Inlägg från: Hejanonymhej |Visa alla inlägg
  • Hejanonymhej

IVF 2022

Saramaddi skrev 2022-08-17 20:59:06 följande:
    Jag gjorde äggplock samma dag som du Glad
    hoppas hoppas för oss! Ska du tillbaka på lördag?

Åh vad kul att följas åt! Ja vi ska tillbaka för ET på lördag och hoppas verkligen att allt går bra fram tills dess  det är en nervös väntan. hur gick det för ditt äggplock? Skrattande

Jag tyckte inte äggplocket va all speciellt farligt. Man fick ju dock smärtstillande och lugnande under plocket så jag va nog ganska hög på det, haha! Sov bort hela den Dagen och jobbade som vanligt dagen efter och har mått bra sen dess vilket känns skönt. började med lutinus dagen efter plocket och hittills är det inte någon hemsk upplevelse heller  Glad

Håller verkligen alla tummar och tår för alla här inne! 

• Hejanonymhej
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-17 21:38:59 följande:

Vad spännande för er båda med äggplock ! Skrattande
    På måndag ska jag på ultraljud, hoppas äggen ser bra ut och de blir äggplock i början av nästa vecka också! 

Dock nervös över börja med fyremadel också för  jag tycker menopur sprutorna gör super ont ? Och hon undersköterskan jag haft kontakt med sa att fyremadel känns mer Skrikandes

Jag använde gonal -f och den kändes inte speciellt mycket. fyremadelen fick sambon ge mig för jag tyckte nålen såg läskigt stor ut (är ändå själv sjukvårdspersonal som jobbar dagligen med injektioner haha) och det är mest efteråt jag tyckte att den sved till ordentligt en stund. Skrikandes Bara räkna ner varje spruta, i slutändan hoppas vi att det är värt besväret!!
  • Hejanonymhej
    Saramaddi skrev 2022-08-20 14:43:54 följande:

@hejanonymhej
    jag kan inte citera dig, vet inte varför!

blev det någon återföring idag? 
    det gick bra för mig! en fick jag tillbaka och två till frysen samt två till som kanske går att odla på och frysas imorgo.
    känner mig så sjukt lättad!
    detta är vårt andra försök och för er som undrar så fick jag menopur denna gången.

bara att hålla tummarna nu!

hur har det gått för er andra? Hjärta

Ja idag blev det återföring. Förhoppningsvis ett som åter till frysen, men ska odlas till imorgon. Känner mig hoppfull och får bara tänka positivt nu. Håller vi tummarna att det går vägen för oss! Skrattande Lång väntan till test 1/9..
  • Hejanonymhej
    Saramaddi skrev 2022-08-22 18:47:35 följande:

så spännande! nej, jag vet det är så nervöst och lobbyist samtidigt som pirrigt {#emotions_dlg.flower}
    jag har också en bra känsla den här gången (vår andra)
    jag fick en kemisk graviditet sist. det var riktigt jobbigt att känna sig som lurad liksom.
    det var er första denna gången?
    förresten blev det någon till frysen?

håller tummarna för oss båda. Jag går mellan hopp och förtvivlan men försöker verkligen vara positiv. Fick besked igår att ingen till frysen så hoppas jag odlar på vårt guldägg nu Glad
    vi påbörjade en simulering i juni som avbröts då det inte fanns tillräckligt många äggblåsor. Startade då på 112.5 e gonal-f så dosen var för låg och hjälpte inte att höja den. Denna gången körde vi 137.5 e genom hela Vilket va perfekt för att inte bli överstimulerad. så detta va mitt första äggplock! 

