IVF 2022
Jag och min sambo står i kö för första IVF samtal hos rmc i Malmö. Någon som har erfarenhet av dem?
hur länge fick ni vänta från er remiss mottagits tills ert första samtal?
Hej!
Hoppar in här i tråden!
Vi har försökt i snart två år att få barn och väntar nu på ivf-start.
Efter ett år av försök skrev vi egenremiss till rmc i Malmö, detta va förra sommaren i juli. Valde att delta i studien RUBIC. Alla undersökningar och utredningar var klara i slutet av oktober där det visar sig att jag har stopp i ena äggledaren och blev rekommenderade ivf. alla övriga prover är väldigt bra. Dock aldrig blivit gravida på egen hand.
Remiss för ivf skrevs i slutet på november då vi uppenbart glömdes bort efter spolningen i oktober, då vi skulle komplettera blodprov. Fick vänta ytterligare tre månader på tiden till ivf-mottagning och därefter några veckor på tid för visning av injektionsteknik. VÄLDIGT utdragen process och långa köer i Skåne. Det var först igår vi kunde rapportera in min första mens och blev nekade ivf-start på grund av lång kö och platsbrist. Får lov att bli nekade tre gånger innan start på fjärde försöket vilket för vår del kommer bli i augusti då rmc har sommarstängt i juli.
Detta är minst sagt tålamodsprövande Och hoppas på start snart. Hade vi vetat att detta skulle ta sån tid hade vi sökt privat direkt men nu är vi så långt gångna i processen och känner att vi får ge detta ett försök.
Skönt att hitta hit och känna att vi inte är ensamma i detta. Håller med om vartenda människa i ens närhet får barn och blir gravida.