-
Nä det är ju drygt med lång cykel och lång väntan. Jag har haft ÄL kring dag 21-23 senaste månaderna, så detta var ju en glad överraskning. Får man bara hoppas att det blir bebis av det också ;)evelinagra1 skrev 2022-01-26 12:12:19 följande:Förra månaden fick jag också äl tidigt och blev sååå glad, denna månaden blev det cd 20 det var inte lika kul haha..
-
Ändrade mitt BIM, blev ju hela 10 dagar tidigare. Men min telefon har fått nåt fel för typsnittet blir helt annat, haha. Fattar inte? Jaja.
2/2 Etaj (6:e försöket sjätte barnet)
5/2 Ellobi (6:e försöket efter mf, 2:a barnet)
5/2 Miisery (2:a försöket, första barnet)
6/2 986247391 (27 år, 5e försöket, första barnet)
6/2 Evelinagra1 (13e försöket? 1a barnet)7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)
7/2 Tjillevippen (7:e försöket, 1:a barnet)
8/2 Kiiwii (4:e försöket, tredje barnet)
9/2 Sockerbulle1 (första försöket efter X, första barnet)10/2 Sofiaa90 (31år, sjunde försöker, första barnet)11/2 Butembobaby (andra försöket andra barnet, mf förra cykeln)11/2 Fagelfri 33 år (femte försöket, andra barnet)12/2 Annemarit123 (fjärde försöker, andra barnet)
12/2 Grodan90 (32 år, första försöket, tredje barnet)14/2 Caleido (29 år, andra försöket)16/2 Fyran4 (38 år, 12:e försöket, fjärde barnet)18/2 Sophiee92 29 år (5:e försöket, första barnet)20/2 LJM91 (5:e försöket, första barnet)20/2 Aducia (2a försöket, tredje barnet) -
Jag fick ju ägglossning typ igår också, och har idag också haft sånna där flytningar, massa. Det är inte första gången jag får sånna men kommer inte ihåg när i cykeln de brukar ha kommit, men kanske efter äl eftersom jag har det nu? :)evelinagra1 skrev 2022-01-27 13:36:18 följande:
hej på er, jag borde ha haft ägglossning igår och idag har jag super mycket flytningar men dom är vita och som ?lotion? jag tror att jag brukar få så direkt efter ägglossning men är det någon som varit med om samma och vet vad det beror på?
-
evelinagra1 skrev 2022-01-27 21:57:23 följande:Då är jag inte ensam iallafall, men kände direkt när jag såg dom att jaha nu blev det inget denna gången heller men kanske kan bli något ändå.. håller tummarna
Inte tror jag flyttningarna efter äl har något att göra med om det blir bebis eller inte :) Ganska direkt efter äl så blir mina flytningar antingen såhär lotionsaktiga eller så blir jag nästan helt torr. Som att fertila fönstret verkligen stängs, haha.
-
Hej :)My871 skrev 2022-01-27 22:56:56 följande:
Hej!
Är gärna med i denna tråden också :) jag fick ett MA i vecka 11 i december och tyckte mig se ett svagt streck dyka upp i januari, men sen kom mensen när den skulle så nu försöker vi igen. Tyvärr så slog covid till mitt i bebisverkstaden så jag är orolig för att vi lyckades missa ägglossningen denna månaden. Jag testar inget utan går på känslan i kroppen. Jag har haft ÄL-flytningar i några dagar och känt värk på höger sida från igårkväll till idag på förmiddagen. Det var först ikväll som jag och mannen orkade få till det efter sjukdom i familjen i två veckor tid.
nu är jag jätterädd för att vi missade våran chans och måste vänta en hel månad till.
beräknad BIM är iaf kring den 8 februari.
nu håller jag tummarna för oss flickor :)
Får hoppas det räckte och att inte mensen dyker upp kring 8/2. Jag har också BIM 8/2 och har haft mkt äl flytningar i veckan och fick både äl värk och positivt ÄL test i förrgår/igår natt. Nu ikväll kom de superömma bröstvårtorna så nu är äl förbi. Känner min kropp väl.
