• smulis85

IVF 2022

Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Super grattis!!! Hjärta Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra!
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-08 10:59:43 följande:

Är det någon av er förresten som fått nån plan hur ni ska sluta med lutinus? Om ni ska trappa ner eller sluta tvärt? Såg nått om lite biverkningar om man slutar tvärt så blev lite fundersam :)

Härligt att ÄP gick bra och spännande med återföring! Håller tummarna! 

jag har alltid fått sluta tvärt med lutinus och slutat redan några dagar innan testdag. mår alltid dåligt av dem, ont i magen och så rinner dem som tusan vilket inte är så skoj. 

• smulis85

ÄP igår här och fy vad det gjorde ont :( men 21 ägg blev de uttaget vilket är mer än dubbelt än de två gångerna tidigare. hoppas nu bara att det fins några ägg med bättre kvalitet än förra gången. Blir tyvärr totalfrys här pga att jag redan nu har vätska runt en äggstock så de är oroliga för överstimulering.

Men är super orolig då jag inte fått någon till frysen innan så Kanske inte blir nån fet heller om 2 månader. De ska odlas till dag 5-6 innan frysning så Får veta någon gång nästa vecka om nån klarat sig. Har fortfarande ont idag i magen så hoppas det är värt det till slut. 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-09 10:42:37 följande:
    Fy va tråkigt att det gjorde ont..
    Men det var ju bra att du fick ut så många när de ändå blev frys! Håller tummarna att många går att frysa Hjärta

När du slutat tvärt med lutinus så har du inte känt av nått heller då?
    Tack! Hjärta Nä inga bieffekter efter avslut mått bra så fort jag slutat med dem. 
  • smulis85
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-09 12:22:50 följande:
    Usch stackars dig förstår verkligen vad du går igenom. Fick också ut 20 ägg första gången och blev överstimulerad. 1 ägg kunde frysas i den gången  men det tog sig inte. På tredje ivf försöket hade vi ett ägg i frysen men den överlevde inte upptiningen . 
    Jag håller verkligen tummar och tår att då många ägg som möjligt överlever till frysen. HjärtaHar du fått besked än hur många dom blev befruktade?
    Tack! Ja de ringde och 15st blev befruktade så de är ju bra men som sagt är orolig över hur bra kvaliten är på dem Då jag inte fått några till frysen innan. 
  • smulis85
    1991februari skrev 2022-04-14 07:33:56 följande:
    Nu när vi väntar på återföring i juni så är jag plötsligt gravid!! Jag vågar inte ta ut något i förskott ännu med tanke på hur tidigt det är, men bortsett från den gången jag fick MA 2020 så har vi inte sett röken av ett plus. Jag är i chock!
    Men gu va kul grattis!! 
  • smulis85

Är så nedstämd nu av 21 ägg blev 15 befruktade men fick bara 1 till frysen Rynkar på näsan känns så tråkigt är vårt 3:e ivf försök. Men om de kunde frysa måste de väll betyda att ägget har bra kvalité i alla fall? 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 16:48:59 följande:

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökar med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

Fy va tråkigt att höra jag som verkligen hoppades när du ändå hade ganska högt hcg prov. Hoppas verkligen de inte är ett utomkvedshavandeskap kan Ju vara så att de är för tidigt att se på vul men låter ju tyvärr inte lovande med en så låg ökning :( 

Håller alla tummar och tår för dig massa med Styrke kramar <3 
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-05-14 10:04:58 följande:
    Det blev operation igår em och efteråt så valde ja att åka hem så nu är ja äntligen hemma Hjärta
    Ååå vad tråkigt att höra? Ta hand om dig nu och vila massa styrkekramar från mig Hjärta
  • smulis85
    Carina82 skrev 2022-06-15 10:01:28 följande:

Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha! Solig

Grattis vad roligt!!! {#emotions_dlg.flower} känns som de behövs lite plus i tråden nu ger oss andra hopp! 
  • smulis85

Imorgon ska jag sätta in mitt sista ägg som legat i frysen och sätter in i naturlig cykel. är jätte nervös över om jag verkligen haft ägglossning då kliniken Inte gör vul innan. Och jätte nervös över att tiningen ska gå bra. Obestämd 

sedan hade jag typ glömt att vi kanske inte skulle ha oskyddat sex denna månad haha så hade sex dagen innan positivt äl test sen kom jag ju på att jag får ju ägglossning. inte för jag tror att de kommer ske någon spontan graviditet men skulle ju vara typiskt Flört Bara de inte sabbar för ägget vi sätter in bara, de tror jag inte att de kan göra i alla fall. 

sista gratis försöket så vi hoppas verkligen!! 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-06-16 12:10:42 följande:
    Lycka till idag <3
    Vad händer om du inte haft äl och dom tinat upp ägget? För har man inte haft äl så kan man inte återföra eller vadå? Känns konstigt att dom inte gör ul innan.
    Jadu vet inte men slemhinnan var som den skulle efter äl så då antar jag att jag haft det! Ja lite konstigt tycker jag med  allt gick bra och embryot såg fint ut Glad så nu är man ruvar igen och testdag 29/6 
  • smulis85

Fy vad detta tar på krafterna när man inte ruvar vill man bara komma dit. Nu när man ruvar är man livrädd på ruvardag 3 idag och känner redan att detta kommer inte att gå Rynkar på näsan vaknade fören stund sedan och fick en värmevåg direkt när jag vakna vilket jag förknippar med att mensen komme att komma inom en vecka. Har molande värk typ hela tiden och ont i ljumskarna. Igår började jag gråta 2 gånger utan anledning tro nu de var för att jag någonstans viste att ägget inte vill fästa. 

ursäkta svamlet men vill verkligen bara ge upp nu! 

