Inlägg från: Anonym (kallebass) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kallebass)

Stanna eller gå? Attraheras inte av min man

TS jag tycker det låter som du har en bra relation som funkar, men du saknar spänning och passion?
    Helt förståeligt efter så många år, men man måste ju underhålla det man har, anstränga sig och inte bara ta varandra för givet? 
    Kanske kunde du prova prata med din man, säga hur du känner? Att om relationen ska överleva så måste ni hitta nya grepp. Det duger inte att sluta ta hand om sig och gå upp i vikt och glo på teve liksom.
    Jag vet ett par som fortfarande dejtar efter flera år som sambos. De bokar bord, klär upp sig och går ut på fin middag. Kanske bokar hotell i hemstaden, går på spa, äventyrsbad, kurs i drejning, tantrakurs, hoppa bungy jump, flyga luftballong, åka på kryssning...

Efter lång tid som singel och ett tröstlöst nätdejtande kan jag säga dig, håll hårt i det du har om det ändå är överhängande bra.
    Det är MYCKET som ska klaffa i en ny relation, och de du dejtar kommer alla ha sitt bagage. Det ska vara ömsesidig attraktion, och ni ska vilja samma med relationen, ha samma tempo osv.
    Små egenheter finns alltid dolda i början, det kan var allt från skulder, snålhet, dålig hygien, usel ekonomi, olika sexbehov, diagnoser som ställer till det, jobbiga ex, inte kommit över sitt ex, konstiga värderingar, konstiga rutiner, konstiga vanor... Just sayin, I have met them all :D

Ni funkar ju bra tillsammans du och din man, sexet är bra, det är tryggt och stabilt hemma. Försök hitta tillbaka till gnistan istället, eller så får du försöka hitta gnistan utanför relationen och då menar jag inte att du ska vara otrogen eller flirta med kollegor utan kanske börja med ny hobby, gå kurs, engagerad dig i föreningsliv, ideellt etc.

Svar på tråden Stanna eller gå? Attraheras inte av min man