Då får vi vänta och vänta nu då och hoppas på det bästa :) -
Men grattis på födelsedagen. Fira ordentligt :)Elliot1 skrev 2022-01-28 08:55:30 följande:
Hej!
Idag fyller jag år och fick en fantastisk present imorse i form av mens :)
En dag sent, men jag var förberedd då jag testat negativt. Första försöket också så det känns verkligen helt okej.
Lagt till mig i listan, jag brukar inte alltid skriva så mycket i trådar men läser allt.
Idag blir det iallafall födelsedagsvin, något kul ska man ju ha ;)
-
My871 skrev 2022-01-28 14:01:00 följande:Jag håller tummarna för oss :)
vilken galet lång väntan det kan vara till BIM ibland. hur länge har ni försökt?Tur jag har fullt upp på jobbet för tillfället så går iaf de dagarna snabbt, men visst skulle man vilja snabbspola fram en vecka eller så ;)
Vi bestämde oss i höstas för att satsa på en sista bebis, dock har jag under hösten haft väldigt oregelbunden menscykel pga uttag av hormonspiral och har mest försökt få ordning på den. Detta är fjärde seriösa försöket då jag har haft koll på äl och så. Kroppen är i balans igen.
Själv då? Har ni barn sedan tidigare? -
Förra månaden fick jag aldrig tillräckligt starka utslag? ÄL var då en vecka sen. Jobbig väntan. Hoppas din kropp snart kommer igång och vill ägglossa. Tillsist kommer det, man får verkligen vara tålmodig ibland?Butembobaby skrev 2022-01-28 17:46:03 följande:
Blinksmiley idag igen.. Har haft det i en vecka nu.
MEN! Tycker att äl-stickan är lite mörkare idag, så det kanske är på gång snart?
Första bilden är från igår eftermiddag, och andra från idag vid lunch.
-
My871 skrev 2022-01-28 23:10:27 följande:
Ibland är det bra med ett hektiskt jobb:)
vad skönt att din kropp har hoppat i rätt takt igen nu då. Jag är alltid lite skeptisk till ppiller och sånt som har med hormonerna att göra. Känns som det kan ställa till med mycket oreda i kroppen.
vi har fyra barn Sedan tidigare och fick en glad överraskning nu efter sommaren med ett plus på stickan. Tyvärr så slutade ju det i MA i vecka 11 och efter det så har det blivit väldigt viktigt med en liten till känns det som.
jag känner mer så än vad mannen gör. Han är nöjd med våran kvartett. Det är ju jag också såklart, men jag fick under några månader längta och planera för en till och så bara rycktes det bort från en. Det blev så tomt då på något vis. Svårt att förklara och säkert helt galet tänkande :p
Klart det blir tomt när en graviditet bara rycks ifrån en sådär för man börjar ju ganska snabbt fundera vem det är, planera lite och tänka i förväg. Så tråkigt :( Hoppas det går bra hela vägen den här gången. Wow, fyra barn, snart fem förhoppningsvis. Härligt :)
Detta blir (förhoppningsvis) tredje och sista barnet för oss. En liten sladdis typ :)
Äl + 2 snart förbi. Är så spänd och nyfiken på om detta gick vägen eller inte :D -
Cannano skrev 2022-01-29 14:14:40 följande:Tack snälla!
Tog detta precis nu "RFSU testa tidigt"
Visst inbillar jag mej inte?!
Ska jag berätta för min partner redan?
Eller invänta ett starkt, säkert plus?Ser tydligt :D Vad roligt. Om du vill berätta eller inte gör du som du själv känner. Kul att bli glada ihop och fint att trösta varandra om det inte blev något.
Mitt första barn berättade jag 1 sekund efter testet. Med andra väntade jag till dagen efter då han var borta och jag ville säga det öga mot öga. Blir jag gravid nu kommer jag berätta när jag har ett tydligt test och är säker på att jag är gravid.