Min särbo irriterar sig på allt med mig!
Anonym (ledsen) skrev 2022-01-31 14:31:25 följande:
Precis!! Jag har aldrig sagt att jag är narcissist, utan det är vad andra har skrivit här. Min partner är narcissist, eftersom han skyller över alla fel på mig och inget är hans fel, han är snyggast, bäst och vackras. Och hans avkomma är perfekt, medan allt mitt är skit. Han har rätt i allt och jag har fel i allt. Jag måste ändra mig eftersom jag är sjuk, egoist, barn och mytoman, medan han är den vuxne, snälle och omtänksamme mannen. Han ser absolut inga fel på sig själv. Det gör jag!Skillnaden är att jag pratar med psykolog sedan länge som säger att jag har en borderline personlighet, men att jag verkligen ändrat mig på många plan och att mitt problem är relationen mellan honom och mig. Alla säger att vi borde gå i parterapi, men han vill inte om jag vill prata om saker som inte han tycker att jag ska berätta för psykologen. Haha!! Det är så patetiskt! Han vill ha medhåll ifrån alla att han är bra och jag är dålig. Och alla som säger emot bryter han med direkt. Så väldigt svårt då att vara psykolog och försöka hjälpa en sådan person.