu blev det ett nytt konto!

Jag tror man kan göra tidigt ul från v 8+0 så för oss som ligger lika borde det bli vecka 28 ungefär. Nu kan jag räknat lite fel men det borde bli runt mitten på juli. Kanske är då du är borta.. Tror inte man kan göra tidigare för att de vill kunna se ett hjärta och så, men senare kan man alltid göra Glad

Härligt med en resa! Ja nästan alla symtom är ju välkommna, förutom illamående KräksSkrikandes
    O jaa kanske var jag som räknade fel! Då är jag hemma men bli kliniken har stängt. Jaja det löser sig  Solig  Känns verkligen som en ny värld där man har noll koll haha!
  • Carina82
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-16 22:42:41 följande:

Grattis Carina82 och soldröm till plusset!! Så glad för er skull att ni lyckades!!
    Smulis85 lycka till med ruvningen!

Själv tar jag en välbehövlig paus från alla hormoner, känner att kroppen verkligen behövde det.Solig
    Både jag och sambon äter vitaminer och tillskott till vi kan komma igång med en ny behandling i höst. Tempar också under tiden för att se hur min kropp reagerar och för att lära mig tyda kroppens signaler bättre. Ska bli riktigt intressant att se om det gör någon skillnad i äggkvaliten och antal befruktade ägg till hösten behandling, hoppas verkligen det!

Önskar alla en fin sommar!Solig

Å tack Hjärta Känns fortfarande overkligt och som att det kan gå snett när som helst, men är försiktigt optimistisk haha! 
    Låter som att det verkligen är välbehövligt för er med en paus över sommaren, låter ju som ett jättebra tillfälle att få en nystart och boosta kroppen med sol, glass och vitaminer Solig Håller verkligen alla tummar för att det ska få genomslag i äggkvalitet och sånt Hjärta
    Noran89 skrev 2022-06-17 11:33:02 följande:

Mitt test i onsdags var negativt Rynkar på näsan
    Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Å vad tråkigt! Var officiella testdagen i onsdags? Du kanske kan ta nåt ytterligare test om du vill dubbelkolla? Är ju lätt att man gräver ner sig i google, skönare att få det svart på vitt Hjärta Skräp att kliniken är stängd i juli, man vill ju bara köra igen liksom, men samtidigt kanske det kan vara bra för kropp och själ med en kort paus  Hjärta
    Hejanonymhej skrev 2022-06-17 13:40:27 följande:

Vi va på nytt ultraljud idag efter vår första behandlingsstart förra torsdagen. Fortfarande bara två äggblåsor som vuxit till sig så vi får avbryta behandlingen. Läkaren valde dock att konvertera oss till insamination på måndag så ska ta ovitrellen imorgon och sen hoppas på det bästa. Skönt att ha liten gnutta hopp kvar, och att behandlingen inte va förgäves. Har ju stopp i ens äggledaren men en äggblåsa på vardera sida just nu så hoppet är det sista som sviker.

Känns jävligt tråkigt att vi blev avbrutna och kliniken vi går till via regionen stänger också under juli så hoppas på nya tag i augusti med en ny behandlingsplan. Solig

Stort grattis till alla som fått Plus senaste!!Hjärta

Åh vad tråkigt att dom avbröt, men väldigt flexibelt av dom att byta till insemination! Hoppas hoppas hoppas Hjärta
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 08:30:20 följande:

Idag var det testdag RD 13. Fick så svagt svagt svagt streck. Vet inte vad jag ska tro. 
    Har testat för några dagar sedan och fått svagt men positivt och nu är det väldigt svagt.
    Har använt olika märken så har beställt hem mer tillförlitliga tester, får se vad de visar om någon dag.

Kliniken sa bara att lutinus kan skjuta på mensen då jag valt att ta det. Inget om att svagt streck kan vara positivt.......Gråter

Använder du ett test du fått från kliniken? På det jag fick står det att även ett svagt streck räknas, men förstår att du blir orolig. Usch hoppas hoppas, jäkla skräp situation! Visst ska du ringa in resultatet idag? Kanske ringa så snart som möjligt i så fall och få lite stöttning av experterna Hjärta
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 08:48:20 följande:
    Det testet använde jag förra veckan, det visade starkare än de jag hade hemma. 
    Har redan pratat med kliniken och de trodde det var lutinus som skjutit upp mensen bara..... Fick ingen bra stöttningRynkar på näsan
    Lutinus har aldrig skjutit upp min mens förut, det är ju bara vänta och se nu vad som händer. Ska testa om någon dag igen när jag har fått hem bättre tester.
    Idag känns det som om jag får bättre stöd här än av kliniken Hjärta Fy för att behöva gå igenom det här.....
    Aaa vad jobbigt att du inte känner nåt bra stöd på kliniken, även om det kanske 'bara' är att vänta så kunde dom verkligen hantera det bättre. Usch hoppas hoppas strecket blir starkare snart Hjärta Kram!!
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 21:07:16 följande:
    Gick det bra för dig idag? Har du fått tid för ul? Hjärta
    Tycker att det här är så konstigt, jag har haft ont i magen lite till och från i en vecka som stickningar, spänningar, ömma bröst nu har jag till och med fått bytt till sportbh för mina andra passar för dåligt. Ändå så blir strecket svagare men symtomen är kvar och blir mer? 

