Inlägg från: norrsken91 |Visa alla inlägg
  • norrsken91

IVF 2022

Hej, vänder mig till er om någon sitter på information. 

Vi ska starta vår IVF Behandling imorgon måndag, men har precis fått veta att min svärmor testat positivt för covid. Vi var där och sov över en natt i helgen så har ju med 100% exponerats för smittan. Tagit 2 vaccinationer och vet inte om att jag haft det tidigare. 

Ska givetvis ringa kliniken imorgonbitti och rådfråga skulle kännas så surt att inte starta som planerat pga av detta. Tog ett test nu som var negativt men känns lite tidigt ännu. Tänkte om någon av er vet något om behandling med pågående covid infektion?

• norrsken91
    Carina82 skrev 2022-02-20 20:00:35 följande:
    Hej, vilken dålig timing :( Jag tror dom avbryter om du fått bekräftat när det är dags för undersökning, dom kan ju inte riskera bli smittade. Men samtidigt är du ju inte bekräftat smittad ännu, tror vi alla har blivit exponerade för smitta ett antal gånger under de senaste åren; bara det att du VET att du blivit det. Kanske kan du fråga om det är möjligt att börja behandlingen och se vad som händer, första undersökningen är ju inte på en vecka eller så. Men i så fall; dubbelkolla så ni - om det behöver avbrytas- inte använt upp 1 av era 3 försök (om det är regionsfinansierat). Lycka till <3 Jag börjar min behandling på onsdag så om du börjar kan vi följas åt :) 
    Tack för ditt svar. Får ringa kliniken och rådfråga. Förhoppningsvis får vi köra på så länge man är frisk.  Roligt att följas åt :) Vi bekostar 3 försök själva då vi har ett barn sedan tidigare och iom det inte får hjälp från regionen. Lycka till till dig också <3
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-02-20 20:00:35 följande:
    Hej, vilken dålig timing :( Jag tror dom avbryter om du fått bekräftat när det är dags för undersökning, dom kan ju inte riskera bli smittade. Men samtidigt är du ju inte bekräftat smittad ännu, tror vi alla har blivit exponerade för smitta ett antal gånger under de senaste åren; bara det att du VET att du blivit det. Kanske kan du fråga om det är möjligt att börja behandlingen och se vad som händer, första undersökningen är ju inte på en vecka eller så. Men i så fall; dubbelkolla så ni - om det behöver avbrytas- inte använt upp 1 av era 3 försök (om det är regionsfinansierat). Lycka till <3 Jag börjar min behandling på onsdag så om du börjar kan vi följas åt :) 
    Hur har det gått för dig började du igår? :) Jag har tagit sedan i tisdags, bemfola 150. Ska på ultraljud på måndag. 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-26 21:52:14 följande:

Hej alla, 
    Hoppar in som ny här. Tog just min första spruta gonal-f, dos 225, så låter som att jag fått en ganska hög dos efter att ha läst vad ni andra skriver. Kanske pga mitt lite låga amh..
    Jag har ett barn sedan tidigare som blev till på andra försöket så vi var inte helt beredda på att det skulle bli så mycket svårare med ett syskon. 17 försök utan några som helst resultat hann vi med innan vi nu fick påbörja vår första ivf på livio. Efter mycket funderingar så bestämde vi oss för att köpa ett paket med 2 försök. Hur har ni andra gjort som gör ivf privat? Ett försök i taget eller köpt paket?

Hej, det med dosen har nog med AMH som du säger. Jag startade med Bemfola 150 dos i tisdags. Tyckte då det lät lite men jag har högt i AMH så är säkert därför. Har också ett barn sedan tidigare hon är 2,5 år nu och trodde inte syskon skulle dröja då det gick fort med första.. vi har som dig 18 försök bakom oss tills vi bestämde oss för att finansiera det privat. Var på utredning i januari och kör första starten nu, hos Livio. Köpte paketet med 3. Velade fram och tillbaka men kände ändå att vi ville safea upp! Visste inte ens att det fanns 2 försök att köpa? Vad fick du betala för 2? På vår klinik är 1 försök 36.000 kr och 3 försök 72.000 kr. Får hålla tummarna för oss nu :) 
  • norrsken91
    Carina82 skrev 2022-02-25 22:58:34 följande:
    Åh vad skönt att du fick sätta igång och verkar ha klarat dig från Corona <3 Jag tog första sprutan idag, blev oväntat påverkad av situationen: fick typ panik och nån slags blackout, vet inte alls om jag tog den rätt aa (men den stod på 0 när jag tog ut den så kan rent objektivt inte bli hur fel som helst)! Jaja förhoppningsvis blir det här en vana också! Hur har det känts för dig? Jag fick gonal-f, undrar vad skillnaden är mot den du fick hm! Spännande det här :)
    Ja det känns skönt att vara igång. Förstår känslan, första sprutan var sjukt nervöst. Du har säkert gjort rätt :) På Bemfola är det lite annorlunda, vet faktiskt inte varför jag fick just den. Ska fråga det framöver. Är inne på sprutdag 5 nu och känner att det gör lite ont eller ömmar i äggstockarna på båda sidor, i övrigt har jag huvudvärk man vet ju inte alls hur eller vad som ska kännas men hoppas såklart att det händer något. Blir ultraljud på måndag. Lycka till både till dig och alla andra i gruppen :)
  • norrsken91
    Izza8511 skrev 2022-02-27 10:44:18 följande:

