1991februari skrev 2022-04-04 14:29:25 följande:
Jag instämmer - håller tummarna för alla er som ruvar och skickar styrkekramar till alla er som väntar!
Jag och min sambo är också på första IVF-omgången. Jag påbörjade hormonstimuleringen den 23/2 och hade äggplocket den 8/3. Jag har förutom trötthet mått väldigt bra under hela processen, men blev trots det tyvärr överstimulerad och tvungen att vänta med återföringen. Jag blev väldigt besviken över detta eftersom jag inte känt av något därför inte alls förväntat mig det beskedet.
Jag hade 13 äggblåsor som var stora nog och fick vid äggplocket ut 9 st ägg, varav 7 st blev blastocyster som man kunnat frysa, vilket kändes som en enorm lättnad, men all väntan är så frustrerande.
När vi först gjorde vår fertilitetsutredning hittade man ingen orsak till vår barnlöshet ? han har bra spermier och jag en regelbunden ägglossning, men ändå lyckas vi inte. Vi har försökt i snart tre år och under den tiden har jag blivit gravid en gång, men det slutade med MA som uppdagades på UL i vecka 13. Detta är nu snart 2 år sedan och min brorsdotter som kom 2 dagar före vårt beräknade BF, är en konstant påminnelse om detta. Det värker i mig av längtan varje gång jag ser henne.
Återföringen är planerad första veckan i juni och just nu går tiden så otroligt långsamt. Även om jag är öppen med vår IVF så kände jag ett behov av att söka mig till ett forum där det finns andra som går igenom samma sak.
Vi väntar som sagt på återföring, men jag hoppas ändå på att ett mirakel kan ske innan det!
Känner så igen mig! Vi har också snart försökt i tre år, man hittar ingen förklaring :( har inte fått plus en enda gång. Är visserligen glad att jag sluppit vara med om massa missfall, för det hade jag nog inte klarat upp.
Alla jag möter, bekanta som obekanta, med små bebisar gör att jag känner mig så kass som inte kan få den sista biten att fungera, få bebis att stanna kvar.
Det närmsta vi kommit ett plus är efter första embryoåterföringen, svagt plus på testdag, men idag på ny testdag från Livio var stickan helt blank :( nästa steg är återföring med vårt frysta embryo, men det blir först i maj.