Jag har bara fått biverkningar av äl sprutan och hormon plåster som jag hade förut, aldrig av lutinus. Så harsvårt att tro att de är de när jag haft de så många gånger innan.

Jag hoppas jag bara hade dåliga gravtest. Det är ju ett streck än om det är svagt så syns det ju. Så inget spökstreck. 
    Men det kan ju även betyda att något är fel eller kemisk graviditet som blir mens.

Vill ju så gärna att det här ska gå, fick sånt hopp när jag såg två streck Oskyldig
    Jag förstår verkligen, när man sett två streck en gång så blir det så stort - kan inte föreställa mig hur det skulle kännas om strecket försvann Rynkar på näsan Visst fick du inte lutinus från början? Fortsätter du ta det nu?

För mig har det gått bra, det finns fortfarande ett streck där (ta i trä) och jag håller på att vänta på att få tid för ultraljud. Inte helt lätt med tanke på min semesterresa och att kliniken stänger, men ska väl lösa sig. Känns fortfarande ofattbart abstrakt hela grejen! Konstigt det där, tidigare har jag gärna kikat på barngrejer och till och med handlar nån grej eller två. Men nu vill jag typ inte göra nåt sånt, är nog för rädd för att det inte ska gå vägen.

Jag har ungefär liknande känningar som du, men tar ju också lutinus så har ingen aning om vad som är vad {#emotions_dlg.flower} Svårt det där! Kliniken sa att jag kan sluta ta tabletten nu, men att det inte gör nåt om jag fortsätter - kan ju kännas tryggt. Jag tänker att jag kommer nog använda upp det jag har Glad
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 19:57:14 följande:
    Det har inte kommit något mer färskt blod men lite brunt på lutinuspinnen vid 16-tiden. Jag har testdag om en vecka men tror jag vill göra ett imorgon. Är det för tidigt att göra ett på rd8?
    Hur mår du idag? Har du testat än? 
    Visst satte du in ett femdagars? Vi tog ett testa-tidigt test på rd8 med en femdagars och det var tydligt positivt, så är inte omöjligt Hjärta Däremot kanske det är bra att komma ihåg att det är himla tidigt och att ett negativt test inte nödvändigtvis betyder att det är kört Hjärta
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-20 21:07:16 följande:
    Gick det bra för dig idag? Har du fått tid för ul? Hjärta
    Tycker att det här är så konstigt, jag har haft ont i magen lite till och från i en vecka som stickningar, spänningar, ömma bröst nu har jag till och med fått bytt till sportbh för mina andra passar för dåligt. Ändå så blir strecket svagare men symtomen är kvar och blir mer? 

Jag har bara fått biverkningar av äl sprutan och hormon plåster som jag hade förut, aldrig av lutinus. Så harsvårt att tro att de är de när jag haft de så många gånger innan.

Jag hoppas jag bara hade dåliga gravtest. Det är ju ett streck än om det är svagt så syns det ju. Så inget spökstreck. 
    Men det kan ju även betyda att något är fel eller kemisk graviditet som blir mens.

Vill ju så gärna att det här ska gå, fick sånt hopp när jag såg två streck Oskyldig
    Hej, ville bara höra hur du mår? Hoppas det är bra Hjärta
  • Carina82
    smulis85 skrev 2022-06-22 19:19:49 följande:

Oj vad jag är otålig! går upp och ner med ömmandet i ljumskarna och börjat i magen nu med och den är helt uppblåst. åkte Och köpte test så klart och det blev ett ganska klart PlusFörvånad kan inte tro de men nu börjar ju rädslan för kemisk graviditet eller mf suck. Kan aldrig riktigt vara glad. 

ttcjuliaa skrev 2022-06-22 19:28:17 följande:
    Men jaaaaa! Grattis till er!! {#emotions_dlg.flower}

Vet ni, jag testade också idag och det blev ett solklart plus här också! Herregud, har haft så mycket på jobbet idag men har inte kunnat sluta le Solig

Iiii två plus på samma dag! Hurra, grattis HjärtaHjärta
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-23 21:58:51 följande:

Grattis till ni som Plus!Hjärta

Här försvann det, även alla symtom har försvunnit. Har inte fått mensen ännu. Den kommer väl snart....

Carina82 jag vet inte hur jag mår, känns skönt att vi fick ett plus efter två et och två fet. Sen väldigt jobbigt att det nu inte blir något. Han ju bygga hela mitt liv genom det där plusset känns det som. Än om det bara var för någon dag.
    Vi försöker tänka som så att det var bättre såhär, än ett missfall längre fram. Det finns ju en anledning till varför det inte gick nu. Sen vad det var för någon anledning det vet man ju inte. Försöker fokusera på annat och ja bara kommer över den här första jobbiga tiden.

