• smulis85

IVF 2022

Jaha då var jag också ruvare. men inte allt för hoppfull då mina embryon delar sig långsamt så de har dålig kvalitet Obestämd så de förde in 2 på en gång för att ge oss en liten chans, inga till frysen alltså. 

• smulis85
    Snöoväder skrev 2022-02-12 21:47:29 följande:
    Kul att du får ruva nu, men kanske inte det man vill höra om sina ägg..
    Men för att ge dig lite hopp, de sätter bara in embryon om de tror att det finns en chans och att ni även att få två tillbaka Jan ju också öka chansen! 
    Försök tänk positivt Hjärta
    Tack för peppen! Hjärta Ska försöka vara positiv kanske för en gångs skull har lite tur och de blir tvillingar ;) 
  • smulis85

Tror jag kanske har fått ett plus men väldigt svagt är
    bara på ruvardag 6 så allt kan ju hända 

• smulis85
    Skogslyckan86 skrev 2022-02-19 15:59:43 följande:

Nu har jag börjat få en blödning så även denna gång blev ett misslyckande. Känner mig så jävla infertil och som ett mänskligt misslyckande. Nu ska jag alltså genomlida två menscyklar tills jag kan få göra ännu ett vidrigt äggplock Rynkar på näsan Jippi så kul. Det enda jag hoppas just nu är att mensen drar i gång ordentligt så jag får supa ner mig. Tyvärr. 

Så tråkigt att höra :( förstår vad du menar känner mig också helt misslyckad! blev troligtvis ett nytt äggplock här också då testen är negativa idag så en ny kemisk graviditet var mitt plus så surt! Kan vi heja på varandra efter nästa mens kanske om man får starta då :) 
  • smulis85

Grattis Hannabelle! 

själv Börjar jag min 3:e ivf igår, denna gång med menopur full dos på 450. har haft gonal-f de två första gångerna, har varit svårstimulerad så fått tagit sprutor ganska länge och äggkvaliten har varit dålig. Hoppas på att menopuren kan hjälpa med bättre ägg. 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-03-26 12:36:56 följande:
    Hur stor dos har du haft på gonalen innan? 

Jag hade 125 i 7 dagar sen 175 i 5 dagar men de hände lxm inget.. 

Nu kör vi 175 från start så får se på måndag vad de visar, men känner inget så antar att de skiter sig nu med. 

första omgången tror jag jag fick 175 som höjdes till 250
    andra omgången körde jag 325 om jag mins rätt. fick ut 8 ägg första gången 5 befruktade men bara ett okej som sattes in på dag 5. Andra gången fick jag ut 9 ägg varav 9 befruktades men inget direkt bra så fick 2 som inte var så bra insatta på dag 5 för att få en liten chans. 

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 12:56:50 följande:

Nu har jag vart på ul! 

Jag hade rätt många men dom va mellan 8-12,5mm så nu blir de höjning till 200 och nytt ul på Tors. Han sa att de skulle bli plock i början av nästa v så hoppas innerligt att dessa nu växer till sig. 
    Annars blir de att avbryta och börja på 200 i nästa cykel, men de sa han va lite riskabelt eftersom ja har bra äggreserv.

Håller tummarna för att de växt på sig ordentligt! 

• smulis85

Asså fy vad menopuren svider kände inte så med gonal-f fy!!! känner Också redan av äggstockarna så hoppas på att de är ett gott tecken på att det händer mer där inne nu. Min mage är också ur balans så kan ju vara därför också! Nån mer som haft menopur och känt så? Även illamående och huvudvärk har jag haft till och från idag. 

• smulis85
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-28 22:17:31 följande:
    Jag mådde fruktansvärt dåligt av Menopur under hela behandlingstiden tyvärr, efter andra behandlingen på menopur pratade vi med läkaren och han bytte då till gonal-f som gick hur bra som helst, var så stor skillnad för mig. Hoppas att biverkningarna blir värt besväret och att du får bättre resultat av Menopuren iställetHjärta
    Tack! Okej ja jag hoppas verkligen det ger resultat när man ska må så här mådde också bättre av gonal-f Nästan inga biverkningar alls. 
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-03-28 22:23:29 följande:

Smulis85- tack :) när har du tid till vul?

Har tid på fredag så får vi se om behandlingen hjälpt idag känner jag mig som en ballong så hoppas på en del äggblåsor i alla fall. 
Svar på tråden IVF 2022