• Hejanonymhej
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-22 20:20:18 följande:

Idag hade jag mitt första ultraljud, dom var runt 10mm så måste växa till sig mer dock var de många Skrattande så nu hoppar jag ifrån 150 menopur till ca273 menopur och ska tillbaka på fredag för ultraljud igen, hoppas det har växt till sig på fredag så jag kan få sluta med dessa sprutor nu, börjar bli så öm på magen Skrikandes 

Så spännande! Kommer säkert gå jättebra för dig! Tyckte också man blev mer och mer öm i magen med tiden med sprutorna. Sista dagarna får du bara räkna ner!! Solig
    Noran89 skrev 2022-08-23 14:59:33 följande:

Ruvardag 1! 
    Återföring med ett 3dagars 8celligt embryo igår ^^ 
    Nu är det den eviga väntan till testdag 4/9 :D

Åh jag är på ruvardag 4 med 5 dagars blasto och håller på att bli smått galen haha, försöker leta symtom hela tiden och går mellan hopp och förtvivlan som en känslomässig virvelvind. håller tummarna!!{#emotions_dlg.flower}
  • Hejanonymhej
    Louloulio skrev 2022-08-25 21:57:12 följande:

Hej! 

Ikväll tog jag första hormonsprutan! Känner mig väldigt förvånad.. från att ha varit igång med processen på olika sätt sedan november 2021 blev det plötsligt vår tur att komma igång ?på riktigt?. Imorgon har vi vänner över på middag, så vi bestämde oss för att helt enkelt berätta för dem nu i förväg - så att de inte undrar varför vi inte dricker någon alkohol samt varför vi plötsligt beger oss iväg mitt i bjudningen. Helst hade jag bara varit själv med min sambo, men livet måste ju fortgå och det är nog bra att fokusera på annat med Hur har ni gjort, har ni berättat för de i er närhet?

Åh vad kul med första starten och att äntligen vara igång! vi har också berättat för våra närmsta och en del vänner. Vi känner ändå att vi vill normalisera det lite och att det är inget att ?skämmas?. Känns kanske lättare för någon annan att det är fler som befinner sig i samma situation. Och som du säger att livet måste fortgå även om det kretsar mycket kring detta! Glad
    Noran89 skrev 2022-08-25 16:39:42 följande:
    Åh håller tummarna för dig med! När är testdag?
    Jag är idag rd3 och har hittills haft ömma bröstvårtor och idag stick och hugg mot livmoder..kan ju vara progesteron-symtom (iaf bröstvårtorna) men hoppas ju på att det är implantationen jag känner av idag ^^
    Testdag 1/9, rd 6 idag. Jag blir helt loco av ruvandet haha. Man hoppas ju så himla mycket och sen tänker jag samtidigt ?varför skulle det gå denna gången, Har ju aldrig plussat i mitt liv tidigare?? men försöker hålla mig positiv! Vill bara klara mig fram till iaf måndag utan blödning så får jag upp hoppet lite ytterligare. Känner också svag mensvärk och stickningar vid sidan/kanske mer mot ljumskarna och höfterna. Hade ont i brösten efter ovitrellen men det har faktiskt avtagit helt nu nästan. Känner ytterst lite. Skrikandes
    123hejllv skrev 2022-08-25 09:56:53 följande:

hej! 

hoppar in som ny här i gruppen. Fick igår starta igång med första sprutan av Gonal f. Så är helt ny i IVF-bubblan. Först ultraljudet på måndag. Känner mig ändå hoppfull men vill inte ha för höga förväntningar första omgången. 

Hej Och välkommen till klubben ingen vill vara med i! (Som många brukar säga här, haha) 
    Förstår dig precis och önskar jag hade samma inställning inför vår första omgång. Men tänk positivt, kommer säkert gå vägen för er!! 

{#emotions_dlg.flower}

• Hejanonymhej
    Sandralinnea123 skrev 2022-08-26 13:15:56 följande:

Vet inte varför men kan inte citera på allas inlägg? 
    Men louloulio vad kul att ni börjar nu ! Hoppas det går bra för er!
    Vi har varit rätt öppna med det berättat för nära vänner och familj, även några på jobbet, känns skönt om de inte går så bra att folk vet varför man kanske är lite nere m.m..

