Inlägg från: norrsken91 |Visa alla inlägg
  • norrsken91

IVF 2022

HannaIsabell skrev 2022-03-10 11:43:17 följande:

Hej! Kom just hem från äggplock och det blev 8 ägg även för oss. Det var verkligen över förväntan eftersom det på ultraljudet i måndags bara var 5 av 8 som var tillräckligt stora. Nu ska vi bara se hur det går med befruktningen imorn.. sen blir det insättning antingen på sön eller tisdag. Min sambo fick inte vara med på uttaget, i Gbg har de inte släppt restriktionerna på Livio än. Men det gick bra tycker jag, det som typ gjorde mest ont var när de satte infarten i armen. Nu ligger jag på soffan men känner knappt något.
    Men så kul att alla era 8 blev befruktade!! Var det lör ni hade insättning? Får ni reda på hur många som kan frysas på lör också?

Men vad bra! Skönt att du inte har så ont heller. Jag tog 2 Alvedon på kvällen samma dag som mitt plock efter det har jag inte behövt något mer. Även börjat med Cyclogest, fick du samma eller lutinus? Ja vi har insättning på lördag och då får vi svar på hur det blir med frys, väldigt dåligt påläst om det så vet inte hur det fungerar alls vad som gäller om de kan frysas eller ej.  Hoppas tiden går fort för dig nu, tyckte det var svårt att fokusera på annat innan man fick samtalet dagen därpå? :) 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-11 21:25:24 följande:
    Hej igen! Får helt ta tillbaka det jag sa igår ang ingen smärta.. inatt kom smärtorna i magen som sedan avtog igen men nu på kvällen eskalerade det med hög feber. Varit helt sängliggande i några timmar nu men lyckades få tag på livios jourläkare som skrev ut antibiotika. Det verkar som att jag är den 1 på 1000 som fått en infektion i livmodern, typiskt.
    Fick iaf besked i morse att 5 av 8 ägg blivit befruktade så det känns helt ok. vi ska höras på måndag och så får jag väl se vad de säger om färsk återföring i den här cykeln.
    Jag började med Lutinus idag.
    Hur går det för dig? Laddad inför imorgon? :)
    För mig har det gått pannkaka idag.. På eftermiddagen fick jag fruuuuktansvärda smärtor i högra äggstocken. Så varit på akuten från 16-21 :( De visade på överstimulering grad 1. Ingen vätska i buken men äggblåsor som var runt 7 cm. Den gynekologin pratade med någon annan och kom sedan tillbaka och sa att det var okej med insättning imorgon men att jag sedan ska på uppföljning på måndag och börja med fragminsprutor. Vi ska börja vår resa 5-6 ner till Falun imorgonbitti och det känns som vi får vara beredd på att toralfrysa. Finns ju inget nummer att få tag på dom på helgen, så korkat att vi inte frågade om detta innan. Folk lär ju kunna bli sjuk helger hur gör man då? Så nu känns allt lite ovisst.. Har ändå totalt 70 mil i bil imorgon. 

Otur med infektion men skönt med antibiotika, hoppas det vänder snabbt! Krya på! 
  • norrsken91
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-12 15:16:27 följande:

Dagen blev inte som tänkt.. Vi fick 1 ägg till frysen från förra månadens hormonbehandling (nr 3). Ultraljudet igår visade 12 mm slemhinna och gulkropp så allt tipptopp. Hade tid kl 12 idag på Carl von Linné men 2 timmar innan ringer de och meddelar att ägget inte klarade upptiningen. Känner hopplöshet och totalt knäckt. Nästa vecka får man väl fundera om man ska orka sätta igång en ny hormonbehandling om ca 10 dagar igen.. Rynkar på näsan

Det var tråkigt att höra! :( Var det din första behandling? Tappa inte hoppet men förstår det känns skit. Lycka till om du kör igång igen. Jag tycker du ska göra det även om det känns tufft nu. Kramar! 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-03-12 09:48:49 följande:
    70 mil! Åh hjälp! Verkligen konstigt att ni inte fått nåt journummer, känns ju som en uppenbar grej så här i efterhand  <3 (men fullt förståeligt att ni inte tänkte på det)
    Ja.. som tur är gick allt bra. Vi åkte ner och pratade med honom innan insättningen om vad som hänt. Han kikade men sa dock att det var lugnt. Visst att det var lite vätska blandat med blod men inga mängder berodde förmodligen på att någon äggblåsa gått söner och runnit ut därför jag hade ont. Så insättning blev det utan problem, fick även redan på att 2 ev 3 ska frysas ner. Nu är vi på ruvardag 1 och känns helt sjukt. Bara hoppas på det bästa! Hur går det för dig? 
  • norrsken91
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-14 16:30:29 följande:

