• smulis85

IVF 2022

Loppan1994 skrev 2022-03-29 20:14:37 följande:
    Håller tummarna för dig Hjärta
    Jag lyckades träffa ett blodkärl med gonalen nyss och jäklar vad de blödde.. 
    men fydå har jag aldrig gjort kanske möjligtvis en liten droppe nån gång. Hoppas du slipper de nästa gång. jag har fått ett stort blåmärke på en sidan så har säkert träffat nått där men som inte blödde ut. 
  • smulis85
    Noran89 skrev 2022-03-30 05:56:42 följande:
    Då var testdagen här och jag blir inte klokare, jag tycker mig se två streck...ska nog ta ett till imorgon eller om några dagar. 
    Oj ja den va knepig ser ett streck helt klart men är så långt åt sidan eller ska det sitta där? 
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-03-30 20:19:00 följande:

Smulis85- ja ja såg nu när ja skulle spruta att jag har ett jätte fint stort blåmärke där nu och ett mindre på andra sidan haha.. ja de måste du gjort då Tungan ute

Hur mår du nu då?

Nja si så där spänner väldigt mycket över äggstockarna och jätte gasig haha. nervös över att se resultatet imorgon om jag har fler äggblåsor nu eller inte. Hur mår du själv? 
  • smulis85
    Noran89 skrev 2022-03-30 23:00:22 följande:
    Ja jag tyckte också det, det här var ett test från testlagret som jag fick från Livio, har aldrig kört med det tidigare. När det hade torkat lite såg det lite mer rosa ut, och linjen syntes om man inverterad bilden (eller vad det heter). Tog ett till test på eftermiddagen bara för att jag är nyfiken, ett från graviditetskollen, där blev ett ljust rosa streck men bleknade när det legat till kvällen..men det kanske dem brukar göra? Ska ta imorgonbitti med för att se om det blir starkare, och om inte tänkte jag nog ringa Livio och höra hur jag ska tänka :) vill ju inte få för höga förhoppningar men andra testet var verkligen svagt positivt..inte bara inbillning som så många gånger förr.
    Gravidkollens kan faktiskt blekna med tiden vid mitt första mf så försvann till och med strecket efter ett tag på de testen för mig. Så håller tummarna!!! hur gick det imorse? 
  • smulis85
    Noran89 skrev 2022-03-31 21:30:27 följande:

Ja det blev samma imorse, svagt streck..båda är nu helt blanka medan testlagrets från igår morse fortfarande visar svagt. Ringde till Livio imorse och de släckte inte hoppet helt, var nästan tvärtom, att bekräftade att det inte är ovanligt att man blöder i början och har molvärk. Ska ta ett nytt test på mändag och sedan höra av mig till dem igen...denna eviga väntan!

Håller tummarna för dig att de är ett litet frö som gror där inne! Hjärta
  • smulis85
    Hopplöstattkommapå skrev 2022-04-01 13:11:16 följande:

Oj vad jag håller tummarna för alla er som ruvar och hoppas! 

För vår del så är det start i april, så snart mensen kommer. Men kliniken sa också att det kan hända att vi inte får starta, och måste vara beredda på det. Är det många av er som fått vänta? 

Det är vår första IVF-omgång så är helt novis på detta. Känns så spännande och nervöst på samma gång. 

Har skickat sambon på apoteket för att hämta ut alla sprutor nu. Hoppas dom finns inne. 

Spännande med första ivf:en! första gången jag skulle ringa in för start så fick jag inte starta den månaden pga av många i kön men sedan har jag fått startat varje gång med en mens emellan försöken. Ser säkert olika ut i olika kommuner. Lycka till håller tummarna för att du får starta! 
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-01 13:56:29 följande:

Smulis85- jo det är väl helt ok! Spänner lite i magen. Men vul igår visade bara 1 bra blåsa resten mellan. 10-12.5 så ska tbx på måndag 

Okej ja de är inte konstigt att de spänner här var ganska många äggblåsor på mig, är på snudden på att kanske bli överstimulerad och det  kanske får bli totalfrys då. Har också vul igen på måndag och sedan äggplock onsdag eller torsdag.  
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-04-01 14:39:34 följande:
    Åh okej, men var dom inte tillräckligt stora för dig heller idag?  På mig kunde han bara se 10st och 2 av dom blir nog för stora sa han 
    Jag vet faktiskt inte hur många de var eller storlek får aldrig den infon. men de tyckte inte att de skulle ägglossning innan måndag i alla fall. Dock tidigare än nån gång förut för oss. 
  • smulis85
    Islandinthesun skrev 2022-04-02 08:04:05 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst och jag testade svagt, svagt positivt.

Samma dag som förra gången som dock slutade i missfall. Hoppas och ber att det går hela vägen den här gången.

Härligt grattis ser ett streck där håller tummarna för att de blir starkare Skrattande
  • smulis85

Så då har jag varit på vul igen och har många fina äggblåsor men de vill att några till ska gro några dagar mer så ÄP på fredag blir det här!

Hade min vanliga läkare idag och hon tyckte inte alls de var nån oro till överstimulering så det va skönt att höra Skrattande

Svar på tråden IVF 2022