Idag  var jag ju på mitt andra ultraljud och äggblåsorna hade inte växt till sig ännu förut 2 st som var ca 15mm  :( nu är de nytt ultraljud bokat på måndag och har dom inte växt mer resten så kanske vi får avbryta detta försöket... känna så jobbigt :( 

Åh tråkigt! Jag va i samma situation som dig och fick avbryta vår första stimulering. Känns verkligen skit i stunden men man få tänka att första stimuleringen är för att ?lära känna kroppen? och se hur man reagerar på hormonerna. Dock känns det inte direkt lättare för det. Vi va så otroligt taggade på vår första start och hade bara hört ?vi är unga, har väldigt goda förutsättningar osv osv? så att avbryta fanns inte ens i tanken för oss. men man blir mycket mer förberedd inför andra starten senare! Ta inte ut något i förskott, det kan alltid vända!

• Hejanonymhej
    Louloulio skrev 2022-08-31 21:23:26 följande:

Idag var jag på min första VUL sedan jag började ta sprutorna. De små äggblåsorna hade växt till ca 11 mm, å jag fick öka dosen till 250 IE på gonal-f. Vi ska kolla på måndag igen, om de växt å så kan det bli äggplock nästa vecka?.. hoppas! Ni som gjort äggplock; hur känns det? Gör det jätteont..?❤️

Jag tyckte inte äggplocket va farligt alls. Spolningen i utredningen för mig gjorde fruktansvärt ont då jag hade stopp i äggledaren. Äggplocket va verkligen ingenting I jämförelse. Ganska häftig upplevelse bara. Man fick både lugnande och smärtstillande. Sen sov jag bort resten av dagen Glad
  • Hejanonymhej
    Louloulio skrev 2022-09-20 12:32:01 följande:

Så jobbigt med allt hopp och motgångar.. 
    Vi är på RD 7 och ska egentligen testa först på söndag. Men vi blev så nyfikna och testade imorse, där det stod ?Ej Gravid?.. vi blev förstås ledsna, men samtidigt kanske det är för tidigt att testa? finns det ändå en chans att det kan vända..?
    Jag har ändrats en del kroppsligt; mina bröst har växt och ömmar, samt att det känns i ländryggen. men det kan ju ha att göra med Lutinus?
    känner mig så vilsen just nu

Hej!
    Tycker absolut inte du ska tappa hoppet. När jag testade positivt på RD 13 (tror jag) vilket var vår testdag. Då fick vi positivt på sticka (dock ganska svagt streck) och gravid 1-2 veckor på digitalt CB. Jag tror inte att jag hade visat positivt om jag hade tagit det en vecka tidigare än vad vi skulle. Även om det är skitsvårt att vänta på testdagen så är ju det såklart allra säkrast att försöka vänta och testa då. Tappa inte hoppet och försök tänka positivt!!
  • Hejanonymhej

Jag plussade ju för första gången i mitt liv för några veckor sedan efter vår första fullgångna ivf. Fick då ut 9 äggblåsor och 5 blev befruktade. Fick tillbaka ett och inget till frysen tyvärr. 

Förrförra veckan så skulle jag göra första tidiga ultraljudet i vecka 8. Visade sig att embryot delat sig och avstannat i vecka 5+1 så blev ett missed abortion och fick genomgå cytotecbehandling hemma då jag inte haft någon blödning och fortsatta symtom. Detta har varit sjukt utmanande psykiskt men har försökt få tillbaka motivationen. Måste sluta blöda och sen invänta två normala menscyklar för att kunna rapportera mensstart vid andra mensen. Det va ingen som sa att detta skulle vara en lätt resa men får försöka vara glad över att jag faktiskt kunde bli gravid. 

• Hejanonymhej

Nu är jag tillbaka här igen efter vårt MA i höstas. Har inväntat ett par mens, och lyckats pricka in mens under klinikens julledighet så NU kom mensen idag och börjar med sprutorna imorgon igen. Denna gången ska jag ta menopur 150E istället för gonal-f. Någon som vet vad skillnaden egentligen är? 

Hur går det för alla i ivf-bubblan? 

Svar på tråden IVF 2022