Snälla tjejer jag blir tokig.
    Någon som ser något eller är det bara jag? 

Bilderna är från ruvardag 5,6 och 7
    Den längst ner är från idag

Jag ser! De högst upp tycker jag syns mest. Får hoppas att det blir starkare. När har du testdag? :)
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-27 20:13:50 följande:
    Hej!
    Oj, det är dyrare på Livio i Gbg. 3 försök 82000kr, 2 försök 62000kr och ett försök 42000kr. Vi velade helt sjukt mycket mellan 2 och 3 försök men till slut fick det bli 2 men vi är inställda på att få lägga till mer senare om det behövs. Men 82000 kändes lite väl just nu.. och jag fick lite ångest av att tänka på OM det skulle gå på första så har vi betalat 40000kr för mycket.

Fick ni något svar om vad som kan vara orsaken under er utredning? Allt såg bra ut för oss förutom att de trodde jag hade ett par polyper i livmodern, så de gjorde typ en skrapning av livmoderns insida. Men de sa att det antagligen inte var något som störde och som skulle göra någon skillnad och så verkar det ju.
    Vår son var bara 6mån när vi började försöka, så det känns sjukt att man 15 mån efter att ha blivit gravid första gången bara skulle ha blivit infertil..
    Strax dags för spruta 2, känns bra iaf! Tänkte försöka ta den själv ikväll. Har du lagt till spruta nr 2 nu? Är det fyremadel?
    Ojdå trodde inte de var så stor skillnad när det är samma bolag, jag förstår hur du tänker. Är mycket pengar man cashar ut! Allt såg bra ut på vår utredning också, har ett snitt sedan innan men även det hade läkt fint. Så ja, oförklarligt. Skönt att få ett sånt besked men det är på två sätt, man hade nästan förväntat sig att något skulle avvika. Ja jag har lagt till fyremadel nu ikväll, den sved lite ett tag efter. Sjukt hur snabbt man kommer in i det ändå, nu känns bemfolan hur enkel somhelst helt plötsligt! När har du ditt ultraljud? 
  • norrsken91
    HannaIsabell skrev 2022-02-28 20:45:40 följande:
    Jag håller med, blev glad när de först upptäckte polyperna och trodde att de hittat felet och tänkte att nu tar de bort dem och så blir allt bra.. men så blev det ju inte. Frustrerande att inte veta varför det inte går. Kanske hade vi bara extrem tur första gången.
    Vi har ultraljud på lördag, dag 8, kändes skönt att få det på en helg så man slipper hitta på en ursäkt till jobbet. När har du? Är det äggplock dag 12 planerat?
    Skönt med en helgdag, jag jobbar hemifrån fortfarande halva veckor så då har jag inte behövt berätta något. Var iväg på första idag, de såg fint ut kan ju ingenting med mått men de var mellan 10-17 i storlek vad det nu innebär. Men de var 7 som var lite mindre så ska fortsätta köra samma dos och nytt ultraljud på onsdag så har de förhoppningsvis utvecklat sig mer. Eventuellt plock på fredag dag 11! Vi har nästan 40 mil att åka för plocket. Så de är skönt att jag kan gå på ultraljuden på sjukhuset här där vi bor iaf. Känner du något av sprutorna ännu? 
  • norrsken91
    Izza8511 skrev 2022-02-28 21:11:06 följande:
    På fredag 
    Testade idag o får samma svaga streck =(
    Ge inte upp innan testdagen. Håller tummarna. :)
  • norrsken91

Hej, tänkte bara flika in och uppdatera lite.

Var på mitt andra ultraljud idag (dag 9) såg bra ut men en del blåsor som är lite små ännu runt 10 mm. Några var dock mellan 15-18 mm. Hade förväntat mig äggplock på fredag men fick svar att det blir på måndag (dag 13). Känns länge dit och är mest orolig för överstimulering.. pga att de såg lite lite vätska idag. Fortsätter med Bemfola 150 och Fyremadel tills fredag och ska ta Otrivelle på lördag.

Hur går det för er andra?  :)

Svar på tråden IVF 2022