Tack norrsken91 för din omtanke. Hjärta
    Har genomgått 3 hormon behandlingar som tyvärr inte har gett några ägg till frysen förutom denna som inte överlevde upptiningen. Blev nog extra besviken denna gång då de fick ut 20 ägg, 16 blev befruktade varav 1 sattes in. Av de 14 klarade sig tyvärr endast 1 till dag 5. Och det var tyvärr den som inte klarade upptiningenGråter

Men vi kommer säkert att sätta igång med en ny hormonbehandling om inte denna månad så nästa nu när man har fått smälta allt.Solig
    Tyvärr måste vi också ta ekonomin i beakting då vi står för alla kostnader själva. Skrikandes

Oj 20 st, jag förstår, man tror såklart att man ska få många till frys vid så många ägg kan jag tänka mig. Klart det måste kännas hemskt trist när utfallet blir som du skrev :( 

Ja inte är det billigt.. vi bekostar vårt också själva. Var de 3 behandlingarna som ni genomför landstingsfinansierade eller har ni betalt för dem? Hoppas verkligen att läkaren ni har kan gå igenom och se om man kan byta ut något läkemedel eller justera doser så det verkligen lyckas nästa gång. Önskar er all lycka med hur ni än gör. 
  • norrsken91
    Noran89 skrev 2022-03-14 15:24:40 följande:

Vårt ägguttag idag gick jättebra :D 
    5 ägg fick vi ut ^^ vilket dem tyckte var alldeles lagom, imorgon får vi veta hur det gått för dem och när återföring blir, de trodde ev onsdag eller torsdag :D 
    Det var tur att jag bad dem ge mig små doser smärtlindring/lugnande då jag på en liten dos blev ganska onykter xD men kände bara av första sticket och lite molande ca 30min efter. Allt gick så oväntat fort! Nu är det bara att hålla tummarna för de små rackarna ^^ 

Hejja vad skönt! :) Håller med om att det gick sjukt fort.  Hoppas på fina besked imorgon nudå! 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-15 16:44:52 följande:
    Hej!
    Nu har jag fått en blastocyst insatt! :)
    Jag fick ju feber, ont i magen och blod i urinen i helgen men på söndagen mådde jag rätt bra igen så läkarna tyckte att vi kunde köra på med insättningen. De tror att man råkat punktera urinblåsan under ägguttaget.. inget allvarligt men behövde antibiotika.
    Av våra övriga 4 ägg är 1 redan i frysen och övriga 3 får vi brev om i nästa vecka. Hade knappt vågat hoppas på något till frysen så det känns väldigt skönt!

Hur går det för er? Har du fått svar på hur många som kunde frysas Carina?

Och norrsken, hur känner du dig efter lördagen? När kommer du testa?
    Vilken otur.. men bra med antibiotika så du blir kry fort :) Jag väntar ivrigt på posten med besked om frysning, vet att 2 är fryst men kunde ev bli fler. Det här med ruvardagar är ju sjukt, man försöker att inte fundera men när man kommer hem efter jobb är det lätt att börja googla. Är på ruvardag 3 idag och känner typ ingenting mer än ömma bröstvårtor. I söndagskväll hade jag rejäl molvärk men den har avtagit. Har testdag i slutet av nästa vecka. Velar fram och tillbaka om man ska testa tidigare eller inte, min man vill inte det. Har dock läst att man ev kan se positivt resultat snabbare med en 5 dagars blastocyst. Om jag ska testa tidigare blir det på söndag för då bör Ovitrellen ha gått ur kroppen. Hur känner du? Kommer du hålla dig? 
  • norrsken91

Vi fick vårt besked nu att 3 klarade sig till frys, blev så himla glad att jag tänkte att jag lika gärna kan ta ett av alla tusen gravtest jag har på lager bara för att. Och vad händer, det blir två streck? Jag är bara på RD4 så vågar verkligen inte tro eller hoppas på det ännu. Är 12 dagar sedan jag tog Otrivelle så den kanske spökar. Ångrar typ att jag testade mig nu. Ska vänta tills fredag  och se om det ökar tills dess.

• norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-16 19:10:06 följande:
    Åååh! Förstår din känsla, hade tänkt likadant om det var jag för att inte hoppas på för mycket, men ägget bör fästa redan efter 1-2 dagar och sedan börja producera hcg så om jag får gissa tror jag INTE det är ovitrellen :) håller tummarna!

