Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Lilleplutt2022 skrev 2022-04-09 12:15:11 följande:
    Ja Det gick så bra sist så var inte riktigt beredd på att det skulle göra ont igen. Jag fick bytt från gonal till rekovelle denna gång så hade hoppats på bättre resultat. Nu mår jag bra förutom alla biverkningar av lutinus, jag blir så kass i magen Tungan ute
    Oj visste inte ens att det rekommenderad att tabletterna tas var 8 timme. Carl von Linné klinikens rekommendation är att tabletten tas morgon middag kväll så jag tar vanligtvis på vardagar 6,15,21 Skrattande
    Min testdag är 23 april så ska försöka hålla mig från att testa tills dess Tungan ute
    När har du fått din testdag?

Hoppas det gick bra med återföringen och att äggen fortsatt håller sig starka och delar sigHjärta
    Förstår de! 
    Jaså blir du de? Jag har tagit en och ska ta den andra nu, men känner att de börjar svida inuti... :( 

Frågade om timmarna men hon sa samma till mig :) men ska försöka få 7h mellan tänkte jag iaf :) 

25 april fick ja, ska testa ut ovitrellen tänkte ja eventuellt bara :)

Återföringen gick bra, kom på i efterhand att jag hade velat ta kort på surfplattan där hon visade ägget bara :( 

Håller tummarna att vi lyckas få alla till frys även ni Hjärta
  • Loppan1994

Hur länge har ovitrellen suttit i för er om det är nån som testat ut den? Jag testade idag rd 1 och de va knappt så strecket syndes 

• Loppan1994
    Har eran basaltemp oxå stigit? Min har vart ca 0.5 högre sen äp och idag 1grad mer, känner mig så varm. Tänkte först om de va förkylningen men har ju vart frisk nu ett par dagar iaf. Helt sjukt hur man granskar minsta lilla symptom haha
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-04-15 09:10:26 följande:

Är så nedstämd nu av 21 ägg blev 15 befruktade men fick bara 1 till frysen Rynkar på näsan känns så tråkigt är vårt 3:e ivf försök. Men om de kunde frysa måste de väll betyda att ägget har bra kvalité i alla fall? 

Men va tråkigt :( hoppas på att det som ligger i frysen är guldägget! Det borde ju vara av bra kvalite på det eftersom det frös ner, odlades dom till dag 5? 

Här väntar vi fortfarande på svar om våra 3st, gjorde väl äp dagen innan dig så konstigt att inget svar har kommit till oss... 
  • Loppan1994

Lilleplutt2022- hur går det för dig? Har du fått svar på hur de gått med äggen? 
    Testade inorse va neg... rd7 så kanske lite tidigt men 

• Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-16 11:46:18 följande:
    Vi fick till slut 1 till frysen så bättre än 0 även om jag hade hoppats på fler. Nojig nu för jag hade molnande värk i torsdags och innan dess ömma bröst men nu är alla symtom som bortblåsta. Känner ingenting längre. Men ska inte testa mig förrän nästa helg.
    Har du fått svar hur många ni fick till frysen?
    Hur mår du??
    Okej ja 1 är ju bättre än 0 även om det är tråkigt att de inte blev fler! 
    Vi har inte fått svar på hur många vi fick till frysen än, hoppas på brev på tisdag! 

Mina bröst är inte heller så ömma längre, har molande värk i magen rätt ofta dock och halsbränna. Testade idag rd7 och de va neg iaf.. 
    Har en magkänsla som säger att de inte blir nått denna gången.. :( 
    Börjar bli less på lutinusen, får gå runt med nattbindor hela tiden och jag är annars en som aldrig använder bindor.. 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-16 19:53:30 följande:
    Hm ja rd7 är ju rätt tidigt, kan ju vara så att hcg nivån inte har kommit upp i nivå än, många som testar postivt på testdagen och inte innan. Håller tummar och tår för oss! Solig
    Usch ja lutinustabletterna är hemska är också trött på att behöva använda trosskydd hela tiden. Kräks
    Ja ja håller verkligen tummarna stenhårt! 

Haha ja men det är som att kroppen inte tar upp de längre? Ibland är de nästan som att rena tablettbitar åker ut sådär 8h senare haha 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-18 08:46:59 följande:

Rd12. Imorse fick jag en liten brun blödning. Enligt appen ska jag få mensen om 3 dagar . Har inga symtom och ingen molvärk. Normalt brukar jag alltid känna att mensen är på väg tack vare molvärk och att jag känner inuti att det blir blötare på något sätt. Inget av det känner jag just nu. Den enda skillnaden är att jag är att jag är tröttare. Testdag är 23/4 så håller hoppet uppe tills dess eller tills mensen kommer ...

Hur är det nu? Hände mig samma nyss rd10 :( och har ont i magen än... 
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-19 18:18:52 följande:
    Tyvärr fick jag mensblödning imorse och testet kom ut negativt nu på em. Orkar inte ens gråta, är bara nedslagen och besviken att det än en gång inte lyckades. 

Hur går det för dig?? 
    Samma här tyvärr, blödningen började för en stund sen...
    Hur många försök har du gjort nu? Detta va vårt första och är redan less och gett upp hoppet att det någonsin kommer ta sig :( 
    Och ska man fortsätta med lutinusen ändå nu då?...
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-04-19 21:45:10 följande:
    Näe vad trist, ledsen för din skull! Det kommer gå, ge inte upp än! Visst har ni ändå 2 gratis försök till? Läkaren kommer säkerligen att justera medicineringen för dig nu när det vet hur du reagerade första gången.

Detta var min fjärde gång och blir mer och mer uppgiven för varje gång men försöker ändå hålla hoppet uppe. Vi betalar allt själva så det blir också en ekonomisk fråga i slutänden. Tack och lov fick vi ett ägg till frysen så nu hoppas jag att allt går bra och att vi kan få återföring I maj.Solig
    Ja vi har 2 försök till plus de ägg som är i frysen då, väntar dock än på svar angående dom. Vi ska nog vänta till efter sommaren med återföring om vi har några kvar i frysen. 

Åh va tråkigt! Men har ni gjort 3 st gratis och börjat betala nu på 4e?  Förstår verkligen att det är en ekonomisk fråga, det är inte billigt alltså! 
    Håller tummarna för dig att ni får återföring i maj och att det är guldägget! Solig

Fortsätter du med lutinus nu ändå? Vet inte hur jag ska göra då td är på måndag nästa vecka
Svar på tråden IVF 2022