Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Köpte lila clearblue igår som visade negativt, fick inbokat ul idag. 
    Men imorse fick jag omslag äntligen, dock konstigt att dom lila inte visade blinkade gubbe igår? 
    Avbokade iaf tiden och har fått tid 2/11 för återföring Skrattande

• Loppan1994
    Biniis89 skrev 2022-10-31 07:57:33 följande:

Hej alla.
    hoppar In lite sent i den här tråden. Hoppas att det är okej. Jag och min man har precis börjat våran utredning för ca 1,5 månad sen. Vi har lämnat alla prover nu och väntar in svaret på min mans spermaprov. Vi väntar ivrigt! Vi har försökt i 2 år nu.

innan så försökte jag och killen i mitt förra förhållande i 12 år. Blev gravid i början av vårat förhållande men förlora tvillingarna i v.18. Sen då så gick åren och det blev ingenting. Har alltså inte blivit gravid på 12 år så ska bli skönt med en utredning nu. 

men hoppas att det är okej att man följer tråden och hur går det för er alla??

Hej! Absolut. Fy för att förlora dom i v18 vad hemskt!
    Skönt att ni har kommit igång med utredning nu, håller tummarna att det går snabbt att få alla svar 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-31 08:54:02 följande:

Idag fick jag äntligen omslag och på söndag är de dags för återinföring av fryst embryo Skrattande

Vad roligt då ligger vi rätt lika. Vi får tbx på onsdag 
    Började med lutinus igår men är redan svullen, illamående och vallningar så får se om jag orkar fortsätta med dom.
    Hur många har ni i frysen? Och är det erat första frys?
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-10-31 17:43:08 följande:
    Åh va spännande att vi ligger såpass lika Skrattande

Jag har inte fått börja med lutinus... 
    Ja, håller tummarna för oss nu Skrattande
    Våran klinik hade en studie som pågår antingen kom man i gruppen där man inte fick eller så fick man i 3 eller 7v så vi kom i den med 3v. Läste dock på nån sida att har man börjat så ska man inte avbryta innan v12 för att det kan trigga ett missfall medan kliniken sa idag att vill jag sluta så är det bara att sluta.. så lite fundersam blir man ju 
  • Loppan1994
    Izza8511 skrev 2022-11-01 07:21:37 följande:

Hej
    Får jag lov att hoppa in här.
    Blev gravid för några veckor sedan efter ca 2 år tid med ivf. 
    Helt överlycklig.
    Säg den lycka som varar , igår var det dags för ultraljud och jag skulle va 7+2 enligt kliniken.
    Men fostersäcken mäter inte mer än v.6 och fostret är alldeles för litet. Antagligen hat det stannat av. Ska tillbaka på torsdag för en sec op och få för att få cyntotec.
    Jag är helt förstörd, känner mig så tom.
    Har alla symtom i världen också. 
    Inga ägg kvar i frysen, fan för detta  

Hej absolut!
    Nej men gud vilken käftsmäll att få!! Det jag tänker oxå nu efter min utomkveds att jag kommer ha svårt att ta in ev graviditet och kunna va lycklig innan v 12. 
    Var det eran första återföring? 
    Håller ändå tummarna för er att det är ändrat och allt ser bra ut på torsdag! 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-08 16:54:16 följande:
    Åh va kul! Håller tummarna för er ! Hjärta
    Har du några symptom? 
    Jag är ju på rd 2 och försöker redan känna efter haha, det är ju så sjukt svårt att vänta i 12 dagar på test man vill ju bara veta nuu Skrattande
    Tack HjärtaKöpte även ett digitalt och de visade gravid 1-2 :)
    Ja jag har väldig molvärk i magen/livmodern men det började redan dag 2 med lutinus så tänker om det är den som spökar.. haha ja ja förstår det.. jag tänkte jag skulle vänta denna gången men kunde verkligen inte... men väntar fortfarande att mensen ska dyka upp, tror aldrig man kommer släppa oron förens bebis är ute haha 
  • Loppan1994
    Loppan1994 skrev 2022-11-08 20:33:21 följande:
    Tack HjärtaKöpte även ett digitalt och de visade gravid 1-2 :)
    Ja jag har väldig molvärk i magen/livmodern men det började redan dag 2 med lutinus så tänker om det är den som spökar.. haha ja ja förstår det.. jag tänkte jag skulle vänta denna gången men kunde verkligen inte... men väntar fortfarande att mensen ska dyka upp, tror aldrig man kommer släppa oron förens bebis är ute haha 
    Och ett annat symptom är att jag är extremt törstig hela tiden och antingen svin varm eller fryser jätte mkt haha 
  • Loppan1994
    Bix1 skrev 2022-11-08 18:33:21 följande:

Hejsan,
    Hoppar in här. :)
    Jag och min man startade denna ivf-resa för 2 år sedan, startade först med 5 inseminationer som inte slutade i nån graviditet. Sen i januari gjorde vi vår första ivf, där vi fick ut 11 ägg, 7 befruktade och 6 odlades till blastocyster. Fick tillbaka 1 som inte tog sig. Sen fick vi vänta en månad till nästa FET, som tog sig! Allt såg bra ut fram till kub-testet där det visade sig att fostret slutat utvecklas i vecka 8. Iom att min kropp inte förstått att fostret inte levde fick vi sätta igång det. Eftet det kände vi att ville ta en liten paus och landa. Nu i oktober var vi äntligen redo att köra igång, supertaggade och lite nervösa. Nu är jag på RD 5 och gjorde idag ett test som var negativt. Så har nu börjat ställa in oss på att det inte tog sig den här gången heller. Har känns aktivitet i tjejmagen sen insättning, men känns mer nu som mensvärk än molvärk. :(
    Nån som vet om man får göra en ny FET månaden efter? Tar Lutinus men annars har allt varit i naturlig cykel (förstärkt äl med ovitrelle)

Hej absolut! Nej men va tråkigt att det slutat utvecklas, största oron nu när jag plussat!! 
    Ge inte upp än, finns ändå chans att det ska ta sig denna gången eftersom du bara är på rd5! 
    Funderar oxå på det om man kan börja direkt eller om man måste vänta tills den "riktiga" mensen kommer och inte bortfallsblödningen.
    Hur känns de med lutinus i kroppen för dig? 
Svar på tråden IVF 2022