IVF 2022
Av våra 6 embryon så är det ett som har utvecklats lite bättre, så det fick jag tillbaka idag! Så nu ruvar jag
De andra 5 odlas vidare och hoppas att någon går att frysa.
Av våra 6 embryon så är det ett som har utvecklats lite bättre, så det fick jag tillbaka idag! Så nu ruvar jag
De andra 5 odlas vidare och hoppas att någon går att frysa.
Ja jag ringde och de tyckte de var märkligt Och sa bara att jag skulle komma imorgon som planerat så får de ta ställning till det då. Har fått högt från början 250 Gonal-f då jag svarade dåligt förra gången.
läste igenom tråden tråkigt att du fick avbryta din behandling är rädd för att jag också får göra de. Rena rama berg och dalbanan det här med att försöka bli gravid!
Snöoväder- åh va kul!! Hoppas verkligen det tar sig nu
Lycka till med ruvningen! Förstår om du inte klarar av att vänta till testdag vem gör de ;)
här har de gått både bra och dåligt. Bra är att min slemhinna ser bra ut fastän jag blöder. Dåliga är att jag bara har 4 äggblåsor. Så nu öka vi dosen till 325 några dagar till nytt vul på tisdag. Sedan äggplock troligtvis på fredag.
Jag hoppar gärna in här. Efter 1 års väntar blev vi äntligen godkända för ivf behandling. Första ansökan blev vi nekade, sen behövde vi vänta i 6 månader för att skicka in remissen på nytt. Detta år kunde inte starta bättre för oss, vår remiss blev godkänd första veckan i Januari och idag var vi på första mötet för ivf :)
Lycka till med sprutorna ni tar, jag kommer få gå en kurs för de. Är det lätt att förstå eller ska man be de upprepa infon?? Är så rädd att göra fel!
ja man behöver ju bara ett bra ägg men känns lite snopet att de inte blir fler. Ja skulle vara skönt med nått till frysen också för mitt förra äggplock gjorde jätte ont grät hela tiden. Satte du in ett 3 dagar eller 5 dagars ägg?
Smulis85- skönt att det såg bra ut! Va dina 4 bra storlek nu?
fick samma smärtstillande som du, fick även höra av hon som kom och berättade hur många ägg vi fått ut att oj va mycket morfin du fick stackare gjorde de ont. Kan säga att jag inte kände morfinen ett enda dugg blev absolut inte trött.
ååå håller tummarna så spännande att ruva! tänkte nästan testa ut ovitrellen nästa gång då jag tyckte jag fick ett streck ruvardag 6 med min 5 dagars men sen var de blankt. så kanske testade för tidigt tänkte jag.
Har ni som gjort äggplock fått lugnande innan? Och hur har ni reagerat på morfin?
Jag skulle inte precis säga att jag har hög smärttröskel, hyfsat smärtkänslig (om det inte handlar om hästrelaterade skador, då verkar jag kunna tåla hur mycket som helst ).
Spolningen av äggledarna gjorde i sig inte ont, men den satans ballongen de blåste upp fick jag nån jävla kramp av som gjorde skitont, kroppen slog på reptilhjärnan och gick in i något slags panikmode. Liknande hände när jag skulle dra bort en tand en gång, bedövningen i tandköttet kändes ju såklart men hanterbart, men kroppen fick någon flipp och började pumpa adrenalin av fasen så att jag hyperventilerade och grät trots att jag ju egentligen inte var så orolig.
Således känns kanske lugnande inför ett ev äggplock som en bra idé. Men jag har verkligen ingen aning om hur man ?brukar? reagera på lugnande, eller morfin heller. Det tyngsta jag har tagit i smärtlindringsväg är liksom citodon en gång? vad kan jag vänta mig?