Inlägg från: Mentat |Visa alla inlägg
  • Mentat

Skulle Alice Bah Kuhnke bli ett bra val som talman i EU?

Omöjligt att säga. Att hon representerar ett parti vars värderingar och åsikter jag  inte håller med om är irrelevant i sammanhanget.
    Rapporteringen om vad som händer i största allmänhet i EU-parlamentet är generellt sett urusel så vad hon har gjort där får vi veta väldigt litet om. Vilka andra kandidater finns det och hur lämpliga är de? Ingen aning. Då kan jag inte heller uttala mig varken för eller emot hennes kandidatur.

• Mentat
    Jonnynilsson skrev 2022-01-19 09:04:31 följande:
    Men det är vad jag tycker. Vi har alldeles för många outbildade politiker som leder landet på känslor istället för fakta.

Undrar hur det skulle se ut i våra privata företag om ledarna skulle sitta och diskutera sina känslor istället för fakta när man tar beslut gällande företagens drift. Det är min bestämda uppfattning att det skulle gå mindre bra för att uttrycka mig försiktigt.
    Det kan jag iofs hålla med om, men det blir en bättre diskussion om man i så fall tar som utgångspunkt "Vilka formella krav bör man kunna ställa på en talman" snarare än "Bah Kuhnke är mest känd för Disneyklubben" (trots att hon var minister i ett antal år).
Svar på tråden Skulle Alice Bah Kuhnke bli ett bra val som talman i EU?