• smulis85
    Hejanonymhej skrev 2022-06-17 13:40:27 följande:

Vi va på nytt ultraljud idag efter vår första behandlingsstart förra torsdagen. Fortfarande bara två äggblåsor som vuxit till sig så vi får avbryta behandlingen. Läkaren valde dock att konvertera oss till insamination på måndag så ska ta ovitrellen imorgon och sen hoppas på det bästa. Skönt att ha liten gnutta hopp kvar, och att behandlingen inte va förgäves. Har ju stopp i ens äggledaren men en äggblåsa på vardera sida just nu så hoppet är det sista som sviker.

Känns jävligt tråkigt att vi blev avbrutna och kliniken vi går till via regionen stänger också under juli så hoppas på nya tag i augusti med en ny behandlingsplan. Solig

Stort grattis till alla som fått Plus senaste!!Hjärta

Tråkigt att stimuleringen inte gick vägen men ändå bra att ni får göra en insemination! Hoppas på att de fungerar håller alla tummar och tår för er! 

Noran89 skrev 2022-06-17 11:33:02 följande:

Mitt test i onsdags var negativt Rynkar på näsan
    Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Tråkigt med negativt test  massa kramar till dig! Ja alltid dessa frågor som man bokar för vart man än är i cykeln. Hade du fått nån blödning? 
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-19 19:26:54 följande:
    Förstår verkligen vad du menar och hur du känner! Jag är på rd5 och har också en märklig molvärk och det drar lite mot ljumskarna. Detta är första gången för mig så vet inte hur det ska kännas men allt kan ju bero på lutinusen verkar det som. Jag är också helt svajig i humöret, jag brukar aldrig vara såhär känslig. Började gråta på jobbet i fredags för att det var lite stressigt på slutet av dagen och jag bara orkade inte det så jag bröt ihop. Och det första mina kollegor frågar är "är du gravid?". I wish Gråter (har inte sagt till någon att vi håller på med ivf).

Men vi får bara försöka vara starka! Det enda som är säkert är att ingen kan stoppa tiden, förr eller senare så kommer vi att få veta. Jag har sysselsatt mig hela dagen med att googla 'hur tidigt plussa med blastocyst' och virkmönster till bebissaker Solig
    Ja fy för all känningar man har jag har ju inte ens lutinus och skylla på går på min vanliga cykel utan extra hormon. Mina ljumskar drar inte bara utan har konstant molande eller på kvällen om jag gått mycket typ träningsvärk eller trötthetskänsla i ljumskarna så jag knappt kan gå Obestämd

ja Som du säger bara att vänta och se! 
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 09:01:41 följande:
    Men då är det väl ett gott tecken! Har en känsla att det kommer gå vägen för dig och hoppas verkligen det! {#emotions_dlg.flower}

Jag har mått ganska dåligt sen igår, hungrig men mår illa när jag äter. Det tar liksom bara stopp. Älskar banan i vanliga fall men lukten är för intensiv. Men det var blod på pappret på morgonen idag så jag vågar inte hoppas för mycket. Har BIM idag. 
    Tack! Tråkigt att höra att du Hade blod på papperet men många blöder ju när de ska ha mens och ändå är gravida så hoppas de är så för dig {#emotions_dlg.flower} nått mer blod som kommit? Du har tjuvtestat nått? 
  • smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-21 19:57:14 följande:
    Det har inte kommit något mer färskt blod men lite brunt på lutinuspinnen vid 16-tiden. Jag har testdag om en vecka men tror jag vill göra ett imorgon. Är det för tidigt att göra ett på rd8?
    Hur mår du idag? Har du testat än? 
    Kan ju vara av lutinus du blöder och bra att de är brunt. Har också testdag om en vecka och en dag. Man kan absolut få ett plus rd8 men de kan också komma senare jag ska testa rd9 tänker jag då jag skulle ha haft min mens. är Fortfarande öm men inte lika som i går men drar väldigt mycket inljumskarna nu ikväll. 
  • smulis85

Oj vad jag är otålig! går upp och ner med ömmandet i ljumskarna och börjat i magen nu med och den är helt uppblåst. åkte Och köpte test så klart och det blev ett ganska klart PlusFörvånad kan inte tro de men nu börjar ju rädslan för kemisk graviditet eller mf suck. Kan aldrig riktigt vara glad. 

• smulis85
    ttcjuliaa skrev 2022-06-22 19:28:17 följande:
    Men jaaaaa! Grattis till er!! {#emotions_dlg.flower}

Vet ni, jag testade också idag och det blev ett solklart plus här också! Herregud, har haft så mycket på jobbet idag men har inte kunnat sluta le Solig
    Men ååå grattis till dig med vilken lycka!!! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF 2022