Jag håller tummarna för er alla, lycka till på kommande ul! Jag får se hur ofta jag kommer gå in nu när vi får ledigt från det här under sommaren. Jag hoppas verkligen det är vår tur nu snart.....

Fin sommar till er alla Hjärta

Å vad ledsen jag blir! Förstår verkligen känslan av att man direkt bygger upp ett nytt liv i huvudet, kan inte föreställa mig hur det känns när den tas bort från en Rynkar på näsan
    Ni får ta sommaren till att verkligen ta hand om varandra, sen nya tag - håller alla tummar för att det är er tur snart Hjärta 

Tack för lyckönskningarna Hjärta
  • Carina82
    Soffsen skrev 2022-07-04 21:22:34 följande:

Hej allihopa! 

Har hängt med lite i bakgrunden i denna grupp under min första IVF-behandling.

Är nu inne på min första FET (fick inte göra ET pga lätt överstimulering) och är på RD5 med ett femdagars 4AA embryo. Testade negativt idag med Clearblue 6 days early. Känner mig helt sänkt. Vet att det är tidigt men borde varit pos idag så har redan gett upp denna cykeln. 

Har lyckligtvis 10 ägg kvar i frysen vilket jag vet är mycket så borde kanske fokusera på det men hade så höga förhoppningar. Värsta var också att CB visade ett streck när jag tittade på testet efter 3 min så började gråta och blev så glad och sen tog jag ett till likadant med samma urin som var TOKblankt. Sen försvann strecket på det tidigare testet också. Jävla spökstreck asså, så fruktansvärt besviken. 

Hur klarar man att vänta in nya månader hela tiden? Just nu känns det som att jag aldrig kommer få min lilla bebis. Gråter

Hej, usch vad kämpigt! När är din officiella testdag? Jag fick plus med en femdagars (FET) på rd8, tvivlar starkt på att jag hade sett något redan dag 5. Så jag tycker du ska ha lite is i magen Hjärta Kram!!
  • Carina82
    Noran89 skrev 2022-07-01 20:02:23 följande:

Stort grattis till er som fått plus! Skrattande

Jag tänkte höra om någon haft erfarenhet av positivt ägglossningstest flera dagar i rad? Vanligtvis brukar jag få utslag 1-2 dagar och därefter sjunkande LH, men nu har jag haft positivt i 5 dagar!

Jag gjorde ju FET 2/6 men fick en tredagars blödning på rd 7 och testade negativt rd 11 och 13 samt onsdag förra veckan som skulle varit rd 20. Jag har till och från mått väldigt illa, särskilt igår och idag. 
    Borde haft ägglossning i måndags eller tisdags.

Bättre sent än aldrig, hur har det gått? Jag har aldrig fått positivt utslag så länge men tänker att kroppen ju kan bli lite knasig efter alla mediciner, hoppas det blir som vanligt snart Hjärta 
  • Carina82
    Noran89 skrev 2022-07-05 10:20:09 följande:
    Jag har inte tagit några mediciner sedan februari/mars, min FET var i helt naturlig cykel. 
    Igår hade jag mitt åttonde positiva ägglossningstest, och då har jag även bytt från sticka till stav för att se om det var något fel på stickorna. Jag ska köpa ett grav.test idag och ta imorgon...men jag vågar inte riktigt, orkar inte med ett negativt resultat.
    Förstår! Kanske lika bra att ta ett test för att få svar svart på vitt och slippa ovissheten Hjärta  Om inte din klinik är stängd för sommaren så kanske du kan ringa och fråga? 
  • Carina82
    Soffsen skrev 2022-07-26 11:30:39 följande:

Är det någon här som har erfarenhet av att inte ägglossa inför FET? 

Jag tog Letrozol CD 3-7 fick positivt ÄL-test CD 17 (i söndags). Är nu på CD 19 men min temp har fortfarande inte höjts. Fick bokad tid för FET på fredag vilket dessutom är en dag tidigare än man vanligt gör med 5-dagars. 

Känner sån jävla stress över detta och vill ju inte kasta bort ett embryo helt i onödan. Kliniken säger att dom inte kan se om jag har haft ägglossning så ett VUL kommer inte göras. 

Usch jobbigt! Jag fick ta en ägglossningsspruta för att dom skulle vara säkra på att jag ägglossat, dom kanske kan göra det här också? Annars tänker jag att dom ju ska vara experterna så skulle nog försöka lita på processen Hjärta

(Nu känner jag mig lite dum men borde man inte kunna se på vul om det finns ett ägg där: dvs inte ägglossat, eller om det inte finns ett ägg; dvs antagligen ägglossat..?)
Svar på tråden IVF 2022