Anonym (Ärlig) skrev 2022-01-16 10:02:19 följande:
Isåfall borde ju bland det absolut värsta man kan göra mot sina barn vara att inte leva i något förhållande alls, då har ju barnen ingen möjlighet att lära sig hur förhållanden ska vara?
Men så verkar inte personen som vägrar svara mig se på saken eftersom hen hänvisar till att barn enligt barnpsykologen mår mycket bättre med en lycklig singelförälder än i en kärnfamilj där kärleken mellan föräldrarna inte är tillräcklig.
Oavsett vad barnpsykologer menar eller vill ha fram tycker jag det är ett helt idiotiskt sätt att uttrycka sig att ?man tvingar på sina barn en framtid med en rad skilsmässor ? om man stannar i en relation för barnens skull.
Jag tvivlar inte alls på att någon barnpsykolog kan ha sagt så, säkert i välmenande syfte för att dämpa skuldkänslorna hos föräldrar som ligger i skilsmässa eller fundrar på att skilja sig.
Men vad en sådan klåpare till barnpsykolog inte förstår är ju att hen oavsett hur välmenande hen är ÄNDÅ förmedlar att skilsmässor, i allafall upprepade sådana är något negativt. Eller kan DU tolka ?tvingar på sina barn en framtid med en rad av skilsmässor? på något annat sätt än att det skulle vara något negativt man helst inte ska vilja att ens barn går igenom som vuxna?
Ja herregud vad du tolkar. Skulle du någon gång som omväxling kunna läsa det som skrivs istället för du gör som nu, broderar ut texter med ENORMA sagor ? Ja för du är ju superlativens mästare..
Det här säger otroligt mycket om dig.
Att om man inte får skylla på barnen och man själv ska tvingas ta ansvar för att och hur man påverkar sina barn i framtiden ska man inte ha någon relation. Det säger absolut inget om det jag skriver utan att du helt enkelt måste arbeta intensivt med din läsförståelse alternativt försöka tygla din fantasi.
Du får tycka att det är OTROLIGT och ENORM idiotiskt men det handlar om att det skaver hos dig. För det är exakt så, ditt agerande idag kommer att påverka dina barn OTROLIGT och ENORM starkt. De blir påtvingade ditt resonemang eftersom de ärver ditt mönster.
Gillar du inte budskapet får du ta och läsa på om det sociala arvet. Vem vet, du kanske får bättre läsförmåga på kuppen. Win-win.
Din slutkläm blir faktiskt bara pinsam. Först tvivlar du inte på barnpsykologerna och därefter kallar du dem klåpare enbart för att du inte gillar slutsatserna i de vetenskapliga undersökningar som gjorts.