• Noran89

IVF 2022

Lilleplutt2022 skrev 2022-03-27 08:18:19 följande:

Går inte att citera..
    Loppan1994 ska på ultraljud på torsdagGlad

Noran89 nej har aldrig blött förrän mensen kom (ruvat 3 ggr)
    men har  istället hoppats på att jag ska få en liten blödning och tagit det som ett positivt tecken! Skrattande
    Tog du ovitrellesprutan? Om du testar dig tänk bara på att den kan ge falskt utslag men det är bara upp till 10 dagar men om du är på ruvardag 9 så borde det inte var aktuellt längre Solig
    Håller tummarna för dig!Hjärta

Är så nervös att det är mensen som börjat, brukar alltid ha 2-3 dagar med rosa flytningar innan det drar igång på riktigt  :( 
    Jag tog Ovitrelle 12/3, äggplock 14/3 och återföring 17/3. Vi hade bestämt att inte testa förrän testdag just för risken för falskt positivt, men skulle behöva något litet hopp just nu. Men är också rädd att det ska vara tvärblankt som alla gånger tidigare om jag testar idag.
  • Noran89
    Lilleplutt2022 skrev 2022-03-27 17:30:30 följande:
    Ja det sliter ju verkligen när man analyserar minsta symtom och väntar på att kunna testa sig Rynkar på näsan När är eran testdag?
    Ja verkligen! Vi har onsdag 30/3. 
  • Noran89

Då var testdagen här och jag blir inte klokare, jag tycker mig se två streck...ska nog ta ett till imorgon eller om några dagar. 
  • Noran89
    smulis85 skrev 2022-03-30 20:06:05 följande:
    Oj ja den va knepig ser ett streck helt klart men är så långt åt sidan eller ska det sitta där? 
    Ja jag tyckte också det, det här var ett test från testlagret som jag fick från Livio, har aldrig kört med det tidigare. När det hade torkat lite såg det lite mer rosa ut, och linjen syntes om man inverterad bilden (eller vad det heter). Tog ett till test på eftermiddagen bara för att jag är nyfiken, ett från graviditetskollen, där blev ett ljust rosa streck men bleknade när det legat till kvällen..men det kanske dem brukar göra? Ska ta imorgonbitti med för att se om det blir starkare, och om inte tänkte jag nog ringa Livio och höra hur jag ska tänka :) vill ju inte få för höga förhoppningar men andra testet var verkligen svagt positivt..inte bara inbillning som så många gånger förr.
  • Noran89
    smulis85 skrev 2022-03-31 14:43:50 följande:
    Gravidkollens kan faktiskt blekna med tiden vid mitt första mf så försvann till och med strecket efter ett tag på de testen för mig. Så håller tummarna!!! hur gick det imorse? 

Ja det blev samma imorse, svagt streck..båda är nu helt blanka medan testlagrets från igår morse fortfarande visar svagt. Ringde till Livio imorse och de släckte inte hoppet helt, var nästan tvärtom, att bekräftade att det inte är ovanligt att man blöder i början och har molvärk. Ska ta ett nytt test på mändag och sedan höra av mig till dem igen...denna eviga väntan!

• Noran89
    Loppan1994 skrev 2022-04-01 20:10:11 följande:

Behöver lite hjälp tjejer. Har tidigare fått sprutor 450ie eller 900 ie/0.75ml 

Men fick även en 300ie/0.5ml 

För jag ska ta 200 varje kväll nu tills måndag. 

Men den på 0.5ml vad innebär de istället för 0.75ml som ja annars haft och har på den andra pennan? 
    Får ja för låg dos nu? 

IE står för Internationell Enhet. Varje 0,75ml innehåller 450 eller 900IE och i den andra pennan innehåller varje 0,5ml 300IE. Och eftersom du ska ta 200IE varje kväll blir skillnaden bara att det blir olika mängd som injiceras. Så båda pennorna med 450IE och 300IE blir ca 0,34ml då båda är 600IE per 1ml. Medan pennan med 900IE blir ca 0,17ml då den är 1200IE per 1ml. Men pennorna sälls ju in på vilken IE du blivit ordinerad så du behöver inte tänka på millilitrarna :)
    För jag antar att båda är samma läkemedel?
  • Noran89
    1991februari skrev 2022-04-04 14:29:25 följande:

Jag instämmer - håller tummarna för alla er som ruvar och skickar styrkekramar till alla er som väntar!

Jag och min sambo är också på första IVF-omgången. Jag påbörjade hormonstimuleringen den 23/2 och hade äggplocket den 8/3. Jag har förutom trötthet mått väldigt bra under hela processen, men blev trots det tyvärr överstimulerad och tvungen att vänta med återföringen. Jag blev väldigt besviken över detta eftersom jag inte känt av något därför inte alls förväntat mig det beskedet. 

Jag hade 13 äggblåsor som var stora nog och fick vid äggplocket ut 9 st ägg, varav 7 st blev blastocyster som man kunnat frysa, vilket kändes som en enorm lättnad, men all väntan är så frustrerande.  

När vi först gjorde vår fertilitetsutredning hittade man ingen orsak till vår barnlöshet ? han har bra spermier och jag en regelbunden ägglossning, men ändå lyckas vi inte. Vi har försökt i snart tre år och under den tiden har jag blivit gravid en gång, men det slutade med MA som uppdagades på UL i vecka 13. Detta är nu snart 2 år sedan och min brorsdotter som kom 2 dagar före vårt beräknade BF, är en konstant påminnelse om detta. Det värker i mig av längtan varje gång jag ser henne.  

Återföringen är planerad första veckan i juni och just nu går tiden så otroligt långsamt. Även om jag är öppen med vår IVF så kände jag ett behov av att söka mig till ett forum där det finns andra som går igenom samma sak. 

Vi väntar som sagt på återföring, men jag hoppas ändå på att ett mirakel kan ske innan det!      

Känner så igen mig! Vi har också snart försökt i tre år, man hittar ingen förklaring :( har inte fått plus en enda gång. Är visserligen glad att jag sluppit vara med om massa missfall, för det hade jag nog inte klarat upp. 

Alla jag möter, bekanta som obekanta, med små bebisar gör att jag känner mig så kass som inte kan få den sista biten att fungera, få bebis att stanna kvar. 

Det närmsta vi kommit ett plus är efter första embryoåterföringen, svagt plus på testdag, men idag på ny testdag från Livio var stickan helt blank :( nästa steg är återföring med vårt frysta embryo, men det blir först i maj. 

• Noran89
    1991februari skrev 2022-04-05 06:53:18 följande:
    Det är så otroligt frustrerande. Just nu känns det dessutom som att alla i min omgivning får barn - vänner, familj, kollegor. Under den tiden vi försökt har kollegor hunnit bli gravida, gå på föräldraledighet och komma tillbaka. Det känns så orättvist. Men jag är också glad att ha sluppit massa missfall. Ett var mer än tillräckligt. Det tog mig lång tid att repa mig från MA och jag tror inte jag kommer vara helt över det förrän jag har fått barn.

Jag håller alla tummar och tår för att det ska funka för er i maj, men jag vet hur jobbig all väntan är! 

Eftersom du som jag, har en naturlig cykel - upplevde du att den förändrades ngt efter ÄP? Min ägglossning var nästan en veckan "sen" efter ÄP och jag kände mig väldigt spänd, ungefär som under hormonstimuleringen. Normalt brukar jag inte känna av min ägglossning. Jag hoppas på att jag fick någon form av dunderägglossning och att jag kanske lyckas bli gravid före återföringen. kan inte låta bli att hoppas, även om jag är beredd på att som vanligt bli besviken. 

Precis, alla runt omkring en får barn...

Jag är precis i börja på första cykeln efter ÄP, bör väl ha ägglossning slutet av nästa vecka. Jag kan känna av ägglossningen med lite smärta precis då det lossnar, men inte alltid. Däremot har jag brukat må rätt illa innan ägglossning, något jag inte gjorde en enda gång då jag stimulerades märkligt nog. 

Har samma inställning jag, hoppas på att vi fixar det på egen hand nu i april men lika bra att inte förvänta sig något. Annars är det maj cykeln som gäller, är mest nervös över om embryot kommer klara upptiningen eller inte, vi har bara ett i frysen från vårt första ÄP. 

• Noran89
    1991februari skrev 2022-04-06 10:58:35 följande:

Ja. Just därför känns det så skönt att få ventilera med folk som är i samma situation! ?

Ja just det, så det är er första IVF med! Jag håller alla tummar och tår för er! 

Ja precis, första återföringen gjorde vi 17/3. 
    Håller tummar och tår för er med! :D
  • Noran89
    Islandinthesun skrev 2022-04-08 07:46:57 följande:

Testdag idag. R13 med FET 5-dagars.

Positivt Hjärta

Vågar inte hoppas på för mycket innan VUL. Men ändå.. yey!

Grattis! :D 

Och till alla som gjort plock och återföringar - håller alla tummar för er! 

Här känns det som tiden står still innan vi får försöka igen med FET. Hoppas på att det kan klaffa för oss i naturlig cykel nu under april, men sambon jobbar borta så hoppas jag har lika sen ägglossning som jag brukat haft så han hinner hem. 

En helt annan fråga. Har någon av er sett serien Alla utom vi? Jag har dragit mig för att se den men såg första avsnittet här om dagen och blev mest bara arg...på hur IVF vården porträtterades som väldigt dålig och oproffsigt. Sen kändes det som väldigt krystad humor emellanåt som att när dem skrev manus inte varit helt säkra på om man får "skämta om" ämnet infertilitet. 

Svar på tråden IVF 2022