• Carina82

IVF 2022

Snöoväder skrev 2022-06-02 20:55:06 följande:
    Ja man blir stressad för allt. Mitt ultraljud såg så fint ut den här månaden, bra slemhinna och en bra ledande folikel, så då måste man hitta något annat att stressa över. Förra månaden så var min slemhinna för tunn....

Jag har också på tisdag, då håller vi tummarna för oss! Hjärta Hur långt odlad är er?
    Mina ska va 6 dagar men kan lika gärna vara 5 dagars. Man blir så snurrig i det hela och på kliniken tycker jag att de ofta säger olika saker.

Har du stimulerad cykel eller vanlig?
    Jag har regelbunden cykel med äl, men nu efter alla äp så kommer det antagligen helger i vägen eller så hoppade min kropp över äl när allt väl såg bra ut. 
    Så fick ta tabletter för att hjälpa äl och ovitrelle samma kväll som äl stickan vissade positivt. Så känns skönt med ett bra ultraljud och nu har även kroppen fått lite hjälp.Glad
    Vad roligt att följas åt Glad Vår är odlad fem dagar säger dom, men jaaa vem vet egentligen haha! Hade planerat återföring förra månaden men då fick jag ingen ägglossning, så allt blev framflyttat - så typiskt!

Vi kör (typ) naturligt men med ovitrelle för att (vad dom säger) styra ägglossningen. Var på ultraljud i måndags och då hade jag en äggblåsa på 14 mm, fick instruktion om att ta sprutan på tisdagskvällen. Antar att läkaren tänker att det skulle ta tid för ägget att släppa efter det, men det känns som en evighet till tisdag :/ När visade ditt test positivt? Och när börjar du med lutinus (om du ska ta det)? Jag börjar på lördag! 
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-02 20:55:06 följande:
    Ja man blir stressad för allt. Mitt ultraljud såg så fint ut den här månaden, bra slemhinna och en bra ledande folikel, så då måste man hitta något annat att stressa över. Förra månaden så var min slemhinna för tunn....

Jag har också på tisdag, då håller vi tummarna för oss! Hjärta Hur långt odlad är er?
    Mina ska va 6 dagar men kan lika gärna vara 5 dagars. Man blir så snurrig i det hela och på kliniken tycker jag att de ofta säger olika saker.

Har du stimulerad cykel eller vanlig?
    Jag har regelbunden cykel med äl, men nu efter alla äp så kommer det antagligen helger i vägen eller så hoppade min kropp över äl när allt väl såg bra ut. 
    Så fick ta tabletter för att hjälpa äl och ovitrelle samma kväll som äl stickan vissade positivt. Så känns skönt med ett bra ultraljud och nu har även kroppen fått lite hjälp.Glad
    Förlåt om det jag skrev i förra inlägget var stressande förresten, kan nog lätt bli så när man befinner sig i samma sits- även om man inte ska jämföra är det ibland svårt att låta bli Glad Du behöver inte svara Hjärta
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-02 22:02:12 följande:
    Ja, kul att vi var så synkade! Hjärta
    Gjorde ul på tisdag och hade då en äggblåsa som var 19mm och fick positivt på onsdag morgon. Så ovitrellen på onsdag kväll för att de ska vara säker på att jag verkligen hade äl.
    Jag behöver inte ta lutinus, hur ska du ta det? Jag har mängder kvar hemma från tidigare behandlingar. Men alltid glömt att fråga de om jag får ta det Skrikandes
    Fast de är inte så roligt att ta så slipper gärna..

Ingen fara, man blir stressad fram och tillbaka under dessa behandlingar, det värsta är helgerna som kommer ivägen och ul som inte visar det man hoppats på.
    Jag ska försöka slappna av nu och tänka positivt, nu kanske det ska gå den här gången Cool
    Jaa usch när processen hindras av nåt så enkelt som att det blir helg och kliniken är stängd, hade jag valt om hade jag nog valt en klinik med helgöppet! 

Så skumt att det kan se så olika ut, jag ska ta lutinus två gånger per dag från och med lördag. Kan det bero att du testat det tidigare, medans det här är min första återföring? Så dom vill testa nåt nytt för dig, eller så. Låter oavsett vad inte superkul med tablett där nere, så kanske skönt att slippa Flört
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-03 18:51:24 följande:
    Lutinus har jag fått tagit när vi gjort ET, men aldrig vid FET. Det verkar som om det är väldigt olika. 
    Frågade på kliniken om embryo glue och de använder de inte längre, vi kunde få det om vi ville men då var det lång leveranstid. 
    Så jag antar att eftersom det inte används ofta längre så lär det inte göra någon skillnad för resultatet.
    Men man vill ju göra vad som helst för att det ska lyckas. Så några extra tabletter eller så gör ju inget kan jag tycka.
    Allt klet med lutinus var värt den gången jag blev gravid!
    Verkligen konstigt att det kan vara så olika! Men kroppen funkar ju inte på samma sätt för alla, så finns förhoppningsvis en bra anledning till det hela Glad Ska bli lite intressant att testa iaf, har läst så mkt om lutinus så får se om det är så 'illa' som jag föreställer mig haha! 
    Embryo glue låter lovande, iaf om man utgår från namnet Glad På min klinik (Livio i Stockholm) verkar det inte vara en grej, har iaf inte hört nån andas ett ord om det hela hmmm.. Men nu blir jag pepp på att googla runt lite haha! 

