Anonym (Andra) skrev 2022-01-15 13:02:32 följande:
Men om barnen bortser från barnen - är det rätt att lura honom? Om du nu älskar honom så mycket, hur kunde du (om du hade valt att stanna kvar) ha fört honom bakom ljuset såpass bara för att livet hade blivit lättare för dig en liten längre period?
Är inte han värd mer i livet än att leva i en lögn? Är han inte värd att försöka hitta en sann kärlek att dela sitt liv med än att leva i en falsk bubbla med någon som egentligen inte vill vara med honom, utan är det bara för att livet kommer med fördelar för dig och barnen?
Sen ska han stå där ensam när du lämnar honom och barnen är stora och han hade kunnat ha haft ett annat liv för länge sen som han själv hade fått valt och inte blivit lurad på?
Nej, det är ju en poäng. Jag kände så, men jag vet inte om det var rätt. Han älskade mig (Jag älskade och älskar honom också men liksom inte på rätt sätt) så egentligen...
Jag var lycklig, han var lycklig, vi hade det faktiskt jäkligt bra ihop trots att det var en lögn. Så bra att jag ofta undrat om det var värt det. För kvinnor är svåra att ha att göra med, väldigt svåra, och de kan göra en väldigt olycklig. Han var så enkel Jag svär att var vi oense om något så kunde jag säga "Öh älskling. Förlåt." så var det bra sen. Blev aldrig jobbiga gräl och jag litade på honom till 200% . Helt underbar karl