Stanna eller gå? Attraheras inte av min man
Hej, Intressant att höra en tjejs perspektiv på detta. Jag har precis fått höra en lång utläggning av min man sedan 20 år med 3 barn. Yngsta barnet 3 år, ett par dödsfall i familjen och en bautarenovering har vi hunnit med på de senaste 3 åren. Han har motiverat sitt, arga sura och konstant klagande beteende på att jag inte tar hand om mig, att han inte är attraherad av mig mm. Klart det gör skitont att höra. Ja, jag VET att jag blivit otränad och gått upp och är själv inte nöjd med det. Sedan tycker han att det är ursäkter och där kan jag tycka att han är för ytlig. Så jag har väl ett val, att antingen skiljer vi oss eller så får jag shapea upp mig. För vem vill leva med en partner som inte är attraherad av en..? Och han vill inte leva med någon som han inte är attraherad av heller.
MEN, det viktiga i det här- din man har samma val. Var ärlig, men du kan ju välja att säga det på ett ok sätt. Och kanske fundera på vad du kan göra för att hans driv ska komma tillbaka. Då menar jag uppvaktning mm.