Har en liten deppdag här annars, vi var ute på stamrestaurangen idag och jag beställde cola och ribs pga var hungrig och tar det lugnt med alkohol. Fick utan att överdriva fyra kommentarer från servitören (samma!) om jag 'är säker på att jag inte äter för två'. Eh nej, och det borde han fattat första gången han frågade Obestämd 
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-04 11:04:08 följande:
    Jag ska kolla med de vid insättning vad de säger. Jag har tabletter hemma men tror jag är för feg för att göra det på eget bevåg. Eller vad tror ni? Ska jag ta?
    Om det inte skadar så borde det ju inte vara till någon fara.
    Typ morgon och kväll. Måste prata med min sambo....
    Carina 82 du skulle börja med de idag? Nu vill jag nog också göra det. Men om man hoppar över morgonen vid insättning och tar då en efter insättning? Drömmer
    Tack! Hjärta Man hoppas ju varje gång att det ska lyckas, eller att vi i alla fall kommer ett steg närmare Gravid
    Jag hade nog inte heller vågat göra det på egen bevåg, men låter som en bra idé att fråga på insättningsdagen (som jag tror du skrev senare i tråden) - låter ju inte som att det skulle vara för sent SoligStämmer iaf fint att jag börjar idag! 
    Heja oss! Så mycket att hålla ordning på pust! 
    Noran89 skrev 2022-06-04 08:50:57 följande:

Jag gjorde FET i torsdags 2/6, jag frågade då om jag skulle ta Lutinus som förra gången (ET). Men fick förklarat att det ska inte behövas vid FET om den görs i naturlig cykel då äggblåsorna beter sig normalt och producerar eget progesteron, jämfört med i ET då man tar hål på äggblåsorna och det kan störa deras normala funktion. Däremot ska jag få ta blodprov på tisdag för att se progesteronvärdet, men för att fånga högsta nivån skulle jag nog behövt ta provet nu under helgen, och provtagningen är inte öppen på måndag heller.
    Dessutom sa hon att blastocyter odlade till dag 5-6 är lite klibbigare i ytan och kan därför ha bättre chans att fästa. Så nu är det bara att vänta!

Så spännande! Håller tummarna för dig, vad skönt att dom tar prover så du får progresteronvärdet svart på vitt! Heja heja! 
    Lilleplutt2022 skrev 2022-06-04 08:29:22 följande:
    Snöoväder skrev 2022-06-03 18:51:24 följande:
    Lutinus har jag fått tagit när vi gjort ET, men aldrig vid FET. Det verkar som om det är väldigt olika. 
    Frågade på kliniken om embryo glue och de använder de inte längre, vi kunde få det om vi ville men då var det lång leveranstid. 
    Så jag antar att eftersom det inte används ofta längre så lär det inte göra någon skillnad för resultatet.
    Men man vill ju göra vad som helst för att det ska lyckas. Så några extra tabletter eller så gör ju inget kan jag tycka.
    Allt klet med lutinus var värt den gången jag blev gravid!
    Tips! Hör med er klinik om de kan skriva ut utrogestan istället för lutinus. Jag fick det utskrivet vid sista behandlingen och det är sååå mycket bättre än lutinus. Det är oljebaserat så tabletterna rinner inte ut på samma sätt, det är inte lika strävt och jag fick inte alls lika många biverkningar av Utrogestan. Kom nu överens med min läkare att jag vill då utskrivet utrogestan när vi kör igång med hormonbehandlingen i aug.

Jag frågade även om embryoglue och de visade sig att de hade använt detta på mina 2 senaste försök. Tyvärr hjälpte det inte med fästningen av ägget men jag är ändå glad att de har använt embryo glue  trodde inte det då kliniken har inte sagt något om detta vid insättning.

Oj vad jag håller tummarna för att ni lyckas nu! Ska försöka ta en sommarpaus fr FL men kommer nog inte kunna hålla mig från att kika lite då och då för att se hur det går för er!! Hjärta

Tack för alla bra kommentarer och tips Hjärta Hoppas såklart den här rundan ska funka, men om inte så känns lutinus redan efter en tablett inte som härligaste grejen haha - så bra tips om utrogestan! 

Ha en fantastisk sommar och ta hand om dig HjärtaSolig
  • Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-04 22:17:53 följande:
    Ne jag får fråga då, men hoppas på att min kropp producerar bra med progresteron utan!
    Ja hejja oss och nu är det väl våran tur! Solig
    Hoppas tabletterna inte blir allt för kletiga, jag läste förut att man gärna ska röra sig efter man tagit en. För då tar kroppen upp bättre och upplevde mindre flytningar av de även de gångerna. Tog jag en och gick och lade mig upplevde jag att det blev blötare Skrikandes
    Det gör den säkert! Jag tänker att det är precis sånt här som läkarna är experter på! Men förstår din känsla, det finns ju en viss trygghet i att känna att man GÖR nåt (även om det bara är att stoppa en tablett där nere några gånger per dag Flört) Tack för tipset om lutinus, jag har gjort exakt tvärtom haha! Ska testa att röra mig mer efter nästa tablett Solig
  • Carina82

Nu är återföringen gjord, testdag 20e juni! Iiii så spännande! Nu ska resten av dagen tillbringas i soffan framför Netflix Glad

Snöoväder, hoppas det går bra idag Hjärta

• Carina82
    Snöoväder skrev 2022-06-07 18:29:52 följande:
    Samma här! Har tagit det lugnt efter och ska göra det resten av kvällen!
    Den hade börjat att kläckas, så håller alla tummarna nu för oss två att det är vår tur Hjärta
    Ii den här också! Otroligt spännande! Håller tummarna för oss båda Hjärta
  • Carina82
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-06-08 09:28:11 följande:

Snöoväder och Carina82, vad jag hoppas att det är er tur nu! Håller alla tummar Glad

För oss är det dags att börja med ÄL-tester på söndag för en FET i naturlig cykel. Jag blev överstimulerad efter äggplock så det blev totalfrys. Av 24 ägg var 23 av bra kvalitet, 13 befruktades och 4 hamnade i frysen. Hoppas att något av dessa ska stanna hos oss! 

Lite trist att kliniken har helgstängt, så hoppas att ägglossningen inte blir på en söndag eller måndag. Vi får se helt enkelt. Jag är glad att min kropp inte strulat med varken första blödningen eller första riktiga mensen efter äggplocket iaf! För nu vill jag inte vänta mer Glad

Tack för lyckönskningen Hjärta Spännade att det är dags för dig snart! Jag blev också överstimulerad och fick frysa allt, så typiskt hur det gör att allt bara drar ut på tiden. Är ocksp på ställe med helgstängt - såå stressande, I feel you! Håller tummarna att det kommer på rätt dag så ni hinner med en återföring innan sommaren Hjärta
  • Carina82
    ttcjuliaa skrev 2022-06-09 16:00:29 följande:

Håller tummarna för alla ruvare här inne! Snart är det dags. Är det någon som ska testa innan testdagen?

Jag hade äggplock för första gången idag. Vilken speciell upplevelse det var att ligga där och följa med på monitorn och höra embryologen ropa varje gång hon hittar ett ägg Förvånad Jag kände nästan ingenting under själva ingreppet men blev SKITRÄDD precis innan vi startade för jag hade bara tagit 10mg oxynorm på morgonen och fick ingenting mer där utöver bedövningen. Men det gick ju hur bra som helst. Alla i personalen som var med var så goa och pratade och skojade massa och tog verkligen tillvara på oss så jag tycker det blev en väldigt fin och minnesvärd upplevelse

8 ägg fick de ut. Återföring på tisdag om allt går som det ska Hjärta

Åh vad skönt att det gick så bra! Jag hade lite samma- var supernervös innan men sen gick det toppen, personalen på kliniken var så himla bäst! Kul att du får återföra i samma cykel, då odlar dom till dag fem antar jag? Heja heja! 

Vi ska smygtesta Oskyldig Testdag är 20e men min kille ska till USA den 17e, så vi vill verkligen få en känsla innan om det funkade eller inte funkade (inser att det finns en osäkerhetsfaktor om man tar tidigt test men du förstår Flört)
    Hejanonymhej skrev 2022-06-09 15:06:49 följande:

Hej igen!  Nu hoppas jag in här i tråden igen. Blev precis uppringda av kliniken vi går hos och ska börja med hormonstimuleringen idag kort protokoll Gonal-F 112.5 E. Jag ligger i risk för överstimulering därav låg dos. Är väldigt rädd för överstimulering och har nojjat upp mig själv helt. Ni som blivit överstimulerade, hur länge mådde ni dåligt och hur långt efter kunde ni göra FET? :)  

Ii så spännande! Jag hade också kort protokoll med gonal-F 112,5 pga risk för överstimulering. Men det gick ok, hamnade lite i gränslandet för överstimulerad eftersom jag mådde lite dåligt efter så blev totalfrys. Det visade sig mest genom att jag fick rätt många ägg och blev tvungen att stanna kvar lite längre på kliniken eftersom jag inte kunde kissa. Plus att jag hade rätt ont efteråt. Men var inte så farligt nu i efterhand, inser att 'riktig' överstimulering kan vara rätt rejält jobbigt - tur att det är ovanligt. Låter som att ditt protokoll är utformat så det inte ska ske, så tycker inte du behöver oroa dig Hjärta
Svar på tråden IVF 2022