Vi har testdag 26 mars och min sambo sa samma sak, vi ska inte testa innan.. men vi får väl se. På ett sätt tycker jag det är skönt att vänta, känna efter lite och ta det lugnt. Just nu är jag väldigt svullen men det har jag varit sedan morgonen innan insättningen, så antagligen pga infektionen.
    Kul vi har testdag nästa samtidigt, vi har nästa fredag. Hur går det med infektionen blir du bättre? 
  • norrsken91

Ruvardag 6 och mer symptom som tilltagit, tog därför ett  test mitt på dagen. Clearblue, superstarkt plus direkt. Tog även ett digitalt som visade 2-3 veckor. Tycker nästan det känns läskigt att plussa så starkt så tidigt? Vår testdag är ju först om 1 vecka. Mycket kan hända tills dess förstås, vågar inte jubla av glädje även fast det känns underbart. Bara hoppas nu, håller även tummarna för alla er andra som ruvar eller håller på med behandlingar. :) 

• norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-18 20:08:16 följande:
    Men så roligt!! :) 
    Jag tror bara det är positivt att få så starkt test redan nu, mycket gravidhormoner i kroppen! Vad känner du för symptom?

Jag mår bra nu, helt återställd och inte svullen längre. Är på ruvardag 3 och känner inget särskilt. Får väl se hur länge jag väntar med att testa, men känns tveksamt att jag väntar ända till 26e.

Grattis till så många i frysen Carina! När får du göra insättning?
    Jag funderar på när vi får sätta in vårt frysta om detta inte tar sig, måste man vänta en cykel eller kan man köra på direkt är frågan..

Förhoppningsvis! Har fryst mycket på kvällarna vilket jag gjorde med första barnet också samt är täppt i näsan. Sedan har jag fått tydliga ådror på brösten, kan knappt hålla mig vaken efter 21 och har molande värk som att det drar. Det sistnämnda kom dock först igår. Kände samma värk dagen efter insättning men sen har RD2-RD5 knappt märkts förens igår då det tilltog. 

Vi hade ju tänkt vänta men jag är alldeles för nyfiken och tycker testningen är lite av tjusningen! Skönt att du mår bättre, lycka till vid test :D

• norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-18 20:08:16 följande:
    Men så roligt!! :) 
    Jag tror bara det är positivt att få så starkt test redan nu, mycket gravidhormoner i kroppen! Vad känner du för symptom?

Jag mår bra nu, helt återställd och inte svullen längre. Är på ruvardag 3 och känner inget särskilt. Får väl se hur länge jag väntar med att testa, men känns tveksamt att jag väntar ända till 26e.
    Kom att tänka på, din testdag är tidigare än mig. För visst blir din testdag på RD11? :) Min är ju iofs RD13 så skiljer bara två dagar. Hade du också fått ett 5 dagars insatt? 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-21 07:21:22 följande:

//

Ja.. vad tror ni om morgonens test? Rd 6 Med rfsu vanligt test. Jag blir inte riktigt klok men kanske lite lite starkare än igår. När man väl börjat testa blir man ju lite besatt Tungan ute

Ser också 2!! Grattis vad kul :D
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-21 07:21:22 följande:

//

Ja.. vad tror ni om morgonens test? Rd 6 Med rfsu vanligt test. Jag blir inte riktigt klok men kanske lite lite starkare än igår. När man väl börjat testa blir man ju lite besatt Tungan ute

Kan tillägga att jag tog ett clearblue vanligt som blir plus på RD6 och det blev extremt starkt samtidigt som min sådan RFSU sticka såg likadan ut som din, så enligt vad jag märkt är RFSU stickorna lite svagare. 
  • norrsken91
    Loppan1994 skrev 2022-03-21 12:00:57 följande:

Vi ska äntligen få börja på sprutomgång nr 2 ikväll! Men glömde fråga visst är de kl 20 man ska ta? Tungan ute

vi körde 19! Fick välja ?kvällstid? själv bara man följde den tiden resten av behandlingen :) Lycka till!
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-03-23 20:11:00 följande:
    Morgonens test på rd8 :) nu vågar vi tro på det!
    Nu ska man bara försöka att inte oroa sig i 8v framöver.
    Åh Grattis :) Jaa jag har redan börjat nojja över testdagen på fredag att de ska ha sjunkit eller så då jag hade så extremt starkt på dag 7. Inte känt några symptom alls på några dagar nu, usch hemska tanke. Vi får försöka tänka positivt och inte fundera så mycket men lättare sagt än gjort haha! 
Svar på tråden IVF 2022