Skulle Alice Bah Kuhnke bli ett bra val som talman i EU?
Mest känd som programledare från Bollibompa och Disneyklubben och representerar ett parti som riskerar att åka ur riksdagen nästa val. Så vilka kvalifikationer har hon egentligen?
Mest känd som programledare från Bollibompa och Disneyklubben och representerar ett parti som riskerar att åka ur riksdagen nästa val. Så vilka kvalifikationer har hon egentligen?
Omöjligt att säga. Att hon representerar ett parti vars värderingar och åsikter jag inte håller med om är irrelevant i sammanhanget.
Rapporteringen om vad som händer i största allmänhet i EU-parlamentet är generellt sett urusel så vad hon har gjort där får vi veta väldigt litet om. Vilka andra kandidater finns det och hur lämpliga är de? Ingen aning. Då kan jag inte heller uttala mig varken för eller emot hennes kandidatur.
Oseriös trådstart och svarsalternativ. Du ogillar Alice. Vi fattar.
"Jag tror att man ska vara försiktig med att göra gamla barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn, säger Persson själv till Expressen"
Jag håller med Leif GW Persson och tycker att samma sak gäller när talespersoner ska utses. Även i skitföreningen EU.
Oseriös trådstart och svarsalternativ. Du ogillar Alice. Vi fattar.
Läste att hon förlorade omröstningen och en fransman fick dubbelt så många röster. Att hon höll ett tal om att mjuka upp unionens asylregler innan gick inte hem tydligen.
Ja, för artt bli partiledare, riksdagsledamot och kandidera till statsminsiter borde det vara krav på examen, gärna i statskunskap eller nationalekonomi. Hur ska man klara ett så pass krävande jobb om man inte klarar att ta en examen!
Det vore helt horibelt om vi t ex skulle få en talman i riksdagen som vore kemist eller ha någon annan irelevant utbildning.
En examen i statskunskap borde vara minimikravet för att bli Talman i Sverige eller EU.
Ja, för artt bli partiledare, riksdagsledamot och kandidera till statsminsiter borde det vara krav på examen, gärna i statskunskap eller nationalekonomi. Hur ska man klara ett så pass krävande jobb om man inte klarar att ta en examen!
Det vore helt horibelt om vi t ex skulle få en talman i riksdagen som vore kemist eller ha någon annan irelevant utbildning.
En examen i statskunskap borde vara minimikravet för att bli Talman i Sverige eller EU.