BIM Februari 2022
Jamen verkligen, håller tummarna stenhårt. Det är långt i från alla som plussar redan ÄL+10, ägget kan ju ha fäst alldeles nyss. Försöker peppa mig genom att tänka så
Jamen verkligen, håller tummarna stenhårt. Det är långt i från alla som plussar redan ÄL+10, ägget kan ju ha fäst alldeles nyss. Försöker peppa mig genom att tänka så
Usch idag är det en deppig dag. ÄL+ 9, BIM -3 ca Och negativt test. Brösten ömmar, magen värker, finnar kommer och humöret växlar. Känns verkligen som det är mens på gång. Vad tror ni? Ska man ge upp och ställa in sig på nästa månad? Suck?.
Ge upp ska man väl inte göra, ÄL+9 är ju väldigt tidigt, jag är på ÄL+10 och har inte heller testat positivt. De allra flesta plussar faktiskt senare Ägget kan ju nyss ha fäst och hcg är på tok för lågt.
Men jag förstår också att man vill skydda sig själv lite och inte ha så höga förhoppningar för man blir ju så ledsen om det aldrig blir positivt och mensen kommer
Inte ge upp men hålla sig lite neutral och hitta peppen till att ta nya tag IFALL mensen dyker upp
Så deppig nu. Kom lite blod förut. Skulle tro att mensen startar imorgon.
Har äl på typ dag 25 i cykeln, det är så jäkla lång väntan varenda gång.. Jaja nya tag!
Nä ge upp är väl kanske lite onödigt att göra, men det känns verkligen som att mensen kommer komma närsomhelst. Men gör den det så finns det väl en mening med det också :)
det känns så konstigt bara att jag skulle ha barn i juni och nu blir det kanske inte ens barn detta året.
har du några känningar än? Såg bild på ditt test i en annan tråd här på FL och det såg ju verkligen lovande ut. När ska du testa igen?
Litar inte alls på det jättesvaga testet?.Så många får spökstreck Vill inte skruva upp förhoppningarna för mkt ifall mensen dyker upp imorgon då det är BIM. Mina uträkningar brukar stämma så ÄL+11 idag
Det enda symtom jag kan tänka mig är rätt mkt flytningar, vet inte att jag brukar ha det före BIM, men kan ju vara att jag är extra uppmärksam nu bara. Men mensvärken håller sig borta och jag brukar få mensvärk 1-2 dagar före BIM? hmmm. Men kroppen kan ju luras och så kommer mensvärken senare den här gången. Jag hade verkligen trott vi också skulle få bebis detta år men nu börjar det vara tight?
Spännande iaf, och plågsamt
Har du tagit något mer test idag eller nä tänker du testa igen :)
min värk i magen är som bortblåst idag och det är andra dagen med lite diffust illamående, halsbränna och tuttar som ömmar och ilar, så vi får väl se hur det slutar.
förra graviditeten som slutade i ett MA började med halsbränna i tre dagar innan jag testade positivt.
ska ni fortsätta försöka nästa månad ifall det inte blir något nu?
jag har en tjej som är född dagen innan julafton och jag är lite osäker på om det är så lyckat med ett decemberbarn till. eller så kan dom hitta glädje i varandras födelsedagar kanske. svårt det där.
tack för all er pepp ang äl och uvi. Fantastiskt att ha er att kunna gå in och ventilera med. Jag tror att min ägglossning var igår men mina äl tester blev aldrig superstarka men var som starkast i förrgår och igår men idag nästan helt blanka. Imorse var även min temperatur på 37,1 och brukar normalt ha 36,9. har Även lite molvärk och ont i bröstvårtor. tror att min BIM borde vara den 19 februari.
min uvi är nästan helt borta nu. så skönt. Vi har dock kännt oss lite begränsade med sex för att inte göra den värre så mina förväntningar är ganska låga för att det ska ta sig denna månaden. Men det som hjälp mest denna veckan har varit ananas, c-vitamin brus och värmekudde.
Vad skönt att hon inte bryr sig om att fylla så nära julafton. Min tjej är bara tre än, så det är lite för tidigt att säga vad hon tycker om detta. Sen brukar våra barn få en liten present på alla hjärtans dag och vid skolavslutningen också, så vi försöker sprida ut presenterna lite. Jag funderar på att fira hennes namnsdag lite mer också, så hon får ett större firande under året också förutom på hennes födelsedag då:)
tänkte hon skulle få välja lite hur hon vill ha det sen ä hon blir äldre o förstår vad det innebär :)
usch jag vet inte när jag ska testa igen. känner på mig att det kommer vara negativt och då är det nästan roligare att gå i drömmarna land och inte veta riktigt utan hoppas på det bästa.
jag har aldrig Tänkt på hur lång tid det är mellan ÄL och BIM så jag chansar mest. Jag kanske har längre tid till BIM, vi får väl se. Ska försöka markera ut det denna månaden så jag får mer koll :)
Vi med ger presenter lite utspritt. Låter som en bra plan när hon blir äldre och kan få bestämma hur hon vill ha det
Kom inte ihåg om du sagt det men när hade du ÄL?
Jag är precis som du, lever gärna i drömmarnas land ett tag haha. Mina tidigare graviditeter gick jag över tiden drygt en vecka för jag kunde inte tro att jag skulle kunna haft sån tur och blivit gravid. Kommer inte kunna hålla mig så länge nu dock, alldeles för nyfiken och besatt
BIM idag, som man gått och väntat på denna dag haha
Fortfarande inga känningar på varken mens eller graviditet. Fick feber igår pga covid, lite piggare efter en natts sömn men känner mig mest bara förkyld och sjuk idag. Får väl se om mensen drar igång under dagen eller inte?
Följer er andra med spänning
Idag kom mensen.. jag hoppas på många fina plus för er andra! Och för er som det inte blir något så hoppas jag att vi ses i mars tråden och kan stötta varandra ännu en månad <3 jag hänger kvar här ett tag till dock är ju så nyfiken på hur det går för er andra! :)
Näää, hade så positiva vibbar och trodde du skulle plussa.
Nya tag och hoppas att mars månad är månaden för er
jaa det hoppas jag också men känns ganska hopplöst just nu, tror vi är på försök 14 nu så varför skulle det gå nästa månad liksom?
Jag har plussat!
Är på äl +11 och har haft en liten blödning och rosa flytningar i 2 dagar. Eftersom mensen inte kommit igång så tog jag ett test imorse som visade gravid 1-2 veckor.
Är sjukt orolig att det är ett tidigt missfall på gång men det är bara vänta att se.
Oavsett kommer det bli psykiskt jobbigt då senaste graviditeten slutade i ma i v13.
Har en del symtom som illamående och ömma bröst.
Näää, mensen dök upp precis som uträknat. Jag med får joina marstråden och satsa på en novemberbebis Än sålänge känns det som att vi kommer lyckas men just nu blev jag tvärförbannad
Får försöka inse att det inte kommer gå så snabbt att bli gravid den här gången. Lite otålig kanske hehe.
Kiiwii :vi har gjort utredning och de hittar inget fel på någon av oss så läkaren har skickat remiss för vidare utredning och behandling men det är ju ganska lång väntetid tyvärr..
loppster: ja jag har kollat lite på det bara men kanske ska ta och kolla lite mer :)
Butembobaby : tack snälla för peppen <3 så skönt att ha